Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pomorze: Bliżej remontu linii kolejowej do Bytowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-01-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pomorze: Bliżej remontu linii kolejowej do Bytowa
Ogłoszony został zwycięzca przetargu na przygotowanie dokumentacji rewitalizacji linii kolejowej z Lipusza do Bytowa. Inwestycja – licząc także same prace budowlane – powinna zakończyć się za 4 lata. Linia do Bytowa zawiera się w kolejnym etapie projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Studium wykonalności oraz dokumentację projektową inwestycji pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 212 na odcinku od stacji kolejowej Lipusz do stacji Bytów” sporządzi najprawdopodobniej Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego – spółka PKM SA poinformowała, iż BPBK jest zwycięzcą przetargu (pozostali kontrahenci – a było ich w sumie ośmiu – mają teraz czas na dewentualne odwołania). Zgodnie z warunkami przetargu, jego zwycięzca ma aż 4 lata na realizację zlecenia, jednak w tym okresie zawiera się też sprawowanie nadzoru autorskiego nad projektem – co oznacza, że na te 4 lata przypadać będzie również sam okres remontu linii do Bytowa. Zamawiającym w przetargu na dokumentację była spółka PKM SA, która realizuje to zadanie na zlecenie miasta Bytowa (właściciela linii Lipusz – Bytów). Gmina Bytów jest beneficjentem unijnej pomocy (w ramach Pomorskiego RPO) na realizację tego projektu.

Przypomnijmy, iż władze Bytowa skłaniają się ku wariantowi z odbudową łącznicy w Lipuszu pomiędzy liniami Kościerzyna – Chojnice i Lipusz – Bytów, dzięki której nie trzeba byłoby dokonywać zmiany kierunku jazdy w Lipuszu. Dzięki zrealizowanej już modernizacji fragmentu linii 201 pomiędzy Gdynią i Kościerzyną, a także planowanej na ten rok rewitalizacji linii 211 Kościerzyna – Chojnice (planowane jest podniesienie prędkości do 100-110 km/godz.), po rewitalizacji trasy do Bytowa, czas przejazdu z Trójmiasta do Bytowa wynosiłby ok. 100 min.

Połączenie do Bytowa stanowić będą rozszerzenie projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, który w I etapie, obecnie realizowanym (nie bez kłopotów – wiele wskazuje, że w początkowym okresie może być bardzo poważny problem z ułożeniem cyklicznego rozkładu jazdy), zakłada otwarcie nowej linii Gdańsk Wrzeszcz – Rębiechowo, a także połączenie Trójmiasta z Kartuzami oraz Gdańska z Kościerzyną. W kontekście planowanej rewitalizacji linii Kościerzyna – Chojnice, warto zauważyć, iż pomorski poseł PO Stanisław Lamczyk zasugerował niedawno, iż projekt PKM, dzięki temu przedsięwzięciu, można byłoby rozszerzyć także o Chojnice.
Na samej budowie linii PKM, zakończono montaż konstrukcji stalowej łącznika dla pieszych pomiędzy przystankiem Gdańsk Port Lotniczy i budowanym właśnie nowym terminalem lotniska. Z kolei na przystanku Niedźwiednik rozpoczął już montaż perforowanych ścian czerwonej wiaty.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Infrastruktura

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Jakub Madrjas 12 czerwca 2023

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z Alstomem

Infrastruktura

Zobacz również:

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Infrastruktura

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Jakub Madrjas 12 czerwca 2023

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z Alstomem

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5