Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, przekazał „Rynkowi Kolejowemu”, że od jutra pociągi na trasie pomiędzy Redą i Helem powinny kursować już bez opóźnień. Dodał jednocześnie, że na linii helskiej toczą się obecnie dalsze prace inwestycyjne, które powinny skończyć się do połowy roku.
Kilka dni temu napisaliśmy, że niektóre pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Reda – Władysławowo doznają opóźnień, co jest spowodowane usterką w transmisji danych do Mrzezina i Pucka. W związku z tym, obie te stacje zostały wyłączone z użytkowania, a pociągi mające zaplanowane tam krzyżowania, mijają się w Redzie bądź Władysławowie, co generuje opóźnienia. Jak jest przyczyna awarii? – Między Redą a Władysławowem doszło do uszkodzenia aktualnie używanego kabla. Problem rozwiązujemy w dwojaki sposób: kładziemy nowy światłowód, który zastąpi miedziane przewody, a także wykonujemy bieżące naprawy. Naszym celem jest jak najszybsze usunięcie usterek między stacją Mrzezino a Puckiem. Planujemy, że od jutra pociągi będą mogły jeździć zgodnie z rozkładem – mówi „RK” Maciej Dutkiewicz.
I dodaje, że układanie nowego światłowodu to element dalszego procesu inwestycyjnego, który toczy się na linii Reda – Hel. Podstawowy zakres robót, czyli wymiana torów, zakończył się – z opóźnieniem i nie bez problemów – w czerwcu 2014 r., po blisko trzech latach.
– Oszczędności związane z modernizacją linii helskiej pozwoliły rozszerzyć zakres pierwotnie zaplanowanych robót. Obecnie prowadzimy prace uzupełniające; wiążą się one między innymi z podniesieniem standardu systemu zarządzania ruchem na trasie Reda – Hel. – zauważa Maciej Dutkiewicz. – Na odcinku Hel – Władysławo ułożyliśmy nowy światłowód i takie same prace teraz prowadzimy teraz na odcinku Władysławo – Reda. Zakres prac obejmuje też podniesienie standardu obsługi pasażera na stacji Hel, gdzie jest budowany nowy peron. Zakres obejmuje również wymianę dodatkowych rozjazdów i montaż dodatkowych urządzeń zapewniających bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych. Na całej trasie Reda – Hel podwyższamy bezpieczeństwo na łącznie 39 skrzyżowaniach torów z drogami. Na 23 przejazdach zainstalowaliśmy nowe urządzenia, a teraz prowadzimy montaż kolejnych w 16 miejscach. Pozwoli to również na eliminację ograniczeń prędkości. Wszystkie dodatkowe prace planujemy skończyć w tym półroczu. Modernizacja linii pozwoliła od nowego rozkładu jazdy, wprowadzonego 14 grudnia, na skrócenie czasu przejazdu pociągów o 20 minut – dodaje przedstawiciel PKP PLK.