PKP PLK rozpoczęły ogłaszanie przetargów na dokończenie robót po konsorcjum FCC Construcción, z którym rozwiązano umowę ze względu na nikłe zaawansowanie prac. W sumie potrzebne będą trzy postępowania.
W lutym PKP PLK wypowiedziały umowę konsorcjum, którego liderem jest FCC Construcción, na modernizację 32-kilometrowego fragmentu linii kolejowej E59 na odcinku Czempiń – Poznań. O sprawie szeroko pisaliśmy w portalu Monitor.
Według hiszpańskiej firmy wypowiedzenie umowy jest nieskuteczne. Mimo to, PKP PLK rozpoczęły ogłaszanie przetargów na dokończenie robót po Hiszpanach. W sumie potrzebne będą trzy postępowania.
Najpierw ogłoszony został przetarg na kontynuację budowy trzech wiaduktów pomiędzy Czempiniem a Poznaniem (ul. Czechosłowacka w Poznaniu – kontynuacja budowy wiaduktu kolejowego; Łęczyca – kontynuacja budowy wiaduktu drogowego; Mosina – kontynuacja budowy wiaduktu kolejowego). Następnie ogłoszony został przetarg na kontynuację robót modernizacyjnych obejmujących prace torowe i okołotorowe. W przygotowaniu jest trzecie postępowanie w tej sprawie.
W drugim postępowaniu zakres zamówienia jest największy i przekracza próg 20 mln euro. Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (60 proc.) i dostępności linii kolejowej podczas prac (40 proc. oceny). Na dokończenie prac po Hiszpanach wykonawca będzie miał 11 miesięcy.
– PLK dążą do szybkiego, zgodnego z przepisami zawarcia umowy na kontynuację budowy trzech wiaduktów. Jeżeli procedury nie będą się komplikować, może to nastąpić latem. Termin zakończenia budowy zależy od podpisania umowy, możliwy jest w pierwszych miesiącach 2016 r. – poinformował „Rynek Kolejowy" Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK.