Partnerzy serwisu:
Pasażer

Katastrofa w New Jersey. Pociąg uderzył w budynek dworcowy stacji Hoboken

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-09-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Katastrofa w New Jersey. Pociąg uderzył w budynek dworcowy stacji Hoboken
Fot. Knoxhale, wikimedia, lic. CCBY-sa 4.0Stacja Hoboken w godzinach szczytu
Podmiejski pociąg przejechał perony na czołowej stacji New Jersey Hoboken, przebił kozioł oporowy i uderzył w budynek stacyjny. Jest wielu rannych i jedna osoba zabita.

Aktualizacja, godz. 19:30

Jak uściśla CNN, do wypadku doszło o godzinie 8:45 czasu lokalnego. Stacja kolejowa New Jersey Hoboken należy do najbardziej obleganych centrów przesiadkowych w całym obszarze metropolitalnym Nowego Jorku.

Niestety, jak informuje stacja, w wypadku zginęła 1 osoba – osoba oczekująca przed budynkiem dworca. Liczba rannych jest natomiast mniejsza i wynosi 74 osoby. Maszynista wyszedł z wypadku cały i miał pomagać w akcji ewakuacyjnej.

Jak podkreślają dziennikarze, na tej samej stacji doszło do podobnego wypadku w maju 2011 roku. Wówczas skończyło się jednak na lekko rannych osobach, a pociąg szczęśliwie zatrzymał się na koźle oporowym. Także w 2009 roku w Nowym Jorku pociąg zatrzymał się na koźle oporowym na innej stacji, w pobliżu Herald Square na Manhattanie.

Katastrofa na stacji czołowej w New Jersey

Pierwsze informacje z USA mówią o ponad 100 osobach rannych, niektórych ciężko. Nie ma informacji o ofiarach śmiertelnych.

Pociąg musiał wjechać w perony ze sporą prędkością, ponieważ zatrzymał się daleko za końcem krawędzi peronowej. Rozbił kozioł oporowy, przejechał przez bramki biletowe, przestrzeń za bramkami i zatrzymał się dopiero na ścianie budynku stacyjnego. Po drodze ściął kolumny wspierające konstrukcję dachu, którego część runęła na posadzkę dworca.

– Biorąc pod uwagę, że pociąg nie podjął hamowania (mało prawdopodobne jest, aby zarówno maszynista jak i przytorowe układy hamowania nie zareagowały), wysoce prawdopodobnym jest, że zawiodły układy hamowania w pojeździe. Szczególnie jest to możliwe jeżeli nie były to układy pneumatyczne. Innym scenariuszem może być sytuacja, w której maszynista z jakichś przyczyn nie podjął hamowania (np. zasłabnięcie), ale mało prawdopodobne jest, że brakowało tam urządzeń shp – powiedział Ryszard Węcławik, dyrektor zespołu ds. bezpieczeństwa Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Dokładne przyczyny wypadku wyjaśni komisja bezpieczeństwa ds. wypadków kolejowych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Katastrofa kolejowa w Holandii [film]

Infrastruktura

Katastrofa kolejowa w Holandii [film]

Michał Szymajda 04 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Katastrofa kolejowa w Holandii [film]

Infrastruktura

Katastrofa kolejowa w Holandii [film]

Michał Szymajda 04 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5