Anna Orłowska z powiatu sochaczewskiego i Adam Fortuna z Warszawy już niebawem wybiorą się w podróż po Starym Kontynencie. To efekt wygranej w pierwszej edycji konkursu „Przez Europę z biletem Interrail” organizowanego w ramach projektu YOUMOBIL. Nagrody odebrali z rąk marszałka Adama Struzika i Dariusza Grajdy, członka zarządu, dyrektora handlowego Kolei Mazowieckich.
– Coraz częściej wybieramy kolej jako alternatywę dla samochodu. Tak jest szybciej i taniej. Jednak podróż koleją, na długich trasach może też być szansą na zwiedzanie Polski i Europy. Myślę, że przed naszymi laureatami wspaniała podróż – mówi marszałek Adam Struzik.
Zwycięzcy konkursu (reporterzy YOUMOBIL) otrzymali bilety INTERRAIL Global Pass ważne przez 22 dni, które pozwalają odkryć 40 000 miejsc i podróżować koleją przez 31 różnych krajów. Zadaniem zwycięzców konkursu będzie odwiedzenie co najmniej 5 z 7 miast/regionów (w tym Płocka) biorących udział w projekcie: Quedlinburg (Niemcy), Modena (Włochy), Brezno i Žilina (Słowacja), Płock (Polska), Kraj Południowomorawski (Czechy) i Dugo Selo (Chorwacja).
Dodatkowo każdy reporter YOUMOBIL zamieści w mediach społecznościowych lub na blogach (po polsku i po angielsku) relację z wizyty w każdym z 5 odwiedzanych miast/regionów, w której opisze swoje wrażenia, doświadczenia i ciekawostki z podróży. Zwłaszcza te dotyczące transportu publicznego. Relacja może mieć dowolną formę – zdjęć, filmów, tweetów czy krótkich artykułów. Konkurs „Przez Europę z biletem Interrail” to jeden z trzech konkursów zaplanowanych w ramach projektu YOUMOBIL „Promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży z obszarów wiejskich poprzez lepszy dostęp do europejskiej i krajowej sieci transportu pasażerskiego”, współfinansowanego w ramach Programu Interreg Central Europe 2014–2020.
Celem tej inicjatywy, realizowanej przez samorząd województwa mazowieckiego i Koleje Mazowieckie jest promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży zamieszkującej tereny wiejskie oraz zachęcenie ich do podróżowania środkami publicznego transportu zbiorowego. W ramach projektu organizowane będą m.in. konkursy, warsztaty i spotkania z dziećmi oraz młodzieżą. Stworzony zostanie również program lojalnościowy. Wszystko po to, aby poprawić wizerunek i zwiększyć atrakcyjność zbiorowego transportu publicznego.
– To ważne, by kształtować pozytywne trendy związane z komunikacją wśród dzieci i młodzieży oraz uczyć rozsądnego, a zarazem ekologicznego stylu życia. W dobie narastającego problemu zanieczyszczeń powietrza nasze decyzje dotyczące środka transportu, który wybieramy na co dzień, są niezwykle ważne i mają znaczenie społeczne. Zaszczepianie w młodych nawyku korzystania z transportu publicznego to działanie, które będzie mieć pozytywne skutki dla nas wszystkich. Zwycięzcom konkursu życzę wspaniałych wrażeń i fantastycznych podróży, które kształcą – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.
Projekt będzie realizowany do grudnia 2021 r. Bierze w nim udział 8 partnerów z 6 krajów Europy Centralnej. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,8 mln euro, przy czym wartość projektu realizowanego na Mazowszu wynosi blisko 140 tys. euro.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.