Dokładniejsza i lepsza jakościowo dokumentacja środowiskowa, sprawniej i szybciej wydane decyzje administracyjne – takie będą efekty realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA czteroletniej umowy ramowej na dokumentację środowiskową dla projektów inwestycyjnych perspektywy 2014 – 2020.
Umowę ramową na dokumentację środowiskową PLK podpisały w październiku 2015 r. Do chwili obecnej zarządca infrastruktury podpisała 20 umów na wykonanie opracowań środowiskowych obejmujących blisko 900 km linii kolejowych. W ramach czteroletniej umowy ramowej powstanie dokumentacja środowiskowa dla kilkudziesięciu przedsięwzięć związanych z modernizacją linii kolejowych. Wartość prac oszacowano na ponad 11 mln złotych.
Inwentaryzacje przyrodnicze 450 km linii
PLK ściśle współpracuje z wykonawcami, którzy mogą korzystać z posiadanych przez PLK badań środowiskowych, Spółka prowadzi również bezpośredni i stały nadzór nad wykonaniem dokumentacji, co gwarantuje jej odpowiednią jakość. W ramach umowy ramowej prowadzonych jest obecnie 8 pełnych inwentaryzacji przyrodniczych na łączną długość ok. 450 km linii (np. na liniach 201 i 203 Bydgoszcz – Trójmiasto).
– Jakość opracowań środowiskowych ma podstawowe znaczenie w procesie uzyskiwania pozwoleń i zezwoleń. Wyższa jakość dokumentacji, z mniejszą liczbą poprawek to bliżej do realizacji danej inwestycji. Poza tym stała współpraca z wykonawcami skutkuje na przyszłość dokładniejszymi wytycznymi do projektów – podkreśla Ewa Makosz, dyrektor Biura Ochrony Środowiska PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Siedmiu wykonawców opracowań
Siedem firm na zlecenie PLK od listopada 2015 r. do listopada 2019 roku (przez cztery lata) zrealizuje, w zależności od potrzeb, 5 typów opracowań środowiskowych, m.in.: wniosek o uzyskanie lub zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z Kartą Informacyjną Przedsięwzięcia (jak to ma miejsce w przypadku projektu: „Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice”, czy raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (np. dla projektu: Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec”, który wymaga, w związku ze zmianami w projekcie zmiany decyzji środowiskowej).
PLK zawarły umowy z siedmioma firmami: BBF Sp. z o.o. , Getinsa Polska Sp. z o.o. – (obecnie TPF Sp. z o.o.) AECOM Sp. z o.o, Multiconsult Polska Sp. z o.o, FPP ENVIRO Sp. z o.o. Transprojekt Gdański Sp. z o.o. , ProSilence Krzysztof Kręciproch.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.