Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Nowy most na Martwej Wiśle do końca roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Nowy most na Martwej Wiśle do końca roku
Jak informują przedstawiciele PKP PLK, do końca tego roku będzie gotowy nowy most na Martwej Wiśle, powstający w ramach modernizacji linii kolejowej do Portu Gdańsk. Nie wiemy natomiast nadal, co z kwalifikowalnością środków unijnych w przypadku tego – i nie tylko tego – projektu.

Modernizacja linii kolejowej nr 226, z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny, rozpoczęła się latem 2014 r. i ma potrwać 2 lata. Prędkość na tej 16-kilometrowej trasie, absolutnie kluczowej z punktu widzenia ruchu towarowego w całej Polsce, ma zostać podniesiona do 100 km/h, a jej przepustowość zwiększy się 6-krotnie. Przed rozpoczęciem remontu tylko część tej trasy była czynna w układzie dwutorowym, a najbardziej problematycznym „wąskim gardłem” był 100-letni most kolejowy na Martwej Wiśle, na którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h.

Jak informuje „RK” Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, nie będzie sytuacji, iż modernizacja linii będzie wymagała na pewien czas jej całkowitego zamknięcia. – Ruch kolejowy będzie się odbywał przez cały czas modernizacji trasy do portu, założyliśmy możliwość jazdy po jednym torze. Nowy most na Martwej Wiśle powstanie w niewielkiej odległości od starego, a gdy zostanie zbudowany, wówczas przełączymy ruch pociągów na nową konstrukcję. Zarządzeniem ruchem kolejowym będą zajmowały się dwie nastawnie, w Olszynce i w Porcie Północnym. Przypomnę, że w ramach modernizacji linii do portu budujemy również nowy system sterowania ruchem. Nