NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pol-Miedź Trans – polska firma transportowa z dużym potencjałem rozwoju w regionie

| Redakcja 28.09.2017 2,1k

Pol-Miedź Trans – polska firma transportowa z dużym potencjałem rozwoju w regionie
fot. Pol-Miedź Trans
W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Prezes Zarządu Pol–Miedź Trans (PMT) Marcin Jankowski zapowiada rozwój nowej oferty transportowej w Polsce oraz inwestycje w segment przewozów intermodalnych, w ramach których jest plan na budowę m.in. nowoczesnego hubu przeładunkowego. Intermodal to już dzisiaj istotny typ przewozów towarowych – podkreśla.
Rynek Kolejowy: Firma Pol–Miedź Trans zapowiadał niedawno rozwój w segmencie przewozów intermodalnych. Czy możemy zdradzić, jakie są plany przewoźnika w zakresie intermodalu? Jak wyglądają przygotowania do realizacji tych planów?

Marcin Jankowski, Prezes Zarządu Pol–Miedź Trans:
Rozwój transportu intermodalnego jest obecnie konieczny dla nowoczesnego funkcjonowania przewozów kolejowych. To jest przyszłość przewozów towarowych na świecie. Dla naszej Spółki to szansa wyjścia na zewnątrz i otworzenia się na nowe możliwości, które dzisiaj stwarza rynek i gospodarka. Od blisko pięćdziesięciu lat świadczymy kompleksowe usługi transportowe przewozu ładunków koleją na rzecz strategicznego klienta – KGHM Polska Miedź S.A oraz wielu innych firm z naszego kraju.

Pragniemy sprostać oczekiwaniom rynku, poszukujemy nowych możliwości rozwojowych, dlatego planujemy zakupu specjalistycznego taboru szynowego do transportu towaru w kontenerach oraz budowę nowoczesnego terminala intermodalnego. Ten projekt pozwoli Spółce na dywersyfikację świadczonych usług, przy zachowaniu zasadniczego, głównego charakteru KGHM Polska Miedź S.A. W sierpniu zakończyliśmy prace remontowe na bocznicy kolejowej, którą przygotowujemy w związku z planowaną inwestycją. Liczymy też na pozyskanie dofinansowania z funduszy pomocowych UE.

Czy oprócz tego projektu prowadzone są jeszcze inne zmiany prorozwojowe w Pol–Miedź Trans?


Oczywiście. Strategia Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR) przygotowana przez Ministerstwo Rozwoju pod kierownictwem Wicepremiera Pana Mateusza Morawieckiego obejmuje i prezentuje duże możliwości rozwojowe dla transportu kolejowego, w tym tzw. intermodalu. Oprócz tego ważnego elementu transformacji Spółki, do końca roku planujemy uruchomić również usługę spedycyjną w transporcie kolejowym, naturalny element tego modelu biznesowego. Pierwsze prace przygotowawcze zostały rozpoczęte.

Od zawsze PMT przywiązuje ogromną wagę do podnoszenia kwalifikacji oraz szkoleń naszych pracowników. To właśnie dzięki naszym pracownikom posiadającymi wysokie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe proces zarządzania transportem w PMT przebiega sprawnie. Obecnie kontynuujemy owocną współpracę z Zespołem Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Henryka Pobożnego w Legnicy w zakresie kształcenia przyszłych pracowników PMT (m.in maszynistów).

Pol-Miedź Trans to firma odpowiedzialna społecznie, poszerzamy i uatrakcyjniamy ofertę szkolnictwa zawodowego dla młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Tę współpracę chcemy rozszerzyć także na Wrocław, ważny ośrodek edukacji i kolejowy.

Jakie są największe szanse i wyzwania związane z realizacją tych inwestycji?


Planowana budowa terminala intermodalnego oraz zakup taboru do obsługi tej inwestycji to duży krok w rozwoju dla PMT. W tym projekcie upatrujemy ogromną szansę na rozwój, bowiem nasz hub przeładunkowy z racji na znakomite położenie geograficzne ma duże szanse powodzenia. Plany uruchomienia Strefy Aktywności Gospodarczej w rejonie Lubina z pewnością będą dużym bodźcem dla ekspansji naszych usług. Transport intermodalny rozwija się dzisiaj bardzo szybko w Polsce, jest formą przewozów promowaną w krajach Unii Europejskiej. Patrząc na dynamikę ostatnich lat, można z powodzeniem prognozować zwiększenie roli i znaczenia tego rodzaju transportu na tle innych. Poszukiwanie przez PMT nowych źródeł przychodów poprzez inwestycje w nowe formy transportu kolejowego i związanych z nim usługi logistyczne są dzisiaj dla nas priorytetem.

Jak wygląda obecnie sytuacja taborowa Spółki?

Obecnie PMT dysponuje ponad 60 lokomotywami oraz około 1600 wagonami różnego przeznaczenia, dostosowanymi do potrzeb naszych klientów. Jesteśmy zmuszeni do poszukiwania nowego taboru na rynku, aby móc obsłużyć istniejące zapotrzebowania naszych klientów z Polski. Prowadzimy sukcesywne prace odtworzeniowo-naprawcze w posiadanym taborze, w szczególności naprawy rewizyjne lokomotyw i wagonów. Planujemy modernizację i zmiany w tym obszarze. Duże zakłady naprawcze, jakimi dysponujemy w Polkowicach oraz Głogowie, posiadają wieloletnie doświadczenie i renomę w branży i są także ważnym elementem naszej działalności.

W jaki sposób wdrażane projekty zmienią działalność Pol–Miedź Trans?

Obecna działalność Pol–Miedź Trans skupia się na dwóch obszarach: działalności bocznicowej, gdzie przede wszystkim świadczymy usługi przewozowe na rzecz głównego ciągu technologicznego KGHM Polska Miedź S.A, oraz na działalności licencjonowanej jaką prowadzimy na otwartym rynku przewozów kolejowych w Polsce. Przewozimy głównie ciężkie ładunki, przede wszystkim: kruszywa, kwas siarkowy, miał węglowy, miedź katodową, cement, piasek. Aktualny model biznesowy PMT zakłada umocnienie pozycji firmy na rynku przewozów w Polsce poprzez rozbudowę zdolności przewozowych koleją w obszarze innych towarów, w tym przewozów intermodalnych. Planujemy świadczenie usług na rynku zagranicznym np. w Niemczech w kooperacji z innymi przewoźnikami, chcielibyśmy też skorzystać z możliwości transportu kolejowego, jaki daje projekt Jedwabnego Szlaku. Na rynku są przewoźnicy korzystający aktywnie z tej unikalnej możliwości gospodarczej. W niedługiej perspektywie czasowej PMT też dołączy do tej grupy przewoźników.

Jestem przekonany, że planowana działalność rozwojowa stanie się źródłem wzrostu Spółki. Tak dzieje się wszędzie na świecie i nie widzę powodu, dla którego jedna z najważniejszych spółek Grupy KGHM – Pol–Miedź Trans nie miałaby stać się silnym graczem w Polsce i regionie poprzez wspomniane wcześniej inicjatywy gospodarcze. Rozważamy również akwizycję na rynku transportu kolejowego. Ale dzisiaj jeszcze za wcześnie aby o tym mówić. Reasumując, przed Pol–Miedź Trans bardzo ciekawy i ważny okres rozwoju w historii firmy. Naprawdę dużo pracy przed nami. Jesteśmy zdeterminowani. Proszę trzymać kciuki za naszą polską firmę!
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5