Od 15 marca podróżni skorzystają z większej liczby połączeń m.in. do Warszawy, Kielc, Katowic i Chełma z przystanku Lublin Zachodni. Przy nowym peronie zatrzymają się nie tylko pociągi regionalne, ale i dalekobieżne - informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Na przystanku Lublin Zachodni od 15 marca poza pociągami regionalnymi zatrzymają się pociągi dalekobieżne. Codziennie pasażerowie będą mogli korzystać z 20 składów PKP Intercity oraz 8 Polregio. Pociągi dalekobieżne ułatwią podróże z zachodniej i południowej części Lublina m.in. do Warszawy, Kielc, Katowic i Chełma. Na przystanku miał zatrzymać się również pociąg „Kiev Express” do/z Kijowa, ale jak już wiemy
tak się na razie nie stanie.
Z przystanku Lublin Zachodni pasażerowie korzystają już od grudnia 2019 roku. Peron wyposażony jest w ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. Szeroka wiata już w części peronu zapewnia ochronę przed deszczem. Wykonawca w kilkanaście dni ma zakończyć całość prac - zapewnia PLK. Dojście do przystanku umożliwia przejście podziemne. Przystanek „łączy“ dzielnicę Czuby z centrum miasta.
PLK zapewnia, że w ramach modernizacji linii nr 7 drugi tor ułożono na odcinku ponad 50 kilometrów, od stacji Puławy Azoty do Nałęczowa oraz od Nałęczowa do Miłocina, gdzie zamontowana została sieć trakcyjna. Budowa drugiego toru postępuje również na odcinku od Puław do Dęblina i z Miłocina do Lublina. Wznowienie dwutorowego ruchu na odcinku Lublin – Dęblin planowane jest w II poł. 2020 r.
Zaawansowane są prace na stacji Lublin. Budowany jest peron nr 2. Widać ułożoną nawierzchnię oraz konstrukcję długiej wiaty. Układane jest odwodnienie. Wymieniane są tory oraz rozjazdy - wymienia PLK. Intensywne roboty prowadzone są na wiaduktach kolejowych przy ul. Janowskiej, Diamentowej i Męczenników Majdanka. Przebudowywane są też mosty nad rzeką Bystrzycą i Czerniejówką. W Nałęczowie wykańczane jest przejście podziemne oraz modernizowane są wiadukty kolejowe i drogowe.