Partnerzy serwisu:
Biznes

Po karierze skoczka został… maszynistą w Kolejach Fińskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
24-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Po wielu rywalizacjach w skokach narciarskich, jeden z rywali Adama Małysza – Matti Hautamaeki – dzisiaj odnajduje się w zawodzie maszynisty.

Adam Małysz po rezygnacji z dalszej kariery skoczka narciarskiego rozpoczął zawody w Rajdzie Dakar, by następnie objąć posadę dyrektora ds. skoków narciarskich i kombinacji norweskiej w Polskim Związku Narciarskim. Inną ścieżką podążył za to Matti Hautamaeki, fiński rywal Polaka.

Fin zdobył w swej karierze cztery medale olimpijskie w skokach narciarskich i tyle samo medali mistrzostw świata seniorów i juniorów. Jest również pięciokrotnym medalistą mistrzostw świata w lotach. Oficjalnie swoją karierę zakończył po nieudanym dla siebie sezonie 2011/2012.

Dzisiaj były sportowiec odnajduje się jako maszynista kolejowy VR, czyli narodowego przewoźnika kraju, z którego pochodzi. Przed przystąpieniem do pracy musiał ukończyć szkolenie, które rozpoczął w lipcu 2012 roku. W czasie rekrutacji pokonał aż 900 kandydatów. Jak sam zainteresowany przyznaje w fińskich mediach, ten zawód od zawsze był jego pasją. – Teraz prowadzę normalne życie – stwierdził Hautamaeki.

Matti Hautamaeki urodził się Oulu 14 lipca 1981. W internecie dostępny jest też filmik przedstawiający świeżo upieczonego maszynistę za sterami Pendolino jadącego do miejscowości Kouvola w 2014 roku. Fińskie koleje dysponują 18 składami Pendolino dostosowanymi do jazdy z prędkością 220 km/h.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szkolenie maszynistów będzie znacznie krótsze?

Prawo i polityka

Szkolenie maszynistów będzie znacznie krótsze?

Jakub Madrjas 26 czerwca 2023

Zielone światło dla maszynistów w okularach

Prawo i polityka

Zielone światło dla maszynistów w okularach

Jakub Madrjas 20 grudnia 2022

UTK: Przewoźnicy akceptują opłaty za egzaminy

Prawo i polityka

UTK: Przewoźnicy akceptują opłaty za egzaminy

Roman Czubiński 07 października 2022

Czas pracy maszynistów - co z kontrowersyjnym projektem ustawy?

Prawo i polityka

Centralne Obchody Europejskiego Dnia Maszynisty [relacja]

Prawo i polityka

Zobacz również:

Szkolenie maszynistów będzie znacznie krótsze?

Prawo i polityka

Szkolenie maszynistów będzie znacznie krótsze?

Jakub Madrjas 26 czerwca 2023

Zielone światło dla maszynistów w okularach

Prawo i polityka

Zielone światło dla maszynistów w okularach

Jakub Madrjas 20 grudnia 2022

UTK: Przewoźnicy akceptują opłaty za egzaminy

Prawo i polityka

UTK: Przewoźnicy akceptują opłaty za egzaminy

Roman Czubiński 07 października 2022

Czas pracy maszynistów - co z kontrowersyjnym projektem ustawy?

Prawo i polityka

Centralne Obchody Europejskiego Dnia Maszynisty [relacja]

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5