NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Po trzynastu latach pociągi wróciły do Buska-Zdroju. Na stałe?

| inf. pras. 03.07.2018 67

Po trzynastu latach pociągi wróciły do Buska-Zdroju. Na stałe?
Fot. UMWŚ
Po trzynastu latach pociągi wróciły do Buska-Zdroju. Na stałe?
Po trzynastu latach pociągi wróciły do Buska-Zdroju. Na stałe?
Po trzynastu latach pociągi wróciły do Buska-Zdroju. Na stałe?
Po trzynastu latach pociągi wróciły do Buska-Zdroju. Na stałe?
Po trzynastu latach pociągi wróciły do Buska-Zdroju. Na stałe?
Po trzynastu latach pociągi wróciły do Buska-Zdroju. Na stałe?
Po trzynastu latach pociągi wróciły do Buska-Zdroju. Na stałe?
Zgodnie z zapowiedziami, w sobotę o godzinie 11.04 ze stacji Kielce odjechał do Buska pierwszy „Pociąg do Zdroju”. Po 13 latach powrócił ruch na tej trasie. Na razie tylko w weekendy, ale jest szansa, że to połączenie na stałe zagości w rozkładzie jazdy świętokrzyskich pociągów – informuje samorząd województwa.
Jak podaje samorząd, pierwszy kurs i pierwszy sukces – pociąg z Kielc odjeżdżał „wypełniony po brzegi”. – To bardzo dobry prognostyk – mówi Robert Zaborski, dyrektor Świętokrzyskiego Oddziału Polregio. Pasażerów czekało wiele atrakcji, a podróżnym towarzyszył Koziołek Matołek. W pociągu był też ukryty kupon konkursowy.

Na przykład dla 3,5-letniego Adasia to była pierwsza podróż pociągiem. – Nie mógł spać od kilku dni. Mieliśmy jechać samochodem, ale zdecydowała cena, bo bilet na ten pociąg jest o połowę tańczy niż na autobus – stwierdziła pani Adrianna, mama chłopca.

Atrakcyjna cena


Koszt biletu z Kielc do Buska to 6,20 zł. W tej cenie jest także przejazd z dworca kolejowego do centrum miasta lub Uzdrowiska. Ten transport zapewnia gmina. – Dla nas koszty były niewielkie, bo tylko uporządkowaliśmy teren i położyliśmy asfalt na drodze łączącej miasto z dworcem kolejowym, zapewniliśmy też komunikację do centrum. W zamian zyskujemy super promocję. Dajemy też mieszkańcom naszego województwa szansę, aby mogli odwiedzić Busko, wyjątkowe miasto, gdzie jest doskonały klimat, gdzie można odpocząć i się zregenerować – mówi Waldemar Sikora, burmistrz Buska-Zdroju.

Pociąg Polregio to nowoczesny skład przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, można też zabrać rowery. Na razie pociąg relacji Kielce – Busko i z powrotem będzie miał po dwa kursy w soboty i niedziele.
– Mam nadzieję, że to połączenie będzie się rozwijało w najbliższych latach. W pierwszą podróż wybrało się dwa razy więcej pasażerów niż pierwszym wakacyjnym pociągiem do Sandomierza, to bardzo dobry prognostyk – mówi Robert Zaborski.

Zostanie na stałe? 


– Już w tej chwili mam przekonanie, że był to dobry pomysł i wierzę, że pociąg turystyczny, wakacyjny i weekendowy to tylko pierwsza faza, a efektem docelowym będzie stałe kursowanie pociągu w dobrym rozkładzie. W założeniach strategicznych komunikacyjnych województwa jest, aby linia kolejowa przez Busko i Żabno na południe w kierunku Tarnowa i Małopolski była w miarę szybko uzupełniona o brakujący odcinek, zrewitalizowana i służyła mieszkańcom – mówi Jan Maćkowiak, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego.

Jak pisaliśmy, weekendowe pociągi Kielce – Busko-Zdrój poza terenem Kielc zatrzymają się tylko w Sitkówce Nowinach i Busku. PKP PLK tłumaczą to niskim standardem pozostałych stacji i przystanków. Warunkiem przywrócenia ich do eksploatacji ma być uruchomienie pociągów kursujących codziennie. 



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS