NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po co wyrzucać towary z CMK?

| jm, Rynek Kolejowy 04.03.2014 421

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-03-04 12:40:49 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A przy okazji na dobre wyrugować z CMKi te straszne EZT, prawda? Co by się przypadkiem PRom nie zachciało kiedyś ponownie uruchomić "Gubałówki" i "Nikifora"...
2014-03-04 12:49:53 Autor: xx
---.opera-mini.net
@up... Co za problem uruchomić na paru wagonach i czekoladzie? A ograniczenie troche sztuczne bo np. FPL ma weglarki które moga jechac ładowne 120km/h :) Towary i kible powinny wylecieć z cmki ale jak alternatywne trasy beda gotowe, przejezdne...
2014-03-04 12:51:35 Autor: m.
---.162.79.77
Proponuję na autostradach dopuścić ruch furmanek i dorożek bo przecież przewoźnicy węgla i fiakrzy stracą!
2014-03-04 12:53:15 Autor: Wacław
---.adsl.inetia.pl
Właśnie gdyby nie remonty to problemu dużego by nie było, bo faktycznie jeździ się po 1 czy 8. Stąd Dutkiewicz pewnie ma rację pisząc że tam ledwo kilka towarowych tygodniowo jeździ. Ale niech policzy ile jeździ łącznie po 1,4 i 8 i wtedy rozpocznie dyskusję.

No i za tym to sprawa precedensowa. Nie ma w tym kraju torów dedykowanych dla PICu. Nie stać nas na to.
2014-03-04 13:19:16 Autor: _Obserwator_
---.69.243.31
Od dłuższego czasu uważam, że w naszym kraju brakuje STRATEGICZNEGO MYŚLENIA, które opiera się na długoterminowych, przemyślanych politykach i analogicznych działaniach.

Od pewnego czasu dojrzewam do myśli, że w gmachu na Chałubińskiego rozsądne, myślące i zorientowane mózgi zastępowane są bezmyślnymi tzw. technokratami, których pojęcie o transporcie i jego strategicznym znaczeniu dla gospodarki i rozwoju społecznego jest niemal (albo i całkiem) żadne.

Daleki jestem od czarno-białego sposobu postrzegania rzeczywistości, ale gdy czytam o tego rodzaju inicjatywach jestem w stanie przyjąć założenie, że służą one dezintegracji ekonomiczno-społecznej kraju i godzą w nasz, polskie interesy.
2014-03-04 13:29:51 Autor: Emerytura
---.189.219.107.skyware.pl
W początkach II Rzeczpospolitej dziesiątki śląskich kopalń węgla przejętych przez Polskę zmuszone były ograniczać wydobycie ze względu na brak kolejowej infrastruktury kolejowej umożliwiającej transport węgla. Poprzedni niemieccy właściciele kopalń plajtowali jeden po drugi dławić się nadmiarem węgla na hałdach, którego nie miano czym i gdzie wywozić. Dlatego m. innymi olbrzymim nakładem kosztów zbudowano magistralę węglową ze Śląska do portu w Gdyni , co było sukcesem gospodarczym i zapewniało korzyści ekonomiczne PKP i skarbowi państwa Polskiego z tytułu eksportu węgla do krajów morza Bałtyckiego i innych. To przedsięwzięci gospodarcze pobudziło gospodarkę polską i przemysł zbrojeniowy zasilany przez stabilne wpływy eksportowe. Dziś, kiedy Polska na gwałt poszukuje środków na odbudowę potencjału wojskowego koniecznego do likwidacji zagrożeń wschodnich, forsowany jest projekt wprowadzenia wewnętrznych sankcji gospodarczych pod pretekstem wykorzystania linii dla kolei dużych prędkości. Jest to samobójstwo gospodarcze coś w rodzaju pomysł likwidacji linii transsyberyjskiej! To jest działanie sabotażu gospodarczego. bardzo dziwne , że nie zauważane przez organy konstytucyjne zobowiązane do ochrony Polskich interesów gospodarczych w tym przez obecne kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
2014-03-04 13:33:21 Autor: b
---.dynamic.chello.pl
Furmanek i dorożek? A co, towary jadą z prędkością < 20 km/h? Każdy jeden? Cóż, TIRów i ciężarówek jadących 70-80 km/h przy v max 140 się nie wywala. Towary po CMK jadą z podbnymi prędkościami
2014-03-04 14:13:09 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
No jak to po co - żeby stworzyć "hajspida" dla ubogich. Robert gdzie jesteś - to Twój pomysł? :D

