NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PLK: Za miesiąc podróż z Warszawy do Gdańska i Wrocławia będzie rekordowo krótka

| pr, Rynek Kolejowy/PKP PLK 13.11.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-11-13 14:36:19 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
Film pokazujący rozgrzebaną PLk to pikuś. Mam zdjęcia z końca października - lepiej jest tylko na odc. Pruszków-Grodzisk (bez stacji). A w międzyczasie PLK zamknęła jeszcze odcienek Prabuty-Malbork, gdzie wydawało sie nie być żadnych problemów.

Niech Panowie mądrzy powiedzą w rozbiciu na dni jak planują odbudować zlikwidowany nasyp na linii 8. Ile będzie do tego wyznaczonych ciężarowek i brygad ludzi.
2014-11-13 14:38:39 Autor: Skipper
---.promax.media.pl
PLK zachowuje się tak jakby z Marsa zlecieli
2014-11-13 14:41:03 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
Swoją drogą śmiech na sali - oto Siemieniec bibliotekarz z zawodu i powołania polemizuje z faktami, dotyczacymi procesu inwestycyjnego i technologii budowy, o której nie ma bladego pojęcia. Panowie z PLk - nie kompromitujcie się. Albo milczcie w oczekiwaniu na katastrofę albo dajcie do mikrofonu uznanego inzyniera, ktory wszem i wobec dowiedzie, że łopata i kilof przy jednej koparce to technologia XXI wieku, a prace inwestcycyjne wykonuje się najszybciej nie na 3 zmiany a na 1-ą oprocz dni wolnych. A może inzyniera na 38,5 tys. pracowników takiego u Was nie ma?
2014-11-13 14:50:10 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
PLK jeszcze powołuje sie na prezentowany także w " W podrózy" diagram, że jakoby samolotem Warszawa-Krakow jedzie się 3 godziny (aby było zabawnie pasażer ma być przed lotem godzinę wcześniej i ma wliczone 30 minut na dojazdy do celu podróży). Oczywiście na dworzec PKp pasazer nie potrzebuje nawet minuty czasu. Poza tym wg optyki PKP każdy pasażer jedzie np. do Warszawy aby zwiedzić dworzec centralny, bo tylko wtedy od biedy da sie to jakoś uzasadnić. W lotach krajowych czas przybycia wynosi dla pasażera 30 minut. Tak samo ktoś może przyjść na pociąg godzinę wcześniej. Od grudnia IC nawet do tego klientów zmusza.
2014-11-13 14:51:36 Autor: Anty Staszek Biega
---.enn.lu
Staszek Biega - a kto jest autorem kompromitacji Kolei Śląskich 2012 i wepchnięcia tej spółki w lawinę kosztów, która trwa do dzisiaj?
Ty na spółe z Piotrusiem Kazimierowskim, więc śmiem twierdzić że "Raport ekspertów kolejowych" to raport waszego autorstwa. Szukacie kompromitacje

[zmoderowano ciąg dalszy]
2014-11-13 14:51:55 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Bajkopisarstwo trwa w najlepsze ...
2014-11-13 14:54:09 Autor: Malopolanin
---.172.252.107
@Staszek Biega
Niech sie pan juz nie kompromituje. Dzisiejsza wypowiedz w Polsat News "maszynisci robia zapoznanie szlaku na CMK" najlepiej swiadczy o poziomie panskiej wiedzy. O wspanialych obiegach KS lepiej nie wspominac
2014-11-13 14:57:57 Autor: Adam W.
---.enn.lu
@Anty Staszek Biega - dokładnie autorem raportu są ludzie powiązani z CZT i ZM, wśród nich jest rzeczony Stanisław Biega. Wysoko prawdopodobne, że raport pomógł też pisać absolwent politechniki radomskiej Piotr Kazimierowski :)
2014-11-13 15:23:14 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
@ Anty Staszek Biega

Nie kłam podły czlowieczku. Pokaż swoje nazwisko, to pogadamy, co w życiu osiągnąłeś. I spotkamy sie w sądzie, w związku z oszczerstwami pod moim adresem.

