NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PLK wyremontuje kolej kokoszkowską

| Jakub Madrjas 24.05.2018 5,3k

PLK wyremontuje kolej kokoszkowską
fot. PKM
PKP PLK potwierdza, że przeprowadzi remont linii z Glincza do Gdańska Kokoszek, by zapewnić pasażerom w regionie sprawny dojazd do Trójmiasta podczas modernizacji linii 201.
Planowana modernizacja linii kolejowej 201 z Gdyni do Kościerzyny spowoduje wstrzymanie na prawie trzy lata ruchu pociągów w kierunku Kaszub. Aby tego uniknąć, samorząd województwa pomorskiego zaproponował kolejarzom przywrócenie połączenia z Gdańska Kokoszek do Kartuz. Niedawno „Gazeta Wyborcza”, która jest współorganizatorem akcji, poinformowała o złożeniu do Ministerstwa petycji ws. rewitalizacji linii kolejowej przez Kokoszki i Starą Piłę, pod którą podpisało się 2246 osób.

Należący do urzędu miasta portal Gdansk.pl poinformował przed tygodniem, że prezes PKP PLK Ireneusz Merchel zadeklarował remont 17-kilometrowego odcinka kolei kokoszkowskiej. – Widzę taką potrzebę. Są jeszcze kwestie znalezienia pieniędzy – i myślę, że się o to postaramy, ale także rozstrzygnięcia, czy ma to być remont tylko na czas objazdu, czy też linia wykorzystywana na stałe. To trzeba rozstrzygnąć i to szybko, bo czasu jest coraz mniej – cytuje portal wypowiedź prezesa PLK dla "Radia Gdańsk". Według wstępnych oszacowań remont „kolei kokoszkowskiej” pochłonie około 40 mln złotych – pisze Gdansk.pl.

Zapytaliśmy biuro prasowe PKP PLK, czy rzeczywiście decyzja o remoncie linii została podjęta. Jak się okazuje – tak. – PKP Polskie Linie Kolejowe są na etapie opracowywania projektu planowanej modernizacji linii z Kościerzyny do Gdyni. Dokument ten będzie uwzględniał także rozwiązania związane z zapewnieniem pasażerom w regionie sprawnego dojazdu do Trójmiasta, podczas remontu tej linii. Jednym z takich rozwiązań jest remont linii z Glincza do Gdańska Kokoszek – poinformował "RK" Martyn Janduła z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury.

Jak dodaje przedstawiciel spółki, zakres prac remontowych będzie rozpatrywany zarówno pod kątem trasy objazdowej, jak i docelowo pod kątem trasy służącej w ruchu regionalnym. To o tyle ważne, że jak poinformował na antenie Radia Gdańsk wicemarszałek pomorski Ryszard Świlski, gotowa jest już propozycja siatki połączeń kolejowych przez Kokoszki na stałe, po modernizacji linii 201. – Deklaruję, że tam, gdzie jest zainteresowanie pasażerów i są potoki podróżnych, będzie kursował pociąg – powiedział Świlski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5