Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągi Szczecin – Neubrandenburg bez zatrzymań w Stobnie Szczecińskim

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociągi Szczecin – Neubrandenburg bez zatrzymań w Stobnie Szczecińskim
Od 15 marca pociągi Regional Express kursujące pomiędzy Szczecinem a Niemcami nie zatrzymają się już w Stobnie Szczecińskim. Stacja była czynna dla ruchu pasażerskiego od 1 września 2014 roku. Według Przewozów Regionalnych, pasażerowie nie byli zainteresowani korzystaniem z pociągów.

Stobno Szczecińskie to stacja znajdująca się trasie pociągów ze Szczecina Głównego do Löcknitz, Pasewalk, Schwerina i Lubecki. Od 1 września aż do 15 marca zatrzymywało się tam 10 par pociągów dziennie, kursujących pomiędzy Polską a Niemcami. Co ciekawe, była to jedyna czynna stacja kolejowa w całym powiecie polickim, do którego należy Stobno Szczecińskie.

Mimo dobrego czasu przejazdu (10 minut trwał przejazd ze Szczecina Głównego do Stobna), stosunkowo przyjaznej taryfie (4,40 za bilet jednorazowy, 99 zł za miesięczny) i przyzwoitej częstotliwości kursowania, chętnych do korzystania z oferty było niewielu.

– Z naszych danych wynika, że z 20 pociągów zatrzymujących się na stacji korzystało średnio 6 pasażerów dziennie. To rezultat daleki od ideału – powiedział rzecznik zachodniopomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych, Przemysław Tarasiewicz.

– O skasowanie postoju wnioskowała też niemiecka strona, która odpowiada za połączenie od strony taborowej i logistycznej. DB uzasadniała, że postój powoduje opóźnienia po niemieckiej stronie, za które przewoźnik obciążany jest karami pieniężnymi. Biorąc pod uwagę nikłe zainteresowanie podróżnych zatrzymaniami na stacji, przychyliliśmy się do wniosku – dodaje Tarasiewicz.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5