Za chwilę pod 20 pseudolino będziemy KDP budować. :)
2014-03-04 14:24:10 Autor: Swietokrzyski Vlak
---.181.133.2
@Emerytura

Dziś, kiedy Polska na gwałt poszukuje środków na odbudowę potencjału wojskowego
koniecznego do likwidacji zagrożeń wschodnich

Polska od swojego upadku w początkach XVII jest w tej chwili karłem politycznym , gospodarczym i wojskowym

Zwłaszcza teraz niema żadnego znaczenia na arenie międzynarodowej

Może tylko swoimi działaniami w swerze politycznej i wojskowej pogorszyć jeszcze bardziej gospodarczo kraj.

I takie nieodpowiedzialne , nie poparte żadnymi realiami podskakiwanie panów Kaczyńskiego i Sikorskiego tylko nam szkodzi
2014-03-04 14:28:02 Autor: Dzban
---.dynamic.chello.pl
CMK jest linią dużych prędkości mimo że ciemny lud kiedyś kupił bajkę że to magistrala dla towarów. Nikt na świecie nie buduje linii o takiej geometrii dla pociągów towarowych. Po to właśnie mamy linię nr 1 i linię nr 8 nie pomijając 131 i E20. Tam towary mogą bez problemu jeździć. Remonty linii nr 1 i 8 trzeba prowadzić i im wcześniej tym lepiej.
PKP PLK powinna przewoźnikom rekompensować te utrudnienia. A na CMK dopuszczać tylko szybkie pociągi towarowe.
2014-03-04 14:55:25 Autor: Przemek IC
---.grybow.net.pl

Przemek IC
"A przy okazji na dobre wyrugować z CMKi te straszne EZT, prawda?"

EN57 w ruchu dalekobieżnym to skandal. Tyle w temacie.
2014-03-04 15:18:31 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ xx

"Gubałówka" na składzie (zamiast EZT), to raz brak możliwości wjazdu do Rabki Zdroju, a dwa - czas przejazdu dłuższy od EZT (dynamika oraz 15-20 min więcej na samych zmianach czoła). Oraz oczywiście wyższe koszty, szczególnie odczuwalne w terenie górskim i z powodu konieczności 3 zmian czoła po drodze.

Nieco lepiej by to wyglądało w przypadku pociągu do Krynicy, ale też EZT na tą linię jest lepszym rozwiązaniem niż skład.
2014-03-04 15:21:35 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
@Przemek IC: "EN57 w ruchu dalekobieżnym to skandal."

Owszem. Zgoda. Tyle, że skandalem jest nie samo pojawienie się EN57 w obsłudze pociągów dalekobieżnych, ale tego pojawienia przyczyny. Począwszy od podziałów w łonie PKP zakończonych definitywnym wydaleniem PR ze szlachetnych struktur, przekazanie segmentu ekonomicznych pociągów międzywojewódzkich przewoźnikowi realizującemu połączenia kwalifikowane, dramatyczne ograniczenie oferty/likwidacja połączeń i "eksterminacja" taboru.

