Zabytkowa wiata peronowa na stacji w Pruszkowie wróciła na swoje miejsce. 10 sierpnia wiata została przesunięta z powrotem na peron.
Jak informuje PKP PLK, wykonawca rozpoczął operację przesuwania wiaty z powrotem na peron. Dzięki specjalnej metalowej konstrukcji i dźwigarom kilkunastotonowa betonowa konstrukcja zostanie nasunięta na miejsce najpóźniej do soboty rano. Później wykonawca przystąpi do umocowania jej na filarach, z których została zdjęta. Po zakończeniu całej operacji będzie można przystąpić do renowacji wiaty i budowy nawierzchni na peronie.
PLK donosi, że na stacji w Pruszkowie kontynuowane są prace modernizacyjne. Gotowa jest już konstrukcja nowego przejścia podziemnego i obecnie wykonawca koncentruje się na budowie schodów od strony miasta oraz peronu. Budowane są szyby na nowe, wygodne windy. W rejonie stacji układane są nowe tory. Szeroki zakres prac jest wykonywany na wszystkich przebudowywanych przystankach. Trwają prace wykończeniowe. Instalowane są wiaty, ławki, tablice informacyjne. Prowadzone są prace w przejściach podziemnych.
24 września – o
trzy tygodnie później, niż planowano – na linię między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą wrócą pociągi aglomeracyjne i regionalne. Kontynuowane będą prace wykończeniowe na peronach i w przejściach podziemnych. We Włochach, Ursusie, Piastowie, Parzniewie, Brwinowie i Milanówku uruchomione zostaną tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów w poziomie szyn. PLK informuje że rozkład jazdy będzie uwzględniał takie rozwiązanie. Warto jednak dodać, że spowoduje to
obniżoną prędkość na linii i duże utrudnienia w ruchu, a pociągów na razie będzie dużo mniej niż przed modernizacją.
Aktualizacja: Wiata wróciła na miejsce
Jak informuje PKP PLK, 10 sierpnia wiata została przesunięta z powrotem na peron. Teraz wykonawca przystąpi do renowacji wiaty i budowy nawierzchni na peronie. Film z przesuwania wiaty można zobaczyć powyżej.