NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Pociąg między Iłową Żagańską a Żarami może jechać ponad godzinę. Kursował w 17 minut

| Michał Szymajda 18.09.2020 110

Pociąg między Iłową Żagańską a Żarami może jechać ponad godzinę. Kursował w 17 minut
Pociąg do Zgorzelca w Zielonej Górzefot. M. Szymajda
Między Iłową Żagańską a Żarami w województwie lubuskim czas przejazdu pociągów zwiększył się kilkukrotnie. Poinformował o tym portal „Kolejowe Łużyce”. Sprawdziliśmy dlaczego.
Z 17 minut do nawet jednej godziny i 11 minut wydłużył się czas przejazdu pociągów Polregio, które kursują z Iłowej do Żar. Oznacza to ciężki początek roku szkolnego dla uczniów, którzy korzystają z pociągów w dojazdach do szkół – poinformowali aktywiści na swoim twitterowym koncie. – Byłoby krócej, gdyby nie stan infrastruktury w Jankowej i degradacja Iłowej ze stacji do przystanku – dopisali i przedstawili rozkład jazdy.

Najszybszy pociąg między Iłową Żagańską a Żarami przejeżdża między miejscowościami w 40 minut, najwolniejszy: rzeczywiście w godzinę i 11 minut. Są też pociągi jadące w 52, 57, 59, 42 minuty. O to, jaka jest przyczyna tak drastycznej zmiany zapytaliśmy zarządcę infrastruktury – PKP PLK.

– Na linii kolejowej 282, między Jankową Żagańska a Żarami naprawiany jest przepust. Zapewni to płynne i bezpieczne przejazdy. Ze względu na prace na jednotorowej linii pociągi, zgodnie z rozkładem jazdy, jeżdżą między Iłową Żagańską a Żarami trasą zmienioną przez Żagań. Czas podróży jest dostępny w rozkładzie jazdy – napisał Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.



Jak informuje, zakończenie robót planowane jest na koniec września. Jednocześnie planowany na 26–30 września remont rozjazdu na stacji Jankowa Żagańska wymagać będzie wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Żary – Węgliniec. – Zmiana jest uzgodniona z przewoźnikiem i ujęta w rozkładzie. Zgodnie z informacjami w rozkładzie pociągi pojadą stałą trasą od 1 października – dodał przedstawiciel PLK.

Na co dzień odcinek między Jankową a Żarami pokonują 4 pary pociągów Polregio. Kursują ze Zgorzelca, Gorlitz lub z Węglińca do Zielonej Góry.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5