Też bym wolał na dłuższych trasach przemieszczać się wygodniejszym taborem, niestety za kilka dni znów przewoźnik dalekobieżny obcina mi kolejne połączenia. I staje się to na najbardziej prestiżowej w kraju CMK. Trasie teoretycznie "niedozarżnięcia". Na takim właściwie samograju. Takiej kurze, którą PKP woli zjeść, niż wybierać spod niej złote jajka.
2014-03-04 15:24:19 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Przemek IC

Jak Ci się nie podoba EN57 w obsłudze iR, to przecież nikt Cię nie zmusza do jeżdżenia nimi. Jeżeli po pierwsze patrzysz na komfort i jesteś na tyle bogaty, że koszty się dla Ciebie nie liczą, to masz spory wybór drogich pociągów picu, proste (także first class).

Jednak pamiętaj o tym, że gdyby nie iR i EN57 właśnie, to w wielu relacjach nie można byłoby jeździć W OGÓLE, bo prestyrzofe PKP IC nie zniżą się do poziomu wożenia byle biedoty, prawda?
2014-03-04 15:59:33 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Krótka piłka, przy zamknięciach wolniejsze pociągi blokują odcinki powodując utrudnienia.
2014-03-04 15:59:34 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
EN57 w części ruchu dalekobieżnego (Tego nieco krótszego, góra 300km) to KONIECZNOŚĆ. Bez tego kolej w Polsce padnie tak jak to się dzieje teraz.
Tylko gwałtowne zwiększenie ilości połączeń może uratować sytuację (typu takt min. 2h na wszystkich liniach) a do tego składów wagonowych zabraknie, następny En57 na większą skalę jeszcze nie ma.
2014-03-04 16:00:49 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@emeryt

ale wtedy wolniejsze pociągi mogłyby jechać np. gdy nie ma nic innego, poza szczytem , w nocy itp a tutaj wywala się je całkowicie.
2014-03-04 16:01:24 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
"następcy EN57 na większą skalę jeszcze nie ma"
2014-03-04 16:04:19 Autor: gość
---.toya.net.pl
"Wiadomo przecież, że w dzień po linii CMK żaden pociąg towarowy nie pojedzie,"

Jeszcze kilka lat temu jeździły

Chciałem też zauważyć, że z punktu widzenia wpływu transportu na mieszkańców dużo korzystniejsze jest, by pociągi towarowe jechały CMKą przez pola niż wiedenką przez centrum Częstochowy, Radomska, Piotrkowa, Skierniewic...
2014-03-04 16:15:43 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Dodajmy, że nawet obecnie nieraz nie da się pojechać czymś innym niż EN57.

Ostrów Wlkp - Poznań, 2 TLK w ciągu dnia, reszta osobowe, wiele na EN57(może wszystkie?)

To samo Bielsko - Wrocław IR Szyndzielnia, Katowice - Zakopane w sezonie (IR Giewont),
już nie mówiąc o nadodrzance (na całej linii tylko osobówki na EN57)

jedyny pociąg w piątek po 17 z Wrocławia do Łodzi jest na EN57.
na Poznań - Kluczbork (200km) albo EN57 albo czekasz kilka godzin na TLK,
Szczecin Główny - Koszalin jak się nie załapiemy na TLK o 18:05 to o 20:10 jest EN57 (akurat dobry przykład na prawidłowo rozmieszczenie pociągów w rozkładzie)
z Działdowo do Gdańska najszybsze przedpołudniowe(od przyszłego tygodnia) szybkie połączenie to dwa skomunikowane EN57

i wiele więcej podobnych przypadków..gdzie EN57 jedynym sposobem na podróż koleją.

Wszystkie te przypadki należy już zaliczyć do ruchu dalekobieżnego.
Więc można mówić, że EN57 są be, ale nie da się ich zastąpić a powinny być obecne jeszcze bardziej.
Są niezbędne i ponieważ nadal jest ich sporo tylko one mogą uratować kolej w Polsce.
(a nie jakieś 20 sztuk Pseudolino)
2014-03-04 17:01:55 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Emerytura
Przed wojną magistrala węglowa nie nalezała do PKP tylko do Polsko- Francuskiego Towarzystwa więc nie mogła przynośić zysków PKP.

