Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio kupiło dwa autobusy szynowe SA106 [uzupełnienie]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio kupiło dwa autobusy szynowe SA106 [uzupełnienie]
Fot. Adrian Kulik, SM42.plSA106 na szlaku Mrągowo - Mikołajki
Operator regionalny Polregio nabył bez przetargu od województwa warmińsko-mazurskiego dwa autobusy szynowe serii SA106. Wskazuje na kilka możliwości wykorzystania pojazdów. Uzupełniamy informację o opis procedury zbycia pojazdu przez samorząd.

Polregio poinformowało o zakupie dwóch jednoczłonowych autobusów szynowych na europejskiej platformie przetargowej. Przetargu jednak nie było, ponieważ operator wykorzystał paragraf umożliwiający „zakup po okazyjnej cenie wykorzystujący szczególnie sprzyjające okoliczności, które mają miejsce w bardzo krótkim okresie, po cenie znacznie niższej od zwykłych cen rynkowych”. Uzasadnia, że kwota, za którą warmińsko-mazurski urząd marszałkowski sprzedaje pojazdy jest wyjątkowo niska.

Cena oferty, która spółka zamierza złożyć jest znacząco niższa od ceny rynkowej pojazdów, ponieważ Polregio pozyskała wycenę rzeczoznawcy przedmiotowych pojazdów, z której wynika, że ich wartość rynkowa wynosi 3 825 600 zł, natomiast rekomendowana maksymalna cena oferty wynosi 2 925 000 zł, co stanowi 76,5% ceny rynkowej – czytamy w uzasadnieniu. Za tę kwotę Polregio pozyska wyprodukowane pomiędzy 2005 a 2007 rokiem w bydgoskiej Pesie pojazdy SA106 o numerach 007 i 015.

Polregio w urzędowym dokumencie uzasadnia przyczynę nabycia dwóch SA106. Wskazuje, że na Podlasiu własny pojazd dałby możliwość rezygnacji z dalszej dzierżawy pojazdów z SKPL, w Wielkopolsce umożliwiłyby realizację połączeń Krzyż – Piła w przypadku defektów SA108 (obecnie rezerwę stanowi lokomotywa tam lokomotywa SM42 z wagonem piętrowym). W Zakładzie Pomorskim Polregio natomiast zmniejszyłby problemy taborowe w szczególności w sezonie wakacyjnym, kiedy notowane są zwiększone potoki podróżnych. Uruchamianie połączeń w zestawieniu SA106 + wagon 120A i również da możliwość rezygnacji z dzierżawy pojazdu/ów z SKPL. Możliwość łączenia SA106 z wagonami pasażerskimi jest jego główną zaletą.

Umowę zakupu dwóch pojazdów sfinalizowano z warmińsko-mazurskim urzędem marszałkowskim 28 kwietnia 2021. - Zakup dwóch szynobusów to dla Polregio szansa na zmniejszenie kosztów dzierżawy pojazdów od kontrahentów zewnętrznych, a także na poprawę komfortu podróżowania pasażerów na trasach, gdzie dostrzegamy zwiększone zapotrzebowanie na tabor, np. w sezonie letnim czy na nowych trasach. To działania, które w krótkim czasie za atrakcyjną cenę przyniosą dobre korzyści dla spółki i pasażerów - skomentował prezes Polregio Artur Martyniuk. 

Uzupełnienie - jaką procedurę zastosował warmińsko-mazurski Urząd Marszałkowski?

Jak informuje Szymon Tarasewicz, kierownik biura prasowego urzędu marszałkowskiego, 10 marca 2021 r. zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłosił przetarg nieograniczony pisemny na sprzedaż lub dzierżawę 2 szt. autobusów szynowych jednoczłonowych o oznaczeniu kolejowym SA106, stanowiących własność województwa. Zostało ono opublikowane na stronie BIP oraz rozesłane do wszystkich urzędów marszałkowskich oraz 18 potencjalnych oferentów. Jak informuje, do dnia 9 kwietnia, tj. terminu zamknięcia przetargu, do urzędu wpływały pytania dotyczące przedmiotów sprzedaży, odbyły się jedne oględziny pojazdów na miejscu w Iławie oraz udzielano odpowiedzi telefonicznych zainteresowanym. Ostatecznie do urzędu wpłynęła 1 oferta od spółki Polregio.

Jak podkreśla przedstawiciel urzędu, zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych, pojazdy zostały wycenione (operat szacunkowy sporządzony na dzień 2 grudnia 2020 r.) przez firmę Tolema Wyceny. Ich wartość wyniosła odpowiednio: SA106-007– 1 048 000,00zł netto, SA106-015– 1 225 000,00zł netto. Jak dodaje, rzeczoznawca został wybrany zgodnie z regulaminem urzędu, a zarząd nie miał podstaw, aby sporządzoną wycenę podważać. - Informacja jakoby Polregio pozyskała wycenę rzeczoznawcy przedmiotowych pojazdów, z której wynika, że ich wartość rynkowa wynosi 3 825 600 zł, jest dla Województwa dużym zaskoczeniem. Nie wiemy, na jakiej podstawie dokonano takiej wyceny. Ogłaszając omawiany przetarg, Województwo oparło się na wycenie sporządzonej przez Tolema Wyceny - podkreśla Szymon Tarasiewicz.



Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5