NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Pociągów Flixtrain na razie we Francji nie będzie

| Michał Szymajda 17.04.2020 59

Pociągów Flixtrain na razie we Francji nie będzie
Fot. Olaf Kosinsky, CC BY-SA 3.0
Flixtrain rezygnuje ze starania się o przydzielenie tras w ramach otwartego dostępu we Francji. Spółka córka Flixbusa poinformowała, że przeszkodą są wysokie koszty dostępu, nawet do „klasycznej” infrastruktury, poza siecią kolei dużych prędkości.
Plan uruchomienia zielonych pociągów we Francji powstał w połowie 2019. Flixtrain, oczywiście z pomocą zewnętrznego operatora (w takim modelu biznesowym działa w Niemczech), planował uruchomienie pociągów w pięciu relacjach, zestawionych z klasycznych wagonów. Miały kursować z Paryża do Bordeaux, Tuluzy, Nicei (pociąg nocny), Lyonu i Brukseli. Spółka stwierdziła właśnie, że z wejściem do Francji, jeszcze się wstrzyma.

– Dokonaliśmy, z dużym wyprzedzeniem, analizę rynku i tras, w oparciu o harmonogram i obowiązkowy proces starania się o dostęp do infrastruktury, nakreślony przez francuskiego zarządcę. Rezultatem tej oceny jest stwierdzenie, że warunki wejścia na nowy rynek nie są w tym momencie sprzyjające dla FlixTrain we Francji. FlixTrain nie złoży zatem wniosku o uruchomienie pociągów w ramach otwartego dostępu od 2021 roku – powiedział dla portalu railjournal.com rzecznik prasowy spółki na Francję, dodając, że koszty dostępu nawet do linii klasycznych, do 160 km/h, są we Francji zbyt wysokie. Dlatego w tym kraju zobaczymy nadal wyłącznie zielone autobusy Flixbus.

FlixTrain twierdzi, że decyzja została podjęta przed wybuchem epidemii koronawirusa, jednak nowa sytuacja operacyjna i ekonomiczna szkodzi wszystkim operatorom transportowym w Europie. Spółka zapewnia, że w przyszłości nie zapomni o rynku francuskim. Ale termin w którym, ponownie powalczy o ten rynek nie jest znany.

O problemach globalnej firmy Flixbus w Polsce można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5