A co do tej sprawy to jest jakiś absurd kolej to jest przedewszystkim wożenie towarów do tego powstała i z tego sie utrzymuje. Niszczenie przewozników towarowych to jest misja samobójcza PLK i nic więcej.
To czy tam sobie będą jeżdzić pociągi pasażerskie mam obecnie nikłe znaczenie liczy sie towar. I tylko on bo po co miliardy na drogi jak zostaną rozjechane ciężarówkami z weglem o kosztach nie wspomne.
Kolej dalekobierzna umiera i będzie umierać bo narazie jesteśmy na etapie zachwytu motoryzacją tak jest i już.
2014-03-04 17:02:42 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Wszystkim "mentorom" oraz preziowi ZNPK polecam przeczytać jeszcze raz uważnie to co napisał Dutkiewicz. A potem ( jak zrozumieją sens wypowiedzi ) zapoznać się układami torów w łukach. Takie proste pojęcia - co to jest niedomiar/nadmiar przechyłki.
2014-03-04 17:31:49 Autor: Ka.
---.free.aero2.net.pl
Panowie jeszcze raz.
Podatek od paliwa to 200% !!! (Tak, 70% ceny paliwa to vat i akcyza).
Kasy w budzecie brakuje.

Niech Wam sie w glowach w koncu dodadza te dwa fakty to zrozumiecie czemu towary na drogi a kasa nie na kolej tylko autostrady!!!
2014-03-04 18:08:39 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla vt-100 i vp-230, wystarczy przechyłka rzędu 70mm.

Problem jest przy v250 i to z założenienim mocnego obciążenia towarowego.
2014-03-04 18:10:12 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
65mm vp230 vt-80 (!)

dla v230 a-0.65m/s2
2014-03-04 18:11:39 Autor: n2
---.240.130.68
Zamiast protestować niech się biorą za kupowanie Dragonów, najlepiej z odblokowaną prędkością 140. CMK to nie miejsce na skansen!
2014-03-04 18:25:04 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post Emerytura:
"W początkach II Rzeczpospolitej dziesiątki śląskich kopalń węgla przejętych przez Polskę zmuszone były ograniczać wydobycie ze względu na brak kolejowej infrastruktury kolejowej umożliwiającej transport węgla. Poprzedni niemieccy właściciele kopalń plajtowali jeden po drugi dławić się nadmiarem węgla na hałdach, którego nie miano czym i gdzie wywozić. Dlatego m. innymi olbrzymim nakładem kosztów zbudowano magistralę węglową ze Śląska do portu w Gdyni , co było sukcesem gospodarczym i zapewniało korzyści ekonomiczne PKP i skarbowi państwa Polskiego z tytułu eksportu węgla do krajów morza Bałtyckiego i innych. To przedsięwzięci gospodarcze pobudziło gospodarkę polską i przemysł zbrojeniowy zasilany przez stabilne wpływy eksportowe. Dziś, kiedy Polska na gwałt poszukuje środków na odbudowę potencjału wojskowego koniecznego do likwidacji zagrożeń wschodnich, forsowany jest projekt wprowadzenia wewnętrznych sankcji gospodarczych pod pretekstem wykorzystania linii dla kolei dużych prędkości. Jest to samobójstwo gospodarcze coś w rodzaju pomysł likwidacji linii transsyberyjskiej! To jest działanie sabotażu gospodarczego. bardzo dziwne , że nie zauważane przez organy konstytucyjne zobowiązane do ochrony Polskich interesów gospodarczych w tym przez obecne kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju."
Tylko jeste pewna drobna, acz zasadnicza różnica - wówczas władze były zainteresowane śląskim przemysłem i jego rozwojem. Teraz POlitycy dążą do likwidacji jakiegokolwiek przemysłu na Śląsku...
2014-03-04 18:30:34 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Trako: Patrząc na poczynania PLK na Górnym Śląsku trudno nie odnieść wrażenia, że misją dla nich jest właśnie likwidacja pociągów towarowych...
2014-03-04 21:12:03 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl

Przemek IC
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Przemek IC

Jak Ci się nie podoba EN57 w obsłudze iR, to przecież nikt Cię nie zmusza do jeżdżenia nimi. Jeżeli po pierwsze patrzysz na komfort i jesteś na tyle bogaty, że koszty się dla Ciebie nie liczą, to masz spory wybór drogich pociągów picu, proste (także first class).

