Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podkarpackie: Prace między Jarosławiem a Lubaczowem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
21-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Podkarpackie: Prace między Jarosławiem a Lubaczowem
fot. jarKadr z linii nr 101 - stacja Horyniec Zdrój
Przez szesnaście dni kwietnia nie będzie możliwy przejazd linią kolejową nr 101 Munina – Hrebenne. W tym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe wykonają roboty na trzech obiektach. Składy towarowe pojadą objazdem, a pociągi pasażerskie zastąpią autobusy. Prace mają się zakończyć przed uruchomieniem pasażerskiego połączenia sezonowego.

Lokalna linia na pograniczu

Położona na pograniczu z Ukrainą linia nr 101 jest jedną z trzech połączeń kolejowych województw lubelskiego i podkarpackiego. Jest to „droga żelazna” o długości ok. 82,5 km znaczenia lokalnego, jednotorowa, niezelektryfikowana. Obecnie obowiązujące prędkości dopuszczalne to 70 km/h dla pociągów osobowych oraz 60 km/h dla pociągów towarowych, z wyjątkiem szlaku Horyniec-Zdrój – Werchrata, gdzie pociągi mogą jechać z prędkością maksymalną do 30 km/h. Wymienione wartości są niższe od prędkości konstrukcyjnej, dodatkowo obowiązują ograniczenia prędkości. Po linii odbywa się regularny, niewielki ruch towarowy i pasażerski.

Kwietniowe prace

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, powodem wstrzymania ruchu kolejowego są prace na szlakach Bobrówka – Lubaczów i Lubaczów – Horyniec-Zdrój. Na pierwszym z wymienionych odcinków wykonana zostanie naprawa główna dwóch przejazdów kolejowo-drogowych. – Zakres naprawy obejmuje m.in. rozbiórkę istniejącej nawierzchni na przejeździe i zabudowę nowej, typu STRAIL, odbudowę toru oraz jego regulację a także odbudowę nawierzchni asfaltowej na dojazdach do przejazdu – wyjaśnia Dorota Szalacha. Jak zapewnia udzielająca informacji naszemu portalowi, po wykonanych pracach na skrzyżowaniach torów z drogami poprawi się bezpieczeństwo ich użytkowników.

Na sąsiednim szlaku przebudowany zostanie przepust. – Dzięki tej przebudowie, wyeliminowane zostaną ograniczenia prędkości 30 km/h i przywrócona będzie prędkość rozkładowa, tj. 70 km/h – podkreśla przedstawicielka PKP PLK.

Zamknięcie odczują przewoźnicy i podróżni

Wyłączenie z ruchu pociągów dwóch szlaków linii nr 101 odczują również przewoźnicy kolejowi. Jak informowaliśmy na naszym portalu, w dniach 11–27 kwietnia za składy Polregio, obsługujące trasę między Jarosławiem a Horyńcem-Zdrojem, będzie kursować komunikacja zastępcza. Pociągi towarowe realizujące przewozy z Werchraty pojadą w kierunku północnym do Hrebennego i dalej linią kolejową nr 69 w kierunku Zwierzyńca Towarowego.

Prace nie wstrzymają połączenia sezonowego

Prace powinny zakończyć się przed wyruszeniem na szlak pociągu sezonowego Rzeszów Główny – Zamość Wschód – Rzeszów Główny. Jego kursowanie zaplanowano podczas długiego weekendu majowego w dniach 28 i 29 kwietnia oraz 1 i 3 maja. Zgodnie z rozkładem jazdy czas przejazdu pociągu regionalnego z Hrebennego do Muniny wyniesie prawie 2 godziny.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Pasażer

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Kasper Fiszer 20 października 2025

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Pasażer

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Kasper Fiszer 20 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij