NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Katastrofa w New Jersey. Pociąg uderzył w budynek dworcowy stacji Hoboken

| Michał Szymajda 29.09.2016 330

Katastrofa w New Jersey. Pociąg uderzył w budynek dworcowy stacji Hoboken
Stacja Hoboken w godzinach szczytuFot. Knoxhale, wikimedia, lic. CCBY-sa 4.0
Podmiejski pociąg przejechał perony na czołowej stacji New Jersey Hoboken, przebił kozioł oporowy i uderzył w budynek stacyjny. Jest wielu rannych i jedna osoba zabita.
Aktualizacja, godz. 19:30

Jak uściśla CNN, do wypadku doszło o godzinie 8:45 czasu lokalnego. Stacja kolejowa New Jersey Hoboken należy do najbardziej obleganych centrów przesiadkowych w całym obszarze metropolitalnym Nowego Jorku.

Niestety, jak informuje stacja, w wypadku zginęła 1 osoba – osoba oczekująca przed budynkiem dworca. Liczba rannych jest natomiast mniejsza i wynosi 74 osoby. Maszynista wyszedł z wypadku cały i miał pomagać w akcji ewakuacyjnej.

Jak podkreślają dziennikarze, na tej samej stacji doszło do podobnego wypadku w maju 2011 roku. Wówczas skończyło się jednak na lekko rannych osobach, a pociąg szczęśliwie zatrzymał się na koźle oporowym. Także w 2009 roku w Nowym Jorku pociąg zatrzymał się na koźle oporowym na innej stacji, w pobliżu Herald Square na Manhattanie.

Katastrofa na stacji czołowej w New Jersey

Pierwsze informacje z USA mówią o ponad 100 osobach rannych, niektórych ciężko. Nie ma informacji o ofiarach śmiertelnych.

Pociąg musiał wjechać w perony ze sporą prędkością, ponieważ zatrzymał się daleko za końcem krawędzi peronowej. Rozbił kozioł oporowy, przejechał przez bramki biletowe, przestrzeń za bramkami i zatrzymał się dopiero na ścianie budynku stacyjnego. Po drodze ściął kolumny wspierające konstrukcję dachu, którego część runęła na posadzkę dworca.

– Biorąc pod uwagę, że pociąg nie podjął hamowania (mało prawdopodobne jest, aby zarówno maszynista jak i przytorowe układy hamowania nie zareagowały), wysoce prawdopodobnym jest, że zawiodły układy hamowania w pojeździe. Szczególnie jest to możliwe jeżeli nie były to układy pneumatyczne. Innym scenariuszem może być sytuacja, w której maszynista z jakichś przyczyn nie podjął hamowania (np. zasłabnięcie), ale mało prawdopodobne jest, że brakowało tam urządzeń shp – powiedział Ryszard Węcławik, dyrektor zespołu ds. bezpieczeństwa Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Dokładne przyczyny wypadku wyjaśni komisja bezpieczeństwa ds. wypadków kolejowych.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Nowy Jork (49)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Nowy Jork (49)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5