Jednak pamiętaj o tym, że gdyby nie iR i EN57 właśnie, to w wielu relacjach nie można byłoby jeździć W OGÓLE, bo prestyrzofe PKP IC nie zniżą się do poziomu wożenia byle biedoty, prawda?"
Góralu, ja wielokrotnie jeżdziłemi IR WOŚP na wagonach i to był przyzwoity standard jak na pociągi tej kategorii, natomiast uruchamianie EN57 uważam za skandal, bo to nie jest tabor przeznaczony do przewozów dalekobieżnych. Wbrew pozorom, liczą się dla mnie koszty i np. na bilecie jednorazowym z Krakowa do Warszawy wybrałbym... IR. Natomiast widzisz, dla mnie wystarczy, że PIC zlikwiduje Bilety Podróżnika czy Weekendowe to podziękuje tej spółce za usługi.
2014-03-04 22:16:45 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Przemek IC

W krótkich relacjach (
2014-03-04 22:55:03 Autor: sb
---.dynamic.chello.pl
Jakie pociągi pasażerskie realizują przewozy na odcinku Zawiercie – Knapówka?
2014-03-05 06:42:14 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl

Przemek IC
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Przemek IC

W krótkich relacjach ("
W krótkich relacjach jestem w stanie zaakceptować ten tabor, natomiast w dłuższych typu wrocław-warszawa, czy jak kiedyś na Barbakanie się zdarzało Kraków-Szczecin już absolutnie.
Ja tylko "czekam", aż IC usunie z oferty BP i BW, bo Celejewski jest do tego zdolny.
2014-03-05 09:27:40 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post sb:
"Jakie pociągi pasażerskie realizują przewozy na odcinku Zawiercie – Knapówka?"
A to składy kupowane w ramach PGZ jak niby mają jeździć między Katowicami a Kielcami bez tego odcinka?
2014-03-05 11:43:44 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post m.:
"Proponuję na autostradach dopuścić ruch furmanek i dorożek bo przecież przewoźnicy węgla i fiakrzy stracą!"
Twoje porównanie jest głupie... Nikt nie proponuje ręcznych drezyn na CMK...
Na autostradach jakoś jeżdżą TIRy z max prędkością 90km/h, mimo że ograniczenie dla osobówek jest 140km/h...

Pomysł zakazu pociągów towarowych z V
2014-03-05 12:28:31 Autor: ...aż wstyd być polakiem
---.133.40.85
brak słów, ten bezmyślny kraj sam sobie strzela w głowę...
2014-03-05 12:31:03 Autor: zeus04
---.133.22.13
Centralna Magistrala Kolejowa od samego początku projektowana była do ruchu mieszanego i prędkości:
- dla pociągów pasażerskich 200 do 250 km/h.
- dla pociągów towarowych o masie 5000 ton = 80km/h
Tu fragmenty z monografii CMK:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e63ecf6af6bccab2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e51291b437b4427d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/025840a1e47e9620.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1dfdae693975f4bb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3858c41461520d8a.html

Maksymalna projektowana przechyłka to 100 mm i zapewniała ona przyspieszenia boczne nie przekraczające 0,5 m/s^2.
2014-03-05 13:08:05 Autor: skandal
---.229.155.26.atman.pl
FPL ma węglarki której pojadą w stanie ładownym 120 ale nie wygeneruje z nich wydumanej dla CMK masy hamującej.

Z torów PLK niech nie pisze bzdur, z przechyłkami dla towarowych nie ma żadnego problemu - poza mentalnym PLK.

