NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pociągu Piła – Berlin nie będzie. Przynajmniej na razie

| Kasper Fiszer 08.03.2016 155

Pociągu Piła – Berlin nie będzie. Przynajmniej na razie
Jednostka VT628 Arrivy RPfot. Ciacho5, lic. CC BY-SA 4.0.
Po raz kolejny opóźnia się inauguracja samorządowego połączenia do Berlina. Na trzy dni przed zakładanym terminem startu Przewozy Regionalne potwierdzają, że pociąg nie wyjedzie w trasę w najbliższy weekend. Nie zakończyły się bowiem wciąż rozmowy ze stroną niemiecką, nie ma też opracowanego rozkładu jazdy. Przewoźnik chce jednak uruchomić pociąg jeszcze w tym miesiącu.
Pociąg z Piły przez Gorzów Wielkopolski do Berlina, którego uruchomienie wstępnie zapowiadano na 12 marca, nie zostanie uwzględniony we wchodzącej w najbliższy weekend w życie tzw. pierwszej korekcie rozkładu jazdy. Nie jest też póki co znany dokładny termin, w jakim połączenie mogłoby wystartować. To już kolejne opóźnienie inauguracji samorządowego kursu do Niemiec. Pociąg w krótszej relacji Gorzów – Berlin miał bowiem kursować pierwotnie już od 13 grudnia zeszłego roku, później zakładane było wprowadzenie go do rozkładu z początkiem stycznia.

Nie ma ani rozkładu, ani kompletu uzgodnień z NEB

Jak informuje nas Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, wciąż trwają ustalenia z niemieckim przewoźnikiem Niederbarnimer Eisenbahn (NEB), który operuje na linii Kostrzyn – Berlin. Obecnie nie jest znana konkretna data uruchomienia zapowiadanego od miesięcy kursu. – Pracujemy nad tym, by pociągi zaczęły kursować jeszcze w marcu, ale ostateczny termin będziemy mogli potwierdzić po otrzymaniu informacji od strony niemieckiej. Jesteśmy gotowi, by rozpocząć obsługę tego połączenia, ale spółka NEB zadeklarowała, że nie będzie mogła realizować kursów od 13 marca – stwierdza przedstawiciel PR.

Wciąż nie jest też zatwierdzony ostateczny rozkład jazdy międzynarodowego połączenia. – Jest on w trakcie opracowywania – mówi Michał Stilger. – Niebawem będziemy mogli podać więcej szczegółów – dodaje. Nie zmieniły się jednak ramowe założenia jego konstrukcji: rano ma być realizowany kurs do Berlina, wieczorem wyjeżdżać ma pociąg powrotny. Nie jest natomiast już rozważany wariant jednego połączenia w stronę Niemiec obsługiwanego dwoma jednostkami i dwóch kursów w stronę przeciwną.

Lubuskie Linki wciąż bez homologacji

Jak wskazują Przewozy Regionalne, wciąż aktualne są też plany taborowe. – Naszym podwykonawcą, który będzie odpowiadał m.in. za dostarczenie taboru, będzie spółka Arriva RP – potwierdza Michał Stilger. Ta ma zaś wystawiać do obsługi połączenia spalinowe jednostki VT628. Nietypowa kooperacja między polskimi przewoźnikami to efekt znacznych opóźnień w dostarczeniu homologacji na niemiecką sieć kolejową dla lubuskich jednostek Link przez ich producenta, bydgoską Pesę.

Odwołanie inauguracji kursów w najbliższą niedzielę zostało już uwzględnione w internetowym rozkładzie jazdy. Z wyszukiwarki połączeń zniknął przypisany Arrivie kurs z godzinami odjazdów dla planowanej pierwotnie relacji z Torunia. W plakatowych rozkładach PKP PLK połączenie Toruń – Piła – Gorzów – Berlin pozostaje uwzględnione, ale w terminie od 12 czerwca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (762)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (762)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5