Nie wiem, kto jest autorem kompromitacji Kolei Śląskich. I na czym polega ta kompromitacja, czy na wzroście przewozow o 25% w okresie 2011-2012, czy na wysokim spadku w okresie V2013-VIII 2014. Czy na tym, że koszt pockm dla nowego taboru był niższy w 2012 r. niz obecnie jest dla połowy taboru w postaci złomów EN57.
Wiem natomiast, że np. w grudniu 2012 r. i wcześniej nie byłem pracownikiem KŚ. Więc za to, że w grudniu 2012 r. nie było taboru i nie było maszynistów u przewoźnika, na pewno nie ja odpowiadam, może prędzej osoby takie jak Anty SB, czy Malopolanin. A Ci co za to faktycznie odpowiadali zostali z Kolei Śląskich zwolnieni ... w 2014 r. przez obecnego prezesa.
2014-11-13 15:29:37 Autor: Malopolanin
---.172.252.157
Kolejny kwiatek z Biegi w Polsacie: "maszynisci szaleja nocami na CMK".
2014-11-13 15:38:04 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Opowiadanie o "rekordowo krótkich czasach przejazdu" jest - zapewne wbrew zamierzeniom - kompromitujące dla PKP. Rzeczywiście, są to rekordy niezwykle "wyśrubowane". 3 godziny z Gdańska do Warszawy - Europa zastygnie w podziwie dla osiągnięć towarzystwa z PLK oraz IC! Panowie, skończcie z tą żałosną autoreklamą - Polacy podróżują kolejami w innych krajach i potrafią właściwie ocenić efekty waszych wieloletnich działań!
2014-11-13 15:46:30 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
@ Małopolanin

Anonimowy siłacz. Uważaj, bo mrówkę pokonasz.

W odrożnieniu do pana (post nt. temat nowej oferty IC), to nie ja się kompromituję. W mediach trzeba mówić w sposób zrozumiały dla wizów. A nie opowiadać o robieniu przez maszynistów autoryzacji dla składów zespolonych jak osoba taka jak Pan by powiedziała.
A o tym, że maszyniści w pośpiechu (czyli szaleją) wykonuja autoryzację dowodzi fakt odstawienia ED250 z powodu uszkodzenia dwóch odbierakow prądu. Taką nieodpowiedzialność w stosunku do drogiego taboru (za 80 mln zł) nazywam po imieniu szaleństwami po CMK w porze nocnej. Pisał o tym m.in. Kurier Kolejowy.

Takie zabawy się kończą katastrofami jak ta pod Santiago de Compostella spowodowanymi przez szaleństwa maszynistów. Tu na razie tylko są kłopoty z odbierakami prądu.

Aha, jakoś nie wiedziałem pana postów nt puryzmu jezykowego w stosunku do ED250. Przecież na pewno pan wie, ze to nie jest żadne pendolino.
2014-11-13 15:56:14 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
@ małopolanin

A może podyskutujemy o tym co tutaj napisałem nt. komunikatów PKP PLK. Bo na razie Pan trolluje stosując ad personam.

W Polsacie zwrócilem uwagę, że nie tylko PLK nie jest przygotowana na ED250 na swoich torach, że nie tylko problem dotyczy CMK, ale także linii 8, ale i to że PKP Intercity nie jest gotowe, by prowadzić te przewozy, czego dowodem jest szaleństwo w robieniu autoryzacji.

Swoja drogą taka sama amatorszczyzna była w Kolejach Śląskich pod koniec 2012 r. w dziale, za który odpowiadał Artur Nastała, ktory miał nawet w pewnym okresie (13-15.XII.2012) zostać prezesem KŚ. Nie został, bo przypomnial mu o jego niechlubnej karnej przeszłości dziennikarz z TVN-u, ten sam co ostatnio tragicznie zginął w wybuchu gazu w domu w Katowicach.
2014-11-13 16:03:16 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Pendolino dla 8% ludności w Polsce, tak szybko pojedzie, ze dróżnikom świeczki pogasną w lampach, a wychudzone pacholęta na nasypach kolejowych, przemówią. 92% poruszających się pociągami w całej Polsce, dalej będzie się turlać z szybkościami kosmicznymi, w wytłuczonych kiblach.
2014-11-13 16:05:34 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Stanisław Biega
Panie Stanisławie. Po pierwsze nie zamierzam pana obrażać ale polemizować, czyli:
- sztywne obiegi doprowadziły do katastrofy w Kolejach Śląskich. A dlaczego? Primo, brak lub niedostateczna rezerwa taborowa. Secundo wtórne opóźnienia z powodu przejść taboru. Tertio - kwestia manewrów i oczekiwania pod semaforem celem przepuszczenia pociągów jadących przez stacje bezpostojowo lub z postojem celem zrobienia zmiany czoła i próby hamulca. Quattor - awarie taboru czyli to, czego pan nie przewidział. Quinto - warunki pogodowe, też wpływają na klęskę.

Sztywne obiegi nadają się wtedy i tylko wtedy jeśli dany przewoźnik dysponuje odpowiednią rezerwą taborową i jeśli jest to przewoźnik autobusowy, najlepiej obsługujący lokalne połączenia (PKS Konin i obieg Setry S 315 z relacji Kramsk - CH Ferio na obieg CH Ferio - Skulsk), gdyż opóźnienie startu można nadrobić na trasie poprzez większą prędkość handlową - zamiast 50 km/h 60 km/h.

Po drugie nie szafowałbym określeniem "szaleją", gdyż awaria Pendolino mogła nastąpić również z powodu wady fabrycznej a te były już na początku testów diagnozowane - 2 EZT nie mogły podjechać pod Górę Włodowską przy 200 km/h ze względu na wywalanie podstacji trakcyjnych oraz brak współpracy ze sobą, nie mówiąc o błędnych nastawach w nastawniku (masło maślane).

Po trzecie do katastrof kolejowych dochodzi w wyniku szeregu czynników a nie tylko jednego. Szczekociny to błąd człowieka jak i automatyki, która była niesprawna (Wjazdy i wyjazdy z okręgu Starzyny jak i Sprowa podawane na Sz) oraz zwrotnic. W sytuacji starej zwrotnicy "pędniowej" tego typu awaria nie mogła mieć miejsca a nawet jeśli, to można było w tradycyjny sposób przełożyć zwrotnicę. Do tego kwestia sygnalizacji ręcznej - też zabrakło sygnałów typu "Do mnie", które do dziś stosowane są w ZLK Gdynia w przypadku pękniętej szyny i ograniczenia doraźnego.

Z poważaniem i pozdrowieniami
Maciej G
2014-11-13 16:14:45 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Co mi z szybkich kosmicznych prędkości, jak rowerem jest szybciej. Przylatuje 19 grudnia o 8:30, a pierwszy PKP IC Warszawa-Kraków jest o 12:28. W 4 godziny to TAXI obrócę spokojnie, z postojem na posiłek w Chęcinach, w super restauracji „Pod Zamkiem”.
2014-11-13 16:14:48 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Kurna - bajkopisarstwo jak za Gierka.
Z EU07 plus 12 pudeł - Ex Kaszub i 3 h 20 minut w roku 1993.
Do ED250 - Pseudolino i 2 h 58 minut w roku 2014 /może.../.

Z jedynie 12-13 miliardów zeta /licząc pociągi/ a końca robót nie widać, oj nie widać.
Franek&Zenek Sp. Zoo plus łopateczka oraz kopareczka w godz. 8 - 14, w dni robocze.

PLK + PIC rulezzzz - oh jes, jes, jes...
2014-11-13 16:18:01 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@scorpio:
Skoro temat obiegów i czasów przejść został wywołany, to może warto aby ktoś kompetentny przywołał przepisy PLK dotyczące konstrukcji rozkładów jazdy wtedy obowiązujące.
Sądzę, że gdyby wartości podawane przez S. Biegę (z ramienia KŚ) nie odpowiadały wymogom PLK, to nie byłoby zatwierdzenia RJ. Mylę się?
2014-11-13 16:33:02 Autor: SNCF
---.centertel.pl
Wychodzi na to, że dzięki nowym kładkom, peronom i przejściom osiągniemy rekordowe czasy przejazdów. Pożyjemy, zobaczymy, wiele już widzimy, wiele już wiemy, niczego nowego się już nie dowiemy.
2014-11-13 16:34:58 Autor: Małopolanin
---.168.194.162
W odpowiedzi na post Pendolinek:
"Kurna - bajkopisarstwo jak za Gierka.
Z EU07 plus 12 pudeł - Ex Kaszub i 3 h 20 minut w roku 1993.
Do ED250 - Pseudolino i 2 h 58 minut w roku 2014 /może.../.

Z jedynie 12-13 miliardów zeta /licząc pociągi/ a końca robót nie widać, oj nie widać.
Franek&Zenek Sp. Zoo plus łopateczka oraz kopareczka w godz. 8 - 14, w dni robocze.

PLK + PIC rulezzzz - oh jes, jes, jes..."
Z iloma postojami po drodze jeździł ów Kaszub? Jakie były rezerwy rozkładowe wtedy, a jakie są teraz?
2014-11-13 16:41:24 Autor: Tczewiak
---.play-internet.pl
PLK Gdańsk wy tez jestescie juz Ready :) Zajączkowo Tczewskie i Olsztyński żabi Róg oczyszczone juz z chwastów? Szymankowo-Malbork pendo poleci na gąsienicach? Czy wytniecie Regio aby na tej jednotorowce sie zmiescic :)
2014-11-13 16:46:16 Autor: Małopolanin
---.168.194.162
W odpowiedzi na post Staszek Biega:
"@ Małopolanin

Anonimowy siłacz. Uważaj, bo mrówkę pokonasz.

