szukaj
Śledź nas:

Po pożarze pociągu diagnostycznego dla PLK: Projekt już był mocno opóźniony

| Jakub Madrjas 10.10.2018 22

Po pożarze pociągu diagnostycznego dla PLK: Projekt już był mocno opóźniony
Fot. Facebook
Pożar pociągu diagnostycznego zbudowanego dla PKP PLK to bardzo zła wiadomość dla firmy ZPS ze Stargardu. Wart prawie 30 milionów złotych projekt i tak był mocno opóźniony – pierwotnie dostawa miała się odbyć w lutym tego roku. 
W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru najnowszego pociągu diagnostycznego, który ZPS Stargard zbudował dla PKP PLK. Nowoczesny samobieżny pociąg był właśnie testowany przed dostawą.

Poznaliśmy więcej informacji o pojeździe. Jak informuje Krzysztof Komorowski, dyrektor biura zarządu spółki ZPS, pojazd ma oznaczenie DPD 660. W trakcie jazd 3 października odbywały się pomiary parametrów generowanego hałasu, regulacja systemów chłodzenia silnika oraz kalibrowanie układów pomiarowych pojazdu. Do pożaru doszło w przedziale silnikowym pociągu. – W chwili obecnej przyczyny powstania pożaru bada powołana przez zarząd firmy komisja – informuje Komorowski. Film z przejazdu pociągu podczas testów, tuż przed pożarem, opublikował jeden z użytkowników Facebooka:
Duże pieniądze...

Jak informuje Martyn Janduła z PKP Polskich Linii Kolejowych, pojazd ma zostać dostarczony w ramach postępowania o nazwie „Dostawa kolejowego samojezdnego dwuczłonowego pojazdu diagnostycznego do badań defektoskopowych szyn oraz pomiaru innych elementów drogi kolejowej”. Umowę o wartości ok. 28,5 mln zł podpisano 24 lutego 2015 r. O tym zamówieniu pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że oferta ZPS pokonała dwóch zagranicznych konkurentów i była znacznie niższa od kosztorysu, opiewającego na 35 mln złotych.

Aby zrealizować zamówienie, ZPS musiał opracować nowy typ pojazdu - w jego ofercie była dotąd m.in. drezyna pomiarowa typu DP-523.10. W 2016 roku testowany był pojazd diagnostyczny DP-560.00 (jednoczłonowy). Jak informuje Krzysztof Komorowski z ZPS, nowy, dwuczłonowy DPD 660 to pojazd, którego przeznaczeniem jest pomiar geometrii toru i badania defektoskopowe szyn – czyli pojazd defektoskopowy. 

... i spore opóźnienie

Jak potwierdza przedstawiciel PKP PLK, harmonogram przewidywał dostarczenie pojazdu zamawiającemu w lutym 2018 roku. – Zgodnie z założeniami umowy, na dostawcę nałożone są kary umowne – informuje Janduła. PLK finansuje zamówienie ze środków własnych, a zakup ma uzupełnić zaplecze techniczne Centrum Diagnostyki PKP PLK.

Jak dowiadujemy się w ZPS, opóźnienie realizacji kontraktu wynikało z konieczności zmiany dostawcy i modelu silnika. Zmiany te, jak informuje Komorowski, pociągnęły za sobą istotne zmiany w projekcie i zmusiły producenta do przebudowy pojazdu. Pożar oznacza kolejne opóźnienie realizacji projektu – choć nie wiadomo jeszcze, jak duże.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Stargard (16)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Stargard (16)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS