Partnerzy serwisu:
Pasażer

Podróż bez barier z Polregio

Dalej Wstecz
Autor:

Polregio

Data publikacji:
06-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Polregio

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Podróż bez barier z Polregio
fot. Polregio
Blisko 9 na 10 pojazdów szynowych w użytku Polregio – nawet starszych – jest dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Podróżni o ograniczonej mobilności mogą liczyć również na pomoc drużyny konduktorskiej i udogodnienia w kasach przewoźnika.

Wszystkie drużyny konduktorskie Polregio są specjalnie przeszkolone z udzielania pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami podczas podróży. Do grupy tej zaliczają się pasażerowie korzystający z wózków inwalidzkich oraz podróżni z dysfunkcjami narządów wzroku i słuchu, ale także osoby starsze, poruszające się o kulach, rodzice z małymi dziećmi, kobiety w ciąży oraz wszyscy pasażerowie, którzy z innych powodów mają trudności z przemieszczaniem się, zakupem biletów czy dostępem do informacji o przejazdach. Obsługa pociągu służy wsparciem wszystkim, którzy go potrzebują.

Pomoc w podróży

W składach Polregio można skorzystać z usługi asysty. Drużyna konduktorska, która współpracuje z obsługą innych przewoźników oraz obsługą dworca, zapewnia pomoc przy wejściu i wyjściu z pociągu oraz przy zabraniu bagażu. Skorzystanie z tej formy wsparcia nie wiąże się z żadną dodatkową opłatą. Usługę można zamówić na kilka sposobów:
  • poprzez formularz elektroniczny na stronie przewoźnika;
  • przez e-mail – do każdego województwa jest przypisany specjalny adres, służący do zamawiania asysty;
  • przez infolinię, dostępną pod numerem 800 022 222 i działającą we wszystkie dni tygodnia w godz. 7:00-23:00;
  • w kasach biletowych – obsługa kasy wypełnia formularz i w imieniu podróżnego kontaktuje się z infolinią.
Choć regulacje obowiązujące w Unii Europejskiej warunkują zapewnienie asysty zgłoszeniem zapotrzebowania na nią minimum 24 godziny przed przejazdem, to Polregio przyjmuje również zgłoszenia wpływające w krótszym terminie. W takim przypadku wsparcie udzielane jest jednak przez przewoźnika w stopniu, na jaki pozwalają aktualne możliwości – asysta może wiązać się z koniecznością zmiany podstawianego pociągu na pojazd dostosowany do potrzeb podróżnego, co z uwagi na kwestie logistyczne może już nie być możliwe na kilka godzin przed przejazdem.

Osoby o ograniczonej mobilności, nieposiadające biletu są zwolnione z obowiązku zgłaszania się do konduktora niezwłocznie po wejściu do pociągu. Nie są również obciążane dodatkowymi opłatami za wydanie biletu podczas podróży. Z kolei osoby podróżujące z psem przewodnikiem lub psem asystującym, nie muszą nabywać biletu na przewóz zwierzęcia.

Udogodnienia w pociągach i kasach Polregio

W udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami wyposażonych jest niemal 90 proc. wszystkich pociągów w użytku Polregio. Ich dostępność może jednak różnić się pomiędzy województwami. W składach tych znajdują się windy i pomosty ułatwiające wsiadanie, specjalne (oznaczone piktogramami) miejsca w wagonach oraz toalety przystosowane do potrzeb pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich. Więcej podobnych udogodnień można zauważyć w nowszych, bardziej nowoczesnych pociągach. Przykładowo: pojazdy Polregio na Podlasiu wyposażone są też w pola uwagi ułatwiające poruszanie się niewidomym i słabowidzącym, w składach nadawane są komunikaty głosowe o zbliżających się przystankach, a trasa przejazdu jest dodatkowo wyświetlana na ekranach umieszczonych wewnątrz pojazdu.

W województwach lubelskim, opolskim, podkarpackim, podlaskim i zachodniopomorskim do potrzeb pasażerów o ograniczonej mobilności dostosowane są wszystkie pociągi. Standardy dostępności spełnia 99% pojazdów w Wielkopolsce, 93% taboru spalinowego i 60% elektrycznych zespołów trakcyjnych na Pomorzu, 90% pojazdów w województwie warmińsko-mazurskim, 87% w świętokrzyskim, 75% w kujawsko-pomorskim, a zdecydowana większość również w województwie łódzkim i na Dolnym Śląsku.

Do obsługi podróżnych z niepełnosprawnościami przystosowana jest również większość kas Polregio. Udogodnienia dla kupujących bilety to przede wszystkim obniżone okienka, ale także oznaczenia w alfabecie Braille’a, dotykowe ścieżki prowadzące dla niewidomych oraz pętle indukcyjne, które są wsparciem dla osób z dysfunkcjami narządu słuchu. Szczegółowe informacje na temat planowania podróży bez barier są dostępne na stronie przewoźnika.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polregio z ofertą na długi weekend

Pasażer

Polregio z ofertą na długi weekend

Polregio 12 sierpnia 2025

PKP Intercity. Kolej dostępna dla wszystkich

Pasażer

PKP Intercity. Kolej dostępna dla wszystkich

PKP Intercity 25 lipca 2025

ŁKA liderem dostępności

Pasażer

ŁKA liderem dostępności

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 04 lipca 2025

Jednolite standardy obsługi dla osób z niepełnosprawnościami

Pasażer

Jednolite standardy obsługi dla osób z niepełnosprawnościami

Urząd Transportu Kolejowego 12 października 2024

Zobacz również:

Polregio z ofertą na długi weekend

Pasażer

Polregio z ofertą na długi weekend

Polregio 12 sierpnia 2025

PKP Intercity. Kolej dostępna dla wszystkich

Pasażer

PKP Intercity. Kolej dostępna dla wszystkich

PKP Intercity 25 lipca 2025

ŁKA liderem dostępności

Pasażer

ŁKA liderem dostępności

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 04 lipca 2025

Jednolite standardy obsługi dla osób z niepełnosprawnościami

Pasażer

Jednolite standardy obsługi dla osób z niepełnosprawnościami

Urząd Transportu Kolejowego 12 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij