Województwo Małopolskie ogłosiło wyniki konkursu na nazwę pociągu przyspieszonego Kraków – Zakopane Kolei Małopolskich, który wróci na trasę 30 czerwca.
Jak informuje urząd, proponowane były takie nazwy jak: Kamil Stoch, Podhalańczyk, Jędruś, Juhas, Halny i Sabała. Bezsprzecznie zwyciężyła jednak Luxtorpeda i taką właśnie nazwę będzie nosił nowoczesny Impuls województwa przewożący pasażerów ze stolicy Małopolski do centrum polskich gór.
Urząd przypomina, że w 1936 roku jedna z pięciu spalinowych Luxtorped będących w posiadaniu Polskich Kolei Państwowych ustanowiła niepobity dotąd rekord przejazdu na trasie Kraków – Zakopane: 2 godziny 18 minut. Choć w tej chwili ze względu na modernizację infrastruktury małopolskiemu następcy raczej nie uda się przejechać szybciej, zdecydowanie przewyższa on swojego luksusowego przodka pod kątem wygody i udogodnień, z których dziś – inaczej niż w I połowie XX wieku – bez dodatkowych dopłat skorzystać mogą wszyscy pasażerowie – pisze UMWM.
Nowa Luxtorpeda kursować będzie pomiędzy Krakowem a Zakopanem w święta i każdy weekend wakacji. Wyruszy na trasę Kraków – Zakopane 30 czerwca. Jak
informował "Rynek Kolejowy", podczas postoju w Zakopanem, zamiast oczekiwać na wieczorny kurs powrotny, skład będzie na zmianę z Polregio kursował do Nowego Targu w ramach Podhalańskiej Kolei Regionalnej, zagęszczając istniejące kursy wykonywane przez Polregio.