W odrożnieniu do pana (post nt. temat nowej oferty IC), to nie ja się kompromituję. W mediach trzeba mówić w sposób zrozumiały dla wizów. A nie opowiadać o robieniu przez maszynistów autoryzacji dla składów zespolonych jak osoba taka jak Pan by powiedziała.
A o tym, że maszyniści w pośpiechu (czyli szaleją) wykonuja autoryzację dowodzi fakt odstawienia ED250 z powodu uszkodzenia dwóch odbierakow prądu. Taką nieodpowiedzialność w stosunku do drogiego taboru (za 80 mln zł) nazywam po imieniu szaleństwami po CMK w porze nocnej. Pisał o tym m.in. Kurier Kolejowy.

Takie zabawy się kończą katastrofami jak ta pod Santiago de Compostella spowodowanymi przez szaleństwa maszynistów. Tu na razie tylko są kłopoty z odbierakami prądu.

Aha, jakoś nie wiedziałem pana postów nt puryzmu jezykowego w stosunku do ED250. Przecież na pewno pan wie, ze to nie jest żadne pendolino."
Pan raczy żartować. Cytat dokładny: "Koledzy Pana [Miętka] jeżdżą jak oszalali po CMK w nocy żeby trasę poznać". To ma być sposób zrozumiały dla przeciętnego widza? To jest wypowiedź, która ma budzić grozę, przerażenie, itp. A przede wszystkim - odbiera zaufanie do kolei... Przecież jak taki statystyczny Janusz z Grażyną zobaczą w TV wypowiedź eksperta (skąd mają wiedzieć, że nim pan nie jest [podobnie jak AF]), że "maszyniści szaleją na torach", to już w życiu nie wsiądą do pociągu...

A tutaj coś na temat Pańskiej (i pozostałych współautorów raportu) rzetelności: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10421424_10153405593254569_5054849916847432872_n.jpg?oh=8b8f4400366db580a9e21a2a9e304efa&oe=54D8F087&__gda__=1423691665_2e4aada062b83407b453e8bb2a5a9bfc

Uszkodzenie odbieraków prądu? Nie było żadnego uszkodzenia. Zadziałał po prostu ADD.

Co do nazwy Pendolino - oczywiście, że jest to pociąg "New Pendolino". Nazwa nadana przez producenta. Podobnie jak Flirt3 dla IC, który też Flirtem nie jest, bo Flirt to pociąg regionalny.

Z takim poziomem pasuje pan do TV Republika, a nie do poważnych mediów ogólnopolskich.
2014-11-13 16:46:49 Autor: Anty Staszek Biega
---.bbln.org
Staszek Biega - twoja odpowiedź do stek bzdur i kłamstw. Nakradłeś się ze śląskiej kasy za "koordynowanie w kwestii rozkładów jazdy" i byłeś zatrudniony w KŚ, bo cała Wita Stwosza 7 pachniała brudem twojej zgniłej koszuli. Jesteś autorem kompromitacji KŚ w 2012, bo włącznie z doradcą Woracha do spraw taborowych, będącym zarazem twoim najlepszym kumplem Piotrem Kazimierowskim obmyśliłeś cały plan działania ściągnięcia taboru niewiadomo jakiego i niewiadomo skąd (i niewiadomo za jakie pieniądze) Niedość że oficjalnie z KŚ zgarnąłeś ładne kilkadziesiąt tysięcy złotem, to zapewne pod stołem dostała ci się niezła kwota.
No ale twój prym to szukanie kompromitacji, najpierw wyprodukowałeś raport o KŚ, w którym opisane skutki były konsekwencją twoich działań. Ale widze, że Ci mało, robisz teraz wycieczki personalne ludziom z PLK, pokazujesz się w Polsat News, jako ekspert ... no dalej przyznaj się że spłodziłeś te głupoty dla portalu w polityce. Skoro mi proponujesz wyjawienie tożsamości (środkowy palec dla ciebie scie.wo) to podpisz się pod tym raportem najlepiej ooo tak:
"Raport o pendolino CMK autorstwa wszecheksperta Stanisława Biegi, autora kompormitacji Kolei Śląskich w grudniu 2012"
Wtedy będzie sprawiedliwie i nazwiemy wszystkie rzeczy po imieniu :)

A Teraz widzę ze, szukasz haka na innych, pewnie całymi nocami siedzisz z Piotrusiem i rozśmyszlasz komu tu świnie podłożyć?
2014-11-13 16:49:23 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@Malopolanin

O ile dobrze pamiętam, a jeździłem Kaszubem bardzo często - gdy kowal był z jajem - to po Nasielsku potrafił być 6-8 minut przed planem od Gdańska, a ile razy kwitł czy na Targówku albo pod wjazdowym na WWO 10 minut przed.
Czerwiec 93 - osobiście z mojej podróży - 13 minut przed na Gdańsku Gł.
EU07 - dla przypomnienia.