Kolega n2 niech w ogóle zrozumie podstawy ruchu towarowego zanim cokolwiek napisze, począwszy od mas hamujących poprzez typy torów, naciski osiowe, warunki ruchu poszczególnych typów wagonów w stanie ładownym - albo niech milczy.

I na koniec - kto za te wszystkie fanaberie PLK-owych misiów k*a płaci. Odpowiedź jest bardzo prosta - w 80% towarowi. p...lino i PIC ze swoimi rachitycznymi przewozami pociągami po 500 ton g...no generuje, podobnie jak PR i cała reszta.
2014-03-05 15:47:56 Autor: JAKX
---.tarnowskiegory.vectranet.pl
Prawa fizyki zależą od pojazdów. Jak mówimy o drogach to duża prędkość niszczy drogi, zwiększa zagrożenie a także wydłuża drogę hamowania. Okazuje się, że w wydaniu pana rzecznika wszystkie prawa fizyki na kolei działają odwrotnie niż na drogach. Z tego wynika że mamy fizykę kolejową i fizykę drogową.
2014-03-05 22:57:43 Autor: MMM
---.iem.pw.edu.pl
Co by tu jeszcze spieprzyć panowie, co by tu jeszcze...
2014-03-06 10:06:13 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cytat : „Sprzeciw przewoźników
– Kategorycznie sprzeciwiamy się zamykaniu linii CMK dla ruchu towarowego w oparciu o uznaniowo przyjmowane parametry dobierane w ten sposób, aby uniemożliwić ruch pociągów towarowych – mówi Wojciech Jurkiewicz prezes Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych. Jak zaznacza ZNPK, w 2015 zamknięte będą również: linia nr 8 Warszawa – Radom – Kraków i linia nr 1 Katowice – Częstochowa – Warszawa.
– Te trzy linie ŁĄCZNIE stanowią kręgosłup transportowy na osi Śląsk-Warszawa oraz dla wielu relacji tranzytowych (np. Białoruś – Czechy czy Białoruś – Słowacja).”


No proszę - ktoś wreszcie zauważył, choć analiza dotyczy ‘stricte’ zagadnień ruchu towarowego, że TRZY linie : nr 1 , nr 4 & nr 8 stanowią JEDEN kręgosłup transportowy , dotyczą JEDNEJ i TOŻSAMEJ relacji Katowice/(Kraków - zapomniał dodać) – Warszawa oraz że to, co się na nich dzieje należy rozpatrywać ŁĄCZNIE i we wzajemnych relacjach pomiędzy nimi , a nie w oderwaniu od siebie.

Tymczasem mikolstwo od kilku lat dowodzi , że jedyną prawowitą linią w tej relacji jest CMK, i tylko CMK, jedynymi z prawego łoża przystankami pasażerskimi dla podróżnych jadących z Krakowa/Katowic do Warszawy jest Włoszczowa Płn. i Opoczno Płd., które jak najszybciej należy budować , a Kielce Radom czy też Częstochowa, Piotrków i Koluszki to jakieś zupełnie OBCE PLANETY w tej relacji.


Cytat : Dlaczego akurat 120 km/h?
Według ZNPK, ustalona przez PKP PLK SA na rozkład jazdy 2014/205 wartość prędkości minimalnej na poziomie 120 km/h ma charakter UZNANIOWY i w konsekwencji doprowadzi zarówno do strat po stronie przewoźników, jak i samego zarządcy. – Nie przedstawiono dotychczas ŻADNYCH argumentów potwierdzających słuszność przyjętego poziomu prędkości minimalnej. Podczas prac Rady Przewoźników przewoźnicy zażądali przeprowadzenia szczegółowej analizy parametrów technicznych a PKP PLK obiecała taką analizę przeprowadzić - z niecierpliwością na nią czekamy – mówi Jurkiewicz.
– Póki jednak takiej analizy NIE MA wydaje się, że JEDYNYM CELEM zabiegu jest WYŁĄCZENIE MOŻLIWOŚCI KURSOWANIA pociągów towarowych po CMK. Budzi to duże zdumienie.


