Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Awaria na linii helskiej. Dwie stacje nieczynne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Awaria na linii helskiej. Dwie stacje nieczynne
Na otwartej pół roku temu po remoncie linii Reda – Hel nie działają systemy transmisji danych. W efekcie, PKP PLK wyłączyły z eksploatacji dwie stacje, przez co pociągi Przewozów Regionalnych doznają na linii helskiej opóźnień.

Niektóre pociągi na odcinku Reda – Władysławowo doznają kilku bądź kilkunastominutowych opóźnień. Opóźnienia te przenoszą się wtórnie również na odcinki styczne. – informuje „RK” Jan Derdowski z pomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych. – Przyczyną są usterki w transmisji danych do Mrzezina i Pucka. Zarządca linii kolejowych, w celu zagwarantowania bezpieczeństwa przewozów do czasu usunięcia usterek, wstrzymał możliwość krzyżowania pociągów na stacjach Mrzezino i Puck. – dodał Jan Derdowski.  Na razie nie otrzymaliśmy z PLK informacji ani o przyczynach awarii, ani o tym, kiedy awaria może zostać naprawiona.

Zamknięcie stacji w Mrzezinie i Pucku powoduje znaczne ograniczenie przepustowości tej linii: mijanki pociągów mogą się w związku z tym odbywać tylko w Redzie albo we Władysławowie (nie licząc naturalnie stacji na Półwyspie Helskim). Gdyby usterka miała miejsce w sezonie wakacyjnym, ruch na linii helskiej byłby praktycznie sparaliżowany.

Modernizacja liczącej 60 km linii z Redy na Hel zakończyła się w czerwcu 2014 r. po blisko… 3 latach prac. Otwarcie nie obyło się bez problemów: w pierwszych dniach nie działała sygnalizacja świetlna na przejazdach, przez co na całej linii wprowadzono kilkadziesiąt ograniczeń prędkości, a wykonawca robót, włoska firma Salcef, nie uprzątnęła z terenów stacji materiałów budowlanych. Do dziś zresztą linia nie jest skończona – czego dowodem jest np. dołączone do artykułu zdjęcie przejścia przez tory w Pucku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

PLK: Od jutra na linii helskiej pociągi powinny kursować bez opóźnień

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

PLK: Od jutra na linii helskiej pociągi powinny kursować bez opóźnień

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5