A jak znam PLK - rezerwy były, są i będą.
PIColino - ile postojów?
Tczew, Malbork i Iława.
Przy ED250 ile na zatrzymanie i rozruch?
Wiesz coś bliżej?
2014-11-13 17:02:06 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
Ile procent podróżnych korzystać będzie z tej oszałamiającej oferty i w tych relacjach? 4, 5, może 6, co PLK ma do zaoferowania pozostałym dziewięćdziesięciu kilku procentom podróżnych po tylu latach modernizacji i rewitalizacji.
2014-11-13 17:26:07 Autor: Leśny Dziad
---.internetia.net.pl
Szczerze mówiąc (delikatnie mówiąc) grzeje mnie to, co ma do powiedzenia pan Biega, Kazimierowski, Pendolinek, Małopolanin, Siemieniec czy wszyscy inni "plenni i wojenni" z Naczelnym Dziobakiem Rzeczypospolitej Robertem W., który zniknąłbył w tajemny sposób z dziobaczej rzeczywistości.
Wszystkich wyżej wymienionych i jeszcze cały skład ED250 innych tu nie wymienionych, wpierw należałoby wysłać na wycieczko/nauczkę do Czech lub na Słowację i w prosty sposób pokazać jak się "robi kolej". Normalną, przyjazną dla ludzi. I jak już to opanują, wtedy pozwolić mieszać i wypowiadać się na "dziobacze tematy".

Bo w obecnych, kolejowych realiach w Polsce, na wszystkich tu wypowiadających się, niestety ciąży syndrom kierowcy, który z malucha próbuje przesiąść się do porsche i od razu żwawo naciska na gaz.
Efekt?
Pierwsze napotkane drzewo na zakręcie obejmuje szczelnym, stalowym uściskiem.




Zejdźcie zawczasu na ziemię, przynajmniej ci, którzy macie rozum. Bo każda taka dyskusja jest po prostu żenująca. Dla wszystkich zainteresowanych.

Pożyjemy - zobaczymy...
2014-11-13 18:02:24 Autor: sky
---.adsl.inetia.pl
"Największy w historii program modernizacji linii"

Siemieniec w kłamstwach przechodzi samego siebie.
Zobaczcie ile takich prac wykonano na PKP np. w 1989 - i to bez dotacji z eurokołchozu!!
2014-11-13 18:30:29 Autor: z torow plk
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Hans Winkler:
"Ile procent podróżnych korzystać będzie z tej oszałamiającej oferty i w tych relacjach? 4, 5, może 6, co PLK ma do zaoferowania pozostałym dziewięćdziesięciu kilku procentom podróżnych po tylu latach modernizacji i rewitalizacji."
Co ma do zaoferowania ? A np. .pociagi KW ( niektore) jadace do Gniezna/Kutna/Zbąszynka z predkoscią 150-160 km/h. Poc. KD jadace z podobna predkoscią do Węglińca. Poc. KM jadące do Siedlec , Ciechanowa z predkosciami 130 km/h. Mało ?
2014-11-13 18:37:11 Autor: @Małopolanin
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pasażera nie obchodzi w ilu wioskach pociąg zatrzyma się po drodze, ważny jest czas jazdy. Kupno bardzo drogich pociągów dzięki którym pociąg pojechałby 2 minuty krócej bez postojów okupione zostało 3 postojami przez które czas wydłuża się o 10 minut nie jest powodem do dumy PKP.
2014-11-13 18:38:34 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ sky

Miło że wspomniałeś o 1989 roku, bo w zderzeniu z dzisiejszą transportową rzeczywistością w III RP, to były wspaniałe czasy...

