Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Za miesiąc podróż z Warszawy do Gdańska i Wrocławia będzie rekordowo krótka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-11-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy/PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Za miesiąc podróż z Warszawy do Gdańska i Wrocławia będzie rekordowo krótka
Podróż pociągiem z Warszawy do Wrocławia będzie o 1,5 godziny krótsza. Ze stolicy do Gdańska skróci się o ponad godzinę, a do Krakowa o ponad 40 minut. Taki komunikat opublikowały dziś PKP PLK.

Jak czytamy w komunikacie, „rekordowo krótkie czasy podróży na głównych szlakach w Polsce, to efekt największego w historii programu modernizacji linii kolejowych, realizowanego przez PLK. Dotychczasowe modernizacje, rewitalizacje i remonty linii kolejowych pozwalają przewoźnikom zaproponować atrakcyjne oferty podróży na trasach z Warszawy do Trójmiasta oraz Krakowa i Katowic. Z każdym rokiem i wraz z postępem prac modernizacyjnych, czasy przejazdu będą nadal skracane”.

Rozkład dostosowany maksymalnie do oczekiwań przewoźników

– Efektem prac na trasie z Częstochowy do Opola będzie skrócona do 3 h 42 min podróż z Warszawy do Wrocławia. To 1,5 godziny krócej niż obecnie. Dzięki modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej krótsza będzie też podróż ze stolicy do Krakowa i Katowic. Na CMK pociągi po raz pierwszy pojadą rozkładowo z prędkością 200 km/h. Najkrótsza w historii będzie też podróż z Warszawy do Gdańska. PLK zgodnie z wnioskami przewoźników przygotowały siatkę połączeń w aglomeracjach. Pociągi wracają na odnowione trasy w województwie podkarpackim, kujawsko-pomorskim i śląskim – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK.

W komunikacie możemy też przeczytać, że „poza modernizacją torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym podwyższył się standard obsługi podróżnych na stacjach i przystankach. Tylko w tym roku oddano do użytku ponad 150 nowych peronów, 28 kładek i przejść podziemnych oraz 24 windy. Obiekty m.in. na trasie z Rawicza do Wrocławia, z Włoszczowy przez Częstochowę do Opola oraz na trasie Warszawa – Gdynia zyskały nowe wiaty, przebudowane przejścia podziemne, ławki, oświetlenie i system informacji wizualnej i głosowej. Nowy rozkład został przygotowany przez zarządcę infrastruktury PLK na podstawie zgłoszeń przewoźników i jest maksymalnie dostosowany do oczekiwań i potrzeb podróżnych”.

PLK: Nieprawda, że prace na CMK są w lesie

Równolegle z opublikowaniem komunikatu o nowym rozkładzie, PLK opublikowały polemikę z informacjami, jakie pojawiły się dziś w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

„DGP” napisał m.in., że na większej części odcinka CMK z Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic dopiero trwa budowa drugiego toru. PLK w oświadczeniu stwierdzają, że to nieprawda. – Każdy, kto podróżuje tą trasą widzi, że jest ona dwutorowa. Nieprawdą jest, że „wiadukt nad S8 wygląda jak po wybuchu bomby”. Prawdą jest, że prace na tym obiekcie zostały zakończone. Nieprawdą jest też, że „wzrasta poziom wód gruntowych, które regularnie podmywają nasypy. Prawdą jest, że zjawisko wzrostu poziomu wód gruntowych nie występuje i nie stanowi problemów na trasach, którymi pojadą najszybsze pociągi. Zdjęcia i filmy, do których odwołuje się autor artykułu jako „datowane na październik”, w ocenie PLK mogą pochodzić z września – czytamy w komunikacie PLK.

Zarządca infrastruktury dodał jednocześnie, że „czasy przejazdu na głównych trasach od połowy grudnia 2014, podawane przez zarządcę infrastruktury od blisko roku, są aktualne i zostaną dotrzymane, gdyż uwzględniają od dawna zaplanowane inwestycje. Od połowy grudnia 2014 podróż koleją z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Katowic i Krakowa będzie krótsza niż samochodem, autobusem, czy samolotem, biorąc pod uwagę dojazd z centrum do centrum miasta”.

Problemem będzie tylko most na Pilicy?

We wrześniu, podczas obrad sejmowej Komisji Infrastruktury, prezes PLK Remigiusz Paszkiewicz mówił, o przygotowaniu CMK pod Pendolino, następująco: – Na Centralnej Magistrali Kolejowej będziemy mieli tylko odcinki jednotorowe, ale – jeśli w ogóle będą – to będzie ich tylko kilka w miejscu wykonywania prac na obiektach. Przypomnę, że z braku postępu pracy musieliśmy odstąpić od umowy z jednym z wykonawców robót, z hiszpańskim konsorcjum. Było to w tym roku, w jego miejsce mamy już działającego wykonawcę. Jedynym miejscem pewnym o długości mniej więcej trzech kilometrów, które zabudujemy dwoma trapezami; przed i za obiektem, jest most na Pilicy. Wszystkie fragmenciki jednotorówek na obiektach, które potencjalnie mogą się pojawić w większej liczbie niż jedna, właśnie na tym moście, są uwzględnione zarówno w rozkładzie jazdy na rok 2015, jak i w czasach przejazdu, które podawaliśmy. 
 

Raport o stanie infrastruktury i stanowisko PKP PLK: „Rynek Kolejowy” poprosił PLK o przygotowanie szczegółowego wykazu, jaki jest stan zaawansowania prac na poszczególnych odcinkach tras, na których mają się pojawić Pendolino. Biuro prasowe PLK obiecało nam, że taki wykaz zostanie przygotowany na jutro. 11 listopada portal "wPolityce" opublikował tekst, w którym powołał się na "szokujący raport ekspertów kolejowych" o stanie prac na E65. Chodzi o niepodpisany dokument zatytułowany "Stan przygotowania infrastruktury kolejowej dla pociągów ED250 Pendolino" datowany na październik 2014 roku. Wszyscy, którzy chcą się z nim zapoznać mogą go pobrać tutaj. Czekamy na szczegółową odpowiedź PKP PLK.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5