NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Polregio chce wozić pasażerów w kujawsko-pomorskim

| inf. pras 14.12.2020 84

Polregio chce wozić pasażerów w kujawsko-pomorskim
Fot. PolRegio
Decyzja Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego od 1 stycznia 2021 r. znacznie ogranicza liczbę połączeń Polregio w województwie kujawsko-pomorskim. Przewoźnik liczy, że w wyniku dalszych rozmów samorząd województwa znajdzie pieniądze na przywrócenie dotychczasowego rozkładu jazdy w perspektywie kilku miesięcy.
12 grudnia 2020 r. podpisana została umowa między Polregio a przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na świadczenie usług przewozów kolejowych w regionie. Zdaniem Polregio decyzja zarządu województwa o znacznym ograniczeniu budżetu oznacza zlikwidowanie kilkudziesięciu połączeń w województwie kujawsko-pomorskim.

– Do ostatniej chwili liczyliśmy, że marszałek zwiększy budżet i będziemy go dalej przekonywać, aby odmroził środki w ciągu kilku miesięcy. Jesteśmy gotowi, aby z powrotem uruchomić połączenia, które w ostatnich miesiącach pozwalały na dojazd do pracy, placówki służby zdrowia, w ciągu kilku miesięcy powinny również służyć do dojazdów na uczelnię, szkołę czy do rodziny – mówi Artur Martyniuk, prezes Polregio.

– Decyzja marszałka oznacza ostre cięcie połączeń kolejowych. Zaoferowana po bardzo długich negocjacjach kwota pokrywa koszty do obsługi jedynie 2,2 mln pockm, chociaż marszałek jeszcze w kwietniu zamówił rozkład na dotychczasowym poziomie, czyli ok. 3,5 mln pockm. Misją Polregio jest zapewnienie dostępu do bezpiecznego i niedrogiego transportu wszystkim mieszkańcom Polski, a nie tylko tym mieszkającym w dobrze skomunikowanych miejscach. Jako przewoźnik skutecznie walczymy ze zjawiskiem wykluczenia transportowego, które według szacunków dotyka 14 mln Polaków. To jednak nierówna walka i możemy w niej zajść tak daleko, na ile pozwolą nam samorządy, bo do kolejowych przewozów regionalnych trzeba z definicji dopłacać i tak jest w całej Europie, a nie tylko Polsce. Dla mieszkańców wielu miasteczek czy wsi pociąg to często jedyna szansa na naukę czy podjęcie zatrudnienia, a możliwość pracy zwłaszcza teraz, w czasie pandemii, ma przecież kluczowe znaczenie. Nadal chcemy jak najwięcej i jak najczęściej jeździć, ale Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego skutecznie nam to uniemożliwia – podkreśla Martyniuk.

Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego wprowadził zmiany, których efektem będą ograniczenia w ruchu pociągów międzyregionalnych oraz ograniczenie pracy przewozowej na popularnych w regionie liniach. W związku z tym od 13 grudnia 2020 roku pociągi na terenie województwa są uruchamiane w relacjach:

  • Toruń – Olsztyn (4 pary pociągów) (było Bydgoszcz – Olsztyn)
  • Bydgoszcz – Laskowice Pomorskie – Gdynia (4 pary pociągów)
Natomiast od 1 stycznia 2021 roku nastąpią następujące zmiany w relacjach:

  • Toruń – Inowrocław – Poznań – tylko dwie pary pociągów będą kursowały w pełnej relacji, natomiast pozostałe połączenia będą kursowały w relacji skróconej, z Inowrocławia lub Mogilna do Poznania, poprzednio było 6 par pociągów w pełnej relacji)
  • Bydgoszcz – Inowrocław – Poznań – tylko 2 pociągi do Poznania, w tym tylko jeden pociąg w pełnej relacji bezpośredniej przyjeżdżający do Bydgoszczy ok. godz. 14
  • Poznań – Inowrocław – Bydgoszcz – tylko jeden bezpośredni pociąg powrotny w pełnej relacji
  • Poznań – Inowrocław – drugi pociąg powrotny w relacji skróconej, tylko do Inowrocławia.

Ponadto decyzją Marszałka ograniczono następujące trasy w regionie.

Linia nr 18

Włocławek – Toruń Gł. – 10 par pociągów (było 16)

Toruń Gł. – Bydgoszcz Gł. – 18 par pociągów (było 23)

Bydgoszcz Gł. – Bydgoszcz Wsch. – 19 par pociągów (było 23)

Bydgoszcz Gł. – Nakło n/Not. – 11 par pociągów (było 13)

Linia nr 131

Inowrocław – Bydgoszcz Gł. – 6 par pociągów (było 13)

Bydgoszcz Gł – Laskowice Pomorskie (Gdynia) – 4 pary pociągów (było 11)

Linia nr 353

Mogilno – Inowrocław – 9 par pociągów (było 10)

Inowrocław – Toruń Gł. – 4 pary pociągów (było 9)

Toruń Gł. – Jabłonowo Pom. – 7 par pociągów (było 10)

Mogilno – gr. woj. – 8 par pociągów (było 9)

W okresie przejściowym, od 13 grudnia do końca roku na wybranych trasach pociągi kursują w podobnej liczbie jak przed zmianą rozkładu. Prosimy każdorazowo o sprawdzenie połączenia na https://www.portalpasazera.pl/ lub www.polregio.pl
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie (542)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5