NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Polregio chce zmodernizować toalety w "SPOTach"

| Roman Czubiński 30.07.2020 4

Polregio chce zmodernizować toalety w "SPOTach"
Zmodernizowany EN57 "SPOT"fot. Polregio
Do 4 sierpnia można składać oferty w przetargu na przebudowę toalet w zmodernizowanych EZT EN57. W pojazdach serii 2000 (tzw. SPOTach) mają zostać zainstalowane kabiny WC przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji (od etapu wstępnej koncepcji) oraz wykonanie szkieletu konstrukcji.
EN57 przebudowane w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego „Transport” (od skrótu jego nazwy pochodzi ich potoczny przydomek) były jednymi z pierwszych pojazdów ówczesnych PKP, które zmodernizowano ze wsparciem z funduszy unijnych. Mimo stosunkowo niewielkiego zakresu przebudowy (nie wprowadzono większych zmian w układzie napędowym ani elektrycznym) w pierwszej dekadzie XXI wieku stanowiły na polskich torach powiew świeżości. Modernizacja 75 egzemplarzy, przeprowadzona w latach 2006-2007 przez konsorcjum Newagu, Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki, objęła przede wszystkim elementy pudła (m. in. wymianę ścian czołowych) oraz wnętrza (przebudowę kabin maszynisty, wymianę wyposażenia i zmianę układu przestrzeni pasażerskiej). Również tu zatrzymano się jednak w pół drogi: nie wprowadzono jednak toalet próżniowych ani nie dostosowano kabin WC do korzystania przez osoby niepełnosprawne.

Planowana przez Polregio modernizacja sześciu (na początek) egzemplarzy ma po kilkunastu latach zmienić ten stan. Przewoźnik rozpisał przetarg na zaprojektowanie kabin i dostarczenie ich szkieletów. Ich montaż w pojazdach oraz instalacja nowego wyposażenia Polregio chce już wykonać we własnym zakresie (choć oczekuje od wykonawcy przeszkolenia w tym zakresie swoich pracowników) przy okazji planowych napraw. Realizacja całego zadania ma zostać zakończona w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.

Efektem ma być dostosowanie jednej z toalet w każdym EZT (obok specjalnego przedziału dla osób z niepełnosprawnościami) do standardów TSI PRM. W nowych kabinach ma znaleźć się także – między innymi – przewijak dla niemowląt. Warto przypomnieć, że podobny zakres zmian obejmowała także poprzednia zaplanowana przez Polregio modernizacja „SPOTów”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44649)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44649)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5