CZYLI JEDNAK MOŻNA.

CZYLI JEDNAK „D A S I Ę” ! ! !

Jak PLK chce wyrzucić pociągi TOWAROWE z CMK TO WYRZUCI.
Jak PLK chce/chciała wymusić objazd przez Sochaczew z pominięciem Żyrardowa i Skierniewic dla pociągów „nie-łódzkich” relacji Warszawa- Częstochowa- Katowice/(Wrocław do 2012/13) /Warszawa – Ostrów Wlkp.- Wrocław TO WYMUSI , pomimo, że żadnej modernizacji prawie nie było.

Jak PLK chciała zrobić TERMINAL GRANICZNY z dworca głównego w Krakowie i „odprawę celną” dla pociągów Wrocław – Przemyśl w rozkładzie 2012/2013 TO ZROBIŁA.

Tymczasem według propagandzisty KDP z Brzegu czy też innych speców z PLK nie da się wyeliminować patologii obecności segmentu śmieciowego IR, czy segmentu ekonomicznego TLK na linii CMK i wymusić ich przerzucenia na linie 1 & 8, gdzie koncentruje się pośrednia sieć osadnicza, bo rzekomo linia o geometrii KDP - biegnąca na dystansie 300 km przez pustynię to linia „taka jak każda inna” i jak przewoźnicy chcą uruchamiać syf to PLK im nie zabroni.

To w końcu „taka, jak każda inna” , czy jednak wcale „nie taka jak każda inna”

To jak w końcu jest ?????



Cytat : „Jak zaznacza prezes ZNPK, BLOKADA linii CMK dla ruchu towarowego będzie miała również negatywny skutek dla rozwoju transportu intermodalnego w Polsce,”

Być może - w kwestii przewozów towarowych nie będę POlemizował.

Mnie by jednak bardziej interesowała BLOKADA linii CMK dla ruchu śmieciowego IR oraz ekonomicznego TLK, ponieważ miałaby ona negatywny skutek dla rozwoju mikolskiego transportu Inter-ONALNEGO w Polsce :P


Cytat „– Powstaje też pytanie czy w sytuacji, gdy PKP PLK ponosi wielomilionowe straty naszego zarządcę stać na stawianie dalszych utrudnień przewoźnikom towarowym. Rodzi się pytanie, czy wg kryteriów przyjętych nieco ponad rok temu przez doradcę PKP PLK-i po wyłączeniu ruchu towarowego na CMK linia ta nie zostałaby sklasyfikowana jako „nierentowna” i tym samym przewidziana do zamknięcia… – podsumowuje Jurkiewicz.”


OTÓŻ TO!!! Każdy znawca tematu w wie, że CMK na dzień dzisiejszy jest NIERENTOWNA, ponieważ nie ma dostatecznego obciążenia segmentem ruchu pasażerskiego tego rodzaju, DO KTÓREGO ZOSTAŁA PLANISTYCZNIE POWOŁANA i do którego został wytyczony jej SPECYFICZNY przebieg tj. do obsługi jedynie pociągów najwyższych kategorii handlowych – kwalifikowanych EX/IC/EC/ICE itp. z natury BEZPOSTOJOWYCH pomiędzy GOP –em/ Krakowem a Warszawą.

Na dzień dzisiejszy posiłkuje się ona obsługą segmentu ekonomicznego TLK oraz śmieciowego IR ze swej natury POSTOJOWEGO, do którego ta linia zwyczajnie się nie nadaje z racji omijania węzłów osadniczych ulokowanych zupełnie gdzie indziej tj. na przebiegu linii nr 1 & 8. Jakby tego było mało pociągi tego rodzaju są dotowane w sytuacji gdy na tego typu specyficznej linii jak CMK powinny być uruchamiane wyłącznie pociągi komercyjne, a w przypadku IR tolerowane jest permanentne i postępujące zadłużenie Patologii Regionalnych.

