NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK porządkuje kwestie przejazdów użytku niepublicznego

| lk, jm, Rynek Kolejowy 02.05.2016 390

PLK porządkuje kwestie przejazdów użytku niepublicznego
Fot. Damian Kapinos
Przejazdy kolejowo – drogowe, w miejscach gdzie samorządy nie będą nadawały drodze statutu publicznego będą likwidowane lub otrzymają kategorię F czyli z rogatką otwieraną tylko okazjonalnie.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 roku przejazdy użytku niepublicznego czyli przejazdy kategorii F powinny być wyposażone w rogatki otwierane tylko okazjonalnie przez użytkowników lub inne urządzenia zabezpieczające. Obecnie te przejazdy są niezabezpieczone, a pociąg musi zwalniać w tych miejscach nawet do 20 km/h. Rozporządzenie z ubiegłego roku zobowiązuje zarządcę infrastruktury do uporządkowania kwestii skrzyżowań toru i drogi oraz zapewnienie bezpieczeństwa.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA prowadzą działania zgodnie rozporządzeniem wg którego przejazdy kolejowo – drogowe na drogach publicznych są kat. A, B, C, D, natomiast przejazdy kolejowo - drogowe w ciągu drogi niepublicznej mogą funkcjonować tylko jako przejazdy użytku niepublicznego kategorii F, na podstawie zawartej umowy pomiędzy PLK (zakładem linii kolejowych) a użytkownikiem przejazdu.

Czyli, jeśli przejazdy kolejowo-drogowe nie mają zarządcy drogi publicznej lub użytkownika, PLK (zakład linii kolejowych), powiadamia przedstawicieli samorządu lokalnego o zapisach rozporządzenia. Informacje, o postępowaniu wynikającym z rozporządzenia, mogą być także umieszczane w rejonie przejazdu kolejowo – drogowego.

Formalnie, po wskazanym w rozporządzeniu terminie 30 dni od dnia wywieszenia stosownych komunikatów, jeśli PLK nie otrzyma zgłoszenia na użytkowanie przejazdu jako kategorii F, a samorząd lokalny nie poinformuje o podjęciu działań dla zmiany statusu drogi na publiczną, powinny być podjęte działania, by na linii nie było przejazdu.

– PKP Polskie Linie Kolejowe SA zamierzają realizować działania wynikające z rozporządzenia w sposób maksymalnie ułatwiający samorządom, osobom prywatnym lub firmom określenie rzeczywistych potrzeb. W wielu lokalizacjach uporządkowanie spraw przejazdów wg rozporządzenia będzie wymagało dokonania przez gospodarzy terenu dokładnej analizy sytuacji komunikacyjnej w terenie i aktualnych potrzeb mieszkańców – oczywiście z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa – informuje biuro prasowe PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5