Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK podsumowuje prace na linii Warszawa - Białystok

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
10-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK podsumowuje prace na linii Warszawa - Białystok
Modernizacja linii Rail Baltica na odcinku z Warszawy Rembertowa do Sadownego, to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych obecnie na polskich torach przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Od 13 grudnia prace będą kontynuowane przy przywróconym ruchu pociągów.

Inwestycje na E75 obejmują unowocześnienie 15 przystanków i 4 stacji, zmodernizowanie 66 km linii kolejowej oraz budowę lub modernizację 60 obiektów inżynieryjnych, m.in. mostów, wiaduktów czy tuneli.

Aby przyspieszyć prace, od października 2014 r. całkowicie wstrzymano ruch i wprowadzono komunikację zastępczą na odcinku Tłuszcz – Łochów, a następnie od stycznia br. na odcinku Łochów – Sadowne. Zamknięcie linii pozwoliło skrócić czas robót o 10 miesięcy, choć inwestycja jako całość i tak jest opóźniona.

Wraca ruch pasażerski

Teraz pociągi wracają na trasę. Będą jeździły mi.in. po nowym moście nad rzeką Liwiec. Powrót połączeń pasażerskich na tę linię nie wyeliminuje wszystkich problemów z komunikacją kolejową na Podlasiu, gdyż jak wskazują samorządowcy, liczba pociągów między Warszawą a Białymstokiem które planują uruchomić PKP Intercity, wydaje się zbyt mała, o czym informowaliśmy tutaj.

Prace między Tłuszczem a Sadownem weszły obecnie w ostatni etap realizacji, związany głównie z ukończeniem elementów infrastruktury. Na stacji w Tłuszczu, gdzie od połowy grudnia pasażerowie skorzystają z pierwszego nowego peronu, trwa budowa dwóch kolejnych peronów oraz przejścia podziemnego, które zastąpi dotychczasową kładkę. Przebiega ono pod wszystkimi 9 torami, łącząc dwie strony miasta. O rozpoczęciu ostatniego etapu modernizacji stacji Tłuszcz pisaliśmy tutaj

Nowe tunele drogowe

We wrześniu rozpoczęła się modernizacja w Zielonce i Wołominie oraz na szlaku pomiędzy miastami. W miejsce starych peronów, wybudowane zostaną nowe. Obie stacje zyskają też nowe budynki nastawni. Dużym udogodnieniem dla mieszkańców będzie wybudowanie bezkolizyjnych skrzyżowań dróg z linia kolejową. 

W Wołominie przy ul. Sasina i Al. Niepodległości oraz w Zielonce przy ul. Kolejowej rozpoczęła się budowa tuneli drogowych. Nowe obiekty, oprócz zwiększenia bezpieczeństwa, poprawią płynność ruchu i znacznie usprawnią komunikację w obu miastach. W ramach budowy 150-metrowego tunelu w Zielonce powstaną dwa pasy ruchu o szerokości 3 m każdy, chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Długość tunelu w Wołominie przy ul. Sasina to 135 m, a przy Al. Niepodległości 232 m. Obiekty będą posiadać po dwa pasy ruchu i chodniki dla pieszych, a tunel przy ul. Sasina – dodatkowo również ścieżkę rowerową. Na odcinku od Zielonki do Wołomina Słonecznej, bardzo istotnego ze względu na duży ruch aglomeracyjny, zostanie wybudowana dodatkowa para torów. Pozwoli to na rozdzielenie ruch pociągów dalekobieżnych i podmiejskich.

Nowocześniejsze dworce

– Po zakończeniu wszystkich prac pasażerowie będą mogli korzystać z nowych, wygodnych peronów na stacjach i przystankach wzdłuż trasy. Podniesie się znacząco standard obsługi i estetyka, za sprawą nowych wiat, ławek, elementów małej architektury, nie zabraknie też systemu dynamicznej informacji pasażerskie – mówi – mówi Jerzy Korzeniowski, dyrektor projektu, PKP Polskich Linii Kolejowych SA - Perony zostaną także dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Ponadto w okolicach przejazdu kolejowego w Rembertowie wybudowany został zupełnie nowy przystanek Warszawa Mokry Ług, który będzie dogodnym punktem przesiadkowym dla mieszkańców okolicznych osiedli  - dodaje.

Łączna wartość inwestycji wyniesie ponad 2 mld zł. Wraz z podwyższeniem komfortu i bezpieczeństwa, możliwe będzie zwiększenie prędkości pociągów osobowych i towarowych, a co za tym idzie – skrócenie czasu przejazdu. 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5