Cytat :”– Według informacji statystycznych prowadzonych przez PKP PLK, w ubiegłym roku linią nr 4 jeździły średnio dwa pociągi w tygodniu. Decyzja ta będzie miała neutralny wpływ na finanse PLK – zapewnia rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz.”

No oczywiście, że neutralny skoro PLK potrafi z jednej strony kolosalnie zaniżać opłatę za dostęp do CMK, a jednocześnie ciągnąć haracz za rozklekotaną 8- kę ustanawiając opłaty za obie diametralnie różniące się od siebie jakością linie na niemal identycznym poziomie. Przy tak księżycowej ekonomii prowadzonej przez PLK, kto w tej instytucji się przejmuje czy przewoźnicy towarowi stracą na takim czy innym rozwiązaniu szczegółowym czy też nie. Dla nich skutek finansowy jak zawsze będzie NEUTRALNY, ponieważ oni żyją we własnym kulejarskim świecie oderwanym od rzeczywistości i realnej ekonomii. Wszak Państwo jak zawsze najwyżej do wszystkiego dopłaci, a złe wyniki najwyżej się zatuszuje lub zinterpretuje się w specyficzny kulejarski sposób, że winne jest lobby drogowe i rozwój autostrad.
2014-03-06 10:18:29 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ZEUS04

No oczywiście, że w przerwach pomiędzy sprinterami ICE na CMK powinno być miejsce na CMK dla ekspresów towarowych, a nie dla grasującego syfu IR/TLK, który powinien wylecieć na wiedenkę i linie kielecko-radomską, gdzie mieszka rzesza ludzi, a nie destabilizować ofertę dalekobieżną na CMK i liniach 1 & 8 oraz dogadzać zachciankom Włoszczowej i Opoczna. Po to ta linia była budowana , aby łączyć ruch ekspresowy -sprinterski IC z towarowym, a nie ekspresowy z pospiesznym(ekonomicznym), jak to się obecnie usiłuje wmawiać z jądra propagandy na Targowej czy z Brzegu.
2014-03-06 16:25:39 Autor: n2
---.240.130.68
@skandal - może prościej było napisać "wózki"? ;>
Węglowi nic się nie stanie jak pojedzie dłuższą trasą, zaś prędkościowy kop dla kontenerów itp wyjdzie tylko kolei na zdrowie, chyba zdajesz sobie sprawę że prędkości handlowe ciężarówek rosną więc trwanie w skansenie to samobójstwo i żadne zaklęcia związkoli tego nie zmienią.
2014-03-06 19:50:21 Autor: Adrian z Mc
---
EN57 są najpopularniejsze w Polsce, ale w długich relacjach rzeczywiście jest wygodniej jechać w przedziale. Ale uwaga ! Wagony bezprzedziałowe są nie tylko w PR ! ! ! Są też w TLK - wagony bezprzedziałowe, które przypominają więc EN57, na szczęście tylko 1 wagon na cały pociąg, ale i to się niedługo zmieni, bo pendolino i flirty Stadlera, które kupiło IC też nie mają przedziałów.

Po CMK pociągi towarowe maja nie jeździć, by nie niszczyć torów, są bardzo ciężkie. Ale EN57 są leciutkie, więc torów nie niszczą, a co za tym idzie, PLK ich nie wycofa z CMK . Zatem one będą jeździć po CMK, z resztą jak nie 120, to 110 km/h wyciągną.

Z Zawiercia do Kielc przez Knapówkę, Włoszczowę (starą) i Bukowę jeżdżą TLK i IR w relacjach Lublin - Katowice - Wrocław. Ale ta trasa nie jest ona niezastąpiona. Z Kielc do Katowic można przecież jechać przez Jędrzejów, Sędziszów, Kozłów, Tunel, Olkusz.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5