Jak już informowaliśmy, Voith Engineering Services zaprojektuje tramwaj niskopodłogowy dla chińskiej firmy Xiangtan Electric Manufacturing Group. Okazuje się, że ważną rolę w realizacji tego kontraktu odegra polski oddział niemieckiego koncernu z siedzibą w Toruniu.
– Oddział ten składa się z grupy doświadczonych inżynierów tworzących multidyscyplinarny zespół wspierający prace inżynierskie wielu branż produkcji wpisując się doskonale w oczekiwania nowoczesnego rynku produkcyjnego, gdzie prace tego typu są najczęściej zlecane firmom podwykonawczym, co jest efektywniejsze i bardziej opłacalne czego przykładem jest współpraca z chińskim klientem – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Waldemar Świerad, zastępca dyrektora polskiego oddziału Voith Engineering Services.
– Obecnie zakres leżący po stronie naszego oddziału dotyczy wsparcia w zakresie projektowania układów sterowania pojazdem oraz szerokiego zakresu obliczeń technicznych dotyczących wytrzymałości konstrukcji jak i mocowań poszczególnych elementów – wyjaśnił.
Zaznaczył jednocześnie, że nie są to jedyne obszary, w których toruński oddział Voith Engineering Services może wspierać kolegów z Niemiec. – W trakcie prac projektowych ustalimy również czy niezbędna okaże się nasza pomoc w zakresie konstrukcji stanu surowego, wyposażenia wewnętrznego lub czoła pojazdu. O takim zakresie oczywiście rozmawiamy teraz, jednak w każdej chwili możemy również podjąć prace obejmujące: przygotowanie koncepcji wstępnej i rozwoju, projektowanie, konstruowanie, przygotowanie dokumentacji technicznej, opieki nad produkcją itp. – dodał Waldemar Świerad.
Przypominamy, że kontrakt koncernu z Chemnitz z Xiangtan Electric Manufacturing Group ma wartość 7 mln euro. Obejmuje on przygotowanie projektu nowego tramwaju niskopodłogowego oraz wyszkolenie 15 pracowników chińskiej spółki, a także zaplanowanie produkcji tramwajów. Nie jest to zresztą pierwsze takie zamówienie niemieckiej firmy z Kraju Środka. Wcześniej Voith zaprojektował już tramwaj niskopodłogowy dla chińskiego producenta taboru CNR.
Niemiecki koncern bardzo skorzystał na tym przedsięwzięciu, gdyż wraz z wdrożeniem tego projektu do konstrukcji firma z Chemnitz otrzymała z Chin zamówienia na dostawę przetwornic, silników trakcyjnych oraz kondensatorów do zaprojektowanych przez siebie pojazdów.