Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Od jutra na linii helskiej pociągi powinny kursować bez opóźnień

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Od jutra na linii helskiej pociągi powinny kursować bez opóźnień
Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, przekazał „Rynkowi Kolejowemu”, że od jutra pociągi na trasie pomiędzy Redą i Helem powinny kursować już bez opóźnień. Dodał jednocześnie, że na linii helskiej toczą się obecnie dalsze prace inwestycyjne, które powinny skończyć się do połowy roku.

Kilka dni temu napisaliśmy, że niektóre pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Reda – Władysławowo doznają opóźnień, co jest spowodowane usterką w transmisji danych do Mrzezina i Pucka. W związku z tym, obie te stacje zostały wyłączone z użytkowania, a pociągi mające zaplanowane tam krzyżowania, mijają się w Redzie bądź Władysławowie, co generuje opóźnienia. Jak jest przyczyna awarii? – Między Redą a Władysławowem doszło do uszkodzenia aktualnie używanego kabla. Problem rozwiązujemy w dwojaki sposób: kładziemy nowy światłowód, który zastąpi miedziane przewody, a także wykonujemy bieżące naprawy. Naszym celem jest jak najszybsze usunięcie usterek między stacją Mrzezino a Puckiem. Planujemy, że od jutra pociągi będą mogły jeździć zgodnie z rozkładem – mówi „RK” Maciej Dutkiewicz.

I dodaje, że układanie nowego światłowodu to element dalszego procesu inwestycyjnego, który toczy się na linii Reda – Hel. Podstawowy zakres robót, czyli wymiana torów, zakończył się – z opóźnieniem i nie bez problemów – w czerwcu 2014 r., po blisko trzech latach.

– Oszczędności związane z modernizacją linii helskiej pozwoliły rozszerzyć zakres pierwotnie zaplanowanych robót. Obecnie prowadzimy prace uzupełniające; wiążą się one między innymi z podniesieniem standardu systemu zarządzania ruchem na trasie Reda – Hel. – zauważa Maciej Dutkiewicz. – Na odcinku Hel – Władysławo ułożyliśmy nowy światłowód i takie same prace teraz prowadzimy teraz na odcinku Władysławo – Reda. Zakres prac obejmuje też podniesienie standardu obsługi pasażera na stacji Hel, gdzie jest budowany nowy peron. Zakres obejmuje również wymianę dodatkowych rozjazdów i montaż dodatkowych urządzeń zapewniających bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych. Na całej trasie Reda – Hel podwyższamy bezpieczeństwo na łącznie 39 skrzyżowaniach torów z drogami. Na 23 przejazdach zainstalowaliśmy nowe urządzenia, a teraz prowadzimy montaż kolejnych w 16 miejscach. Pozwoli to również na eliminację ograniczeń prędkości. Wszystkie dodatkowe prace planujemy skończyć w tym półroczu. Modernizacja linii pozwoliła od nowego rozkładu jazdy, wprowadzonego 14 grudnia, na skrócenie czasu przejazdu pociągów o 20 minut – dodaje przedstawiciel PKP PLK.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

666 już nie pojedzie na Hel

Zintegrowany transport

666 już nie pojedzie na Hel

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Gdynia – Kościerzyna: Koniec zastępczej komunikacji autobusowej

Infrastruktura

Awaria na linii helskiej. Dwie stacje nieczynne

Infrastruktura

Awaria na linii helskiej. Dwie stacje nieczynne

pr, Rynek Kolejowy 05 stycznia 2015

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

pr, Rynek Kolejowy 12 stycznia 2015

Pomorze: Bliżej remontu linii kolejowej do Bytowa

Infrastruktura

Pomorze: Bliżej remontu linii kolejowej do Bytowa

pr, Rynek Kolejowy 25 stycznia 2015

PKM: Przetarg na przewoźnika dopiero pod koniec marca

Biznes

PKM: Przetarg na przewoźnika dopiero pod koniec marca

pr, Rynek Kolejowy/Dziennik Bałtycki 04 marca 2015

Zobacz również:

666 już nie pojedzie na Hel

Zintegrowany transport

666 już nie pojedzie na Hel

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Gdynia – Kościerzyna: Koniec zastępczej komunikacji autobusowej

Infrastruktura

Awaria na linii helskiej. Dwie stacje nieczynne

Infrastruktura

Awaria na linii helskiej. Dwie stacje nieczynne

pr, Rynek Kolejowy 05 stycznia 2015

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

pr, Rynek Kolejowy 12 stycznia 2015

Pomorze: Bliżej remontu linii kolejowej do Bytowa

Infrastruktura

Pomorze: Bliżej remontu linii kolejowej do Bytowa

pr, Rynek Kolejowy 25 stycznia 2015

PKM: Przetarg na przewoźnika dopiero pod koniec marca

Biznes

PKM: Przetarg na przewoźnika dopiero pod koniec marca

pr, Rynek Kolejowy/Dziennik Bałtycki 04 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5