Po szarej i ponurej komunie coś zaczęło się zmieniać, pojawiły się zielone i czerwone wagony, w zależności od klasy i statusu pociągu dalekobieżnego. Rozkład jazdy kolei w Polsce był jak raj kolejowy, szeroka oferta i dostępność, świetne czasy przejazdu między miastami np. Rzeszów - Kraków 2h.10 min. Samochodów w Polsce może było z 5 milionów co najwyżej... Prosty podział na pociągi zwykłe, pospieszne i ewentualnie express. Dworce pełne ludzi, w każdym wieku, żołnierze, latem harcerze, nie było gdzie nogi postawić, tak to tętniło wszystko życiem. Wydawało się że wszystko idzie ku dobremu, że będzie tylko lepiej, postęp, nowoczesność, stopniowa wymiana taboru... a tu taki dramat po 25 latach... Kolej ledwo zipie... Dobito transport szynowy - kolejowy w Polsce przerostem motoryzacji - 20 000 000 milionów samochodów w PL. A wg. GDDKiA w 2030 roku w Polsce ma być parytet 30 000 000 samochodów tyle co wówczas mieszkańców. W takiej sytuacji ja nie wiem i nikt tego nie wie czy kolej w Polsce zwłaszcza ta dalekobieżna się obroni. Czy po chwili odżycia po rewitalizacjach, znowu nie będzie cięć, tym razem na zawsze. Oby nie. Ale losy kolei i całego transportu to jedna wielka niewiadoma. Jak to mówią - czasem kamień odrzucony przez budujących, staje się kamieniem węgielnym. I na przekór blachosmrodom, tak może być z transportem szynowym, koleją - to też jest możliwe.
2014-11-13 19:08:32 Autor: Stasio Biega gada bzdury
---.centertel.pl
Szanowny Panie Staszku, niestety kontynuje pan gadanie glupot.
Po pierwsze nie potrzeba na autoryzacje na ed250 jazd a wszyscy ktorzy prowadza ed250 maja juz na nie autoryzacje. Jazdy sa dla zapoznania z pociagiem. Pociagi prowadza maszynisci z wieloletnimm stazem na innych pojazdach, a tu sie szkola z obslugi co nie jest wymagane (dlatego maja autoryzacje) a w liczbie kilkudziesieciu godzin na maszyniste narzucone dla bezpieczenstwa przez biuro szkolen IC. Moze Pan to sprawdzic w IC.
Po drugie odbieraki pradu zostaly uszkodzone w taki sam sposob - przez oszronienie sieci powstal luk i przepalil rurke add. Nie ma w tym najmniejszej winy maszynistow co alstom jednoznacznie stwierdzil.
Wiec wartonwiedziec o czym sie pisze a nie pisac co sie wie zwlaszcza jak nie wie sie za duzo.
2014-11-13 20:03:59 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
Jeszcze raz, the best of Staszek Biega:
"[Maszyniści] jeżdżą jak oszalali po ce-em-ce w nocy. Żeby w ogóle zaliczyć tą trasę. Żeby w ogóle ją znać."
2014-11-13 21:28:35 Autor: TW
---.toya.net.pl
"Z iloma postojami po drodze jeździł ów Kaszub? Jakie były rezerwy rozkładowe wtedy, a jakie są teraz?"

Ale jakie to ma znaczenie? Nawet przy wyśrubowanym rozkładzie i braku postójów to i tak miazga dla p...lino.

Kiedyś: EU07, 1993, 12 pudeł...

Dziś: ED250, miliardy na rewitalizację, trzy postoje...

A różnica jak na skalę i czas jaki upłynął, ze tak powiem "galaktyczna" :D.

Nadal nie dostrzegasz nieudolności obecnych włodarzy na polskiej kolei?
2014-11-13 21:58:05 Autor: Podrozny
---.adsl.inetia.pl
@Tczewiak: zabrakło twojego stałego tekstu o przepełnionej osobówce Gdynia-Malbork i remontowanym od 6 lat tunelu w Malborku. Dawno widzę nie byłeś w Pszczółkach bo trwa tam już odtwarzanie nawierzchni torów więc nie wiem co musiałoby się stać by po 13. grudnia nadal musiano jeździć przez Zajączkowo.
2014-11-13 21:59:17 Autor: fifek
---.31.17.249.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Jeszcze raz, the best of Staszek Biega:
"[Maszyniści] jeżdżą jak oszalali po ce-em-ce w nocy. Żeby w ogóle zaliczyć tą trasę. Żeby w ogóle ją znać.""
Żenujące.
Wbić się do TV, żeby tylko być znanym, rozpoznawalnym. Nie ważne, że plecie się głupoty. Dosłownie jak politycy.
2014-11-13 22:19:05 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@TW

Miliardy wywalone - a efekt ten sam!
Za komuny sabotażem to nazywano ...
2014-11-13 22:51:11 Autor: Tubylec
---.dynamic.gprs.plus.pl
Szanowny Panie glosie z Ameryki,
19 grudnia jest po 14 grudnia.
Rozklad sie zmienia w dn 14 grudnia i podsylam sciage na trase W-wa- Krakow korzystajac z wielkiej pracy Michal ze SSC:

02:13 - 05:10 - 2:58h TLK Monciak codz.
04:59 - 07:50 - 2:51h TLK Mazury codz.
06:05 - 08:33 - 2:28h EIP Premium codz.
07:01 - 09:35 - 2:34h EIC Krakus (1)-(6)
08:03 - 10:31 - 2:28h EIP Premium codz.
10:03 - 12:31 - 2:28h EIP Premium codz.
10:44 - 13:39 - 2:56h TLK Janusz Korczak codz.
12:05 - 14:33 - 2:28h EIP Premium codz.
14:03 - 16:28 - 2:25h EIP Premium codz.
15:21 - 20:05 - 4:44h TLK Kinga codz.
16:05 - 18:33 - 2:28h EIP Premium codz.
18.03 - 20:30 - 2:27h EIP Premium codz.
18:17 - 23:09 - 4:52h TLK Ustronie codz.
19:05 - 21:32 - 2:27h EIP Premium (1)-(5) EIC Tatry 19:03 -21:34 (6)-(7)
20:01 - 22:55 - 2:54h TLK Brzechwa codz.
20:33 - 23:00 - 2:27h EIP Premium codz.

