Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio i Łódzkie uspokajają. Po zdarzeniu w Małej Nieszawce nie brakuje taboru

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
22-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio i Łódzkie uspokajają. Po zdarzeniu w Małej Nieszawce nie brakuje taboru
Fot. KM Państwowej Straży Pożarnej w ToruniuUszkodzony elektryczny zespól trakcyjny EN57AKM
W wyniku zdarzenia elektryczny zespól trakcyjny EN57AKM województwa łódzkiego ma tak uszkodzoną kabinę, że wyklucza to dalsze użytkowanie składu. Sprawdzamy, czy kursy realizowane przez Polregio, które finansuje wspomniany samorząd, są w jakiś sposób zagrożone.

Przypomnijmy: Do zdarzenia doszło popołudniu w piątek, 9 maja we wsi Mała Nieszawka w województwie kujawsko-pomorskim (powiat toruński). Samochód ciężarowy cofając w pobliżu torowiska uderzył w słup, do którego podwieszona jest sieć trakcyjna.

W uszkodzoną konstrukcję uderzył później pociąg Polregio rel. Bydgoszcz Główna – Łódź Kaliska, w którym jechało wówczas 155 pasażerów. Maszynista ani pasażerowie nie odnieśli obrażeń, jednak utrudnienia w podróżowaniu trwały przez dwa dni.

Czy Polregio ma czym jeździć na zlecenie województwa łódzkiego?

Polregio jest jednym z dwóch przewoźników w regionie łódzkim. Spółka realizuje przede wszystkim połączenia kat. IR z Łodzi do Warszawy oraz także m.in. regionalne kursy do Radomska, Piotrkowa Trybunalskiego, Częstochowy czy – ostatnio wznowione – do Bydgoszczy.

Powstaje więc pytanie czy wypadek w Małej Nieszawce w połączeniu z niedostępnością innych pociągów, jest zagrożeniem dla realizacji zamówionych kursów? Przedstawicielka przewoźnika zdecydowanie zaznaczyła, że nie.

– Liczba dostępnych obecnie pojazdów pozwala realizować rozkład jazdy bez uruchamiania komunikacji zastępczej – poinformowała "Rynek Kolejowy" Anna Piotrowska, rzeczniczka Łódzkiego Zakładu Polregio. – Aby zwiększyć rezerwę taborową, spółka planuje okresowo przesunąć dwie jednostki serii EN57AL z innych zakładów regionalnych na rzecz łódzkiego zakładu.

Natomiast nie ma jeszcze decyzji, co dalej z uszkodzoną jednostką EN57AKM 3005r. – Oczekujemy na decyzję komisji kolejowej powołanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie pojazdu, który został wyłączony z użytku po zdarzeniu – uzupełniła Piotrowska.

Urząd Marszałkowski w Łodzi: rozkład jazdy bez zakłóceń

Łódzkie, prócz własnego przewoźnika – Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – zleca część przewozów właśnie spółce Polregio. Na potrzeby realizacji tego zadania UMWŁ przekazał w formie dzierżawy 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AKŁ, EN57AKM oraz EN57AL. Pojazdy przechodziły modernizację w latach 2010 – 2015. Do tego Polregio użytkuje 10 swoich pociągów z różnych serii.

Wojewódzki organizator transportu kolejowego przekazał nam, że aktualnie rozkład jazdy realizowany jest bez zakłóceń. – W zakresie uzupełnienia rezerwy taborowej w związku z uszkodzeniami pojazdów prowadzone są rozmowy w zakresie oddelegowania dodatkowego pojazdu dla Łódzkiego Zakład Polregio w Łodzi – tłumaczy biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

I dodaje: – W ramach umowy operator zapewnia tabor zastępczy na okres wyłączenia z eksploatacji pojazdów przeznaczonych do naprawy okresowej.

W nawiązaniu do dzisiejszego tematu warto wspomnieć, że jednostka, która uległa wypadkowi w Małej Nieszawce, nie jest jedynym wyłączonym z użytkowania składem. Z informacji UMWŁ wynika, że z 25 są to jeszcze trzy inne pojazdy:
  • EN57AKM 3004 – po pożarze kabiny,
  • EN57AL 1251 – pojazd na naprawie poziomu P3,
  • EN57AL 1556 – pojazd na naprawie poziomu P4.
Dwa ostatnie będą włączane do ponownej eksploatacji w regionie łódzkim odpowiednio: pod koniec maja i w lipcu tego roku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Tabor i technika

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2025

Polregio kupiło cztery 14WE od Cargounit

Tabor i technika

Polregio kupiło cztery 14WE od Cargounit

Roman Czubiński 31 lipca 2025

Zobacz również:

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Tabor i technika

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2025

Polregio kupiło cztery 14WE od Cargounit

Tabor i technika

Polregio kupiło cztery 14WE od Cargounit

Roman Czubiński 31 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij