Alstom pozyskał zamówienie o wartości 70 mln euro na dostawę pokładowych urządzeń sygnalizacyjnych ATLAS 200 dla belgijskiego państwowego przewoźnika kolejowego SNCB-NMBS dla 449 aktualnie eksploatowanych pociągów. Dostawy rozpoczną się w 2016 r.
Kontrakt obejmuje zaprojektowanie, produkcję, próby i homologację pokładowych systemów sygnalizacyjnych dla pięciu rożnych rodzajów pociągów, wraz z ich dostawą i konserwacją przez okres dziesięciu lat. Urządzenia zostaną dostosowane do pociągów eksploatowanych przez SNCB-NMBS.
System ATLAS 200 ERTMS poziomu 2 jest zgodny z najnowszymi Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności. Jak informuje producent, Atlas 200 oferuje zintegrowaną kontrolę przejazdów kolejowych, znormalizowane modele hamowania, które można dostosowywać do warunków miejscowych, i tryb ochrony „ograniczonego nadzoru”. Rozwiązanie to jest aktualnie wdrażane przez Alstom w Danii, Niemczech, Austrii i Australii.
– Jest to już piąty kontrakt Alstomu na dostawę urządzeń ETCS poziomu 2 zgodnych z wymogami standardu Baseline 3. Decyzja o zastosowaniu już teraz standardu, który za kilka lat będzie jedynym obowiązującym, daje przewoźnikom kolejowym ogromne korzyści, wynikające z uniknięcia procedury migracji do nowego systemu – wyjaśnił Marcel Miller, prezes Alstom w Belgii.
Alstom podkreśla, że urządzenia ETCS poziomu 2 dostarczył do ponad 4 000 pociągów ponad 100 różnych typów, z których połowa jest już w eksploatacji komercyjnej. Zamówienia na ERTMS Alstom zdobył już na terenie 23 krajów. Łączna długość torów, które będą obsługiwać systemy Alstomu to 12 000 km, w tym 6 z 11 na świecie linii dużych prędkości wyposażonych w tę technologię w pełnej eksploatacji.