Wybor jest zdziebko wiekszy, Mocium Panie.
Troche mniej zacietrzewienia, pls.
2014-11-13 23:09:29 Autor: Gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Spójrzcie do dawnych rozkładów jazdy ,do Gdyni i po CMK. Opowiadanie o szybszych p...lino o 5, 8 i 10 minut to praca dla NIK i CBA. Kto kupuje takie pociągi na nie przystosowane linie. Tylko ten co lubi wycieczki do Madrytu.
2014-11-14 00:42:57 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
W odpowiedzi na post TW:
""Z iloma postojami po drodze jeździł ów Kaszub? Jakie były rezerwy rozkładowe wtedy, a jakie są teraz?"

Ale jakie to ma znaczenie? Nawet przy wyśrubowanym rozkładzie i braku postójów to i tak miazga dla p...lino.

Kiedyś: EU07, 1993, 12 pudeł...

Dziś: ED250, miliardy na rewitalizację, trzy postoje...

A różnica jak na skalę i czas jaki upłynął, ze tak powiem "galaktyczna" :D.

Nadal nie dostrzegasz nieudolności obecnych włodarzy na polskiej kolei?"
Tylko, że obecna moderna nie jest jeszcze zakończona. Po wprowadzeniu ETCS-u będą na tej trasie odcinki z V > 160 i jest możliwe zejście do 2:37. Owszem, nie jest to 2:13 zapowiadane 10 lat temu, ale po pierwsze to był czas surowy, po drugie bez żadnych postojów, po trzecie - z tiltem (zysk około 12 minut).
2014-11-14 02:26:43 Autor: Alek
---.home.cgocable.net
Gazeta prawna i Forsal (jedno i to samo) to Majszyk. Kutafon, jakich ze swieca szukac.
2014-11-14 04:56:38 Autor: Tczewiak
---.play-internet.pl
@Podrozny

Jak zwykle troluje :p wy w plk jak zwykle wizjonerzy :) dla Was pendolino tak szybklo zap...po e65 ze nawet textury nie daja sie tak szybko renderować :)
2014-11-14 06:52:23 Autor: pasazerniak
---.internetdsl.tpnet.pl
"efekt największego w historii programu modernizacji linii kolejowych, realizowanego przez PLK"

No tak czyli wydane miliardy, stracone lata, REKORDOWY Gdansk Warszawa poprawiony o 20 minut, pięknie.
2014-11-14 09:36:54 Autor: przeor12
---.adsl.inetia.pl
Rezerwy w 1996 były następujące: Ex Neptun Gdańsk Wwa rozkład 3.07 czas podrózy 3.00
Wwa Gdańsk rzokład 3.15 czas podróży 3.07
2014-11-14 11:36:11 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
Bzdury do kwadratu. Nie da się uzyskać surowego czasu jazdy ze średnią V = 109 km/h przy maksymalnej 120. Rozumiem, że przez Tczew czy Iławę pociąg gnał 120?
2014-11-14 12:54:54 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Jeśli to jest prawda, co napisali "wPolityce" to tragedia!!! Ciekawe jestem pierwszego przejazdu Pendolino.
2014-11-14 13:07:00 Autor: New1987
---.adsl.inetia.pl
Póki co trochę śmieszy mnie ten artykuł. Odnowione perony stoją na odcinku Cz-wa Stradom - Lubliniec gdzie nie będą kursowały żadne pociągi aglomeracyjne czy wojewódzkie. Natomiast tam gdzie kursują czyli na odcinku Częstochowa - Żelisławice - są póki co odrestaurowane całe 3 perony: w Koniecpolu, Żelisławicach i Turowie.. co z resztą? koniec remontów?
Mam nadzieję, że i te odbudują bo to by była chyba jakaś kpina z podróżnych ..
2014-11-14 13:29:37 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
W odpowiedzi na post Gierek:
"Jeśli to jest prawda, co napisali "wPolityce" to tragedia!!! Ciekawe jestem pierwszego przejazdu Pendolino."
Mniej więcej ten sam poziom prawdy, co "Komsomolskaja Prawda".
2014-11-14 14:36:22 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Mniej więcej ten sam poziom prawdy, co "Komsomolskaja Prawda"."
Też mi się jakoś nie chce do końca w to wszystko wierzyć.
2014-11-14 15:52:49 Autor: przeor12
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Bzdury do kwadratu. Nie da się uzyskać surowego czasu jazdy ze średnią V = 109 km/h przy maksymalnej 120. Rozumiem, że przez Tczew czy Iławę pociąg gnał 120?"
Nie umiesz obliczyć średniej. A poza tym 120 km/h nie nazywałbym, że gnał . Po prostu jechał.
2014-11-14 16:44:34 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
W odpowiedzi na post przeor12:
"Nie umiesz obliczyć średniej. A poza tym 120 km/h nie nazywałbym, że gnał . Po prostu jechał."
327 km/3 h = 109 km/h
Czyli nadal utrzymujesz, że od WWO aż do Gdańska Gł. pociąg cały czas jechał z V = 120 km/h?
2014-11-14 17:10:50 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Nigdy nie było dla "Kaszuba" surowego czasu jazdy poniżej 3 h i 15 minut od WWO do G.
W najlepszych latach czas jazdy rozkładowy wynosił dla obu kierunków 3 h 20 min.
Dawało to v średnią 98,2 km/h - wówczas jedną z najwyższych prędkości handlowych na sieci.
"Górnik", "Krakus" zdaje się że miały 106 czy 107 km/h.
Z tych 3 h i 20 minut przy dobrej EU07 udawało się zarobić wtedy max 10 minut.
Ale zależało to od kowala.
A co do ograniczeń stałych /od Gdańska/:
- Tczew + most na Wiśle,
- Malbork
- Iława
- Montowo
Po roku .90 zaczął się sypać Nasielsk i dalej do WWO.
Może cuś przeoczyłem...
2014-11-14 18:07:12 Autor: przeor12
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"327 km/3 h = 109 km/h
Czyli nadal utrzymujesz, że od WWO aż do Gdańska Gł. pociąg cały czas jechał z V = 120 km/h?"
3,07 - nigdy nie było takiego rozkładowego czasu dla Gda-WC - podałem czas rozkładowy i rzeczywisty Gda -WWsch . Oczywiście pociąg zwalniał w Tczewie i Iławie, ale poza tym cały czas utrzymywał 120. Podobnie jak Ty nie uwierzyłbym, gdybym nie podróżował sam tym pociągiem w dodatku zimą (luty 1996)
2014-11-14 21:02:01 Autor: Podrozny
---.adsl.inetia.pl
Nawiedzony człowieku z Tczewa z urojeniami, że pracuję w peelce - tak wyglądało miejsce robót w miniony wtorek czyli 11. listopada:
http://transport.prohost.pl/kolejowy/pliki/2014-11-11_16-29_4234_tczew-pszczolki_naprawa_awaryjna.jpg
http://transport.prohost.pl/kolejowy/pliki/2014-11-11_16-29_4240_tczew-pszczolki_naprawa_awaryjna.jpg

Podaj nam proszę konkretnie z jakiego powodu prace w tym miejscu nie miałyby się zakończyć w ciągu 2 tygodni?
2014-11-14 21:44:10 Autor: przeor12
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Pendolinek:
"Nigdy nie było dla "Kaszuba" surowego czasu jazdy poniżej 3 h i 15 minut od WWO do G.
W najlepszych latach czas jazdy rozkładowy wynosił dla obu kierunków 3 h 20 min.
Dawało to v średnią 98,2 km/h - wówczas jedną z najwyższych prędkości handlowych na sieci.
"Górnik", "Krakus" zdaje się że miały 106 czy 107 km/h.
Z tych 3 h i 20 minut przy dobrej EU07 udawało się zarobić wtedy max 10 minut.
Ale zależało to od kowala.
A co do ograniczeń stałych /od Gdańska/:
- Tczew + most na Wiśle,
- Malbork
- Iława
- Montowo
Po roku .90 zaczął się sypać Nasielsk i dalej do WWO.
Może cuś przeoczyłem..."
Możesz sprawdzić 1995/96 Ex Neptun WWsch 7.12 Gdańsk Gł 10.24
2014-11-16 11:47:05 Autor: Pendolinek vel M
---.97.198.177
Znowu jakiś cymbałek zawłaszczył sobie mój przydomek a RK oczywiście nie robi nic!
Ale z resztą - jaka redakcja - takie zasady ...

@przeor12

Byłbyś łaskaw dokładnie przeczytać to co napisałem skoro już cytujesz całość?
2014-11-19 19:02:12 Autor: Anatolij
---.tktelekom.pl
Mówi sie o szybkich pociągach na E65 z Warszawy do Gdańska a okazuje sie, że te szybkości to 60-70 km/h. Codziennie widuję jak się wloką wolniej od zwykłych i w dodatku na przejazdach słychać głośne stukoty.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS