PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały w ostatnim czasie oferty w dwóch większych przetargach o wartości 30 mln złotych. Jeden wygrała firma Porr, a drugi – ZUE.
ZUE wygrywa przetarg na prace na ŚląskuPKP PLK wybrała ofertę spółki ZUE jako najkorzystniejszą w przetargu na wzmocnienie podtorza na liniach 93, 139 i 143 przy użyciu specjalistycznego pociągu. Prace wyceniła na ponad 30 mln zł.
ZUE złożyło ofertę wartą 31,5 mln zł brutto. Oprócz ceny oceniany był również okres gwarancji (10 proc. oceny), ale wszystkie złożone oferty były w tym zakresie identyczne.
Przedmiotem zamówienia jest wzmocnienie podtorza na linii nr 139 Katowice – Zwardoń i na linii nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice w wybranych lokalizacjach wraz z robotami towarzyszącymi. Na linii 139 wzmocnione zostanie 3,5 km szlaku z Katowic Ligoty do Mąkołowca, oraz 7-kilometrowy szlak Tychy – Kobiór. Na linii 93 naprawiony zostanie szlak Chybie – Pruchna. Więcej na temat zakresu prac
piszemy tutaj.
Porr najlepszy na linii Poznań – KluczborkDrugie rozstrzygnięte w ostatnim czasie postępowanie dotyczy prac na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań Główny w formule "projektuj i buduj". Największą częścią zadania jest zaprojektowanie prac i przebudowa kilku mostów i wiaduktów na odcinku pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem, a także peronu 3. na stacji w Ostrowie Wielkopolskim i peronu w Witaszycach.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", zgodnie z przewidywaniami PKP PLK wybrała dziś ofertę Porr jako najkorzystniejszą. Opiewała ona na 29,4 mln zł. O wyborze decydowało kryterium ceny (70%) i czasu zamknięć torowych (30%). Zestawienie wszystkich ofert
można znaleźć tutaj.
Walczą o kolejny kontraktObie firmy są w tym roku bardzo aktywne na rynku przetargowym. Aktualnie walczą ze sobą o kolejne zamówienie w tej samej skali - na prace torowe w Poznaniu wraz z przebudową mostu na Warcie. W tym postępowaniu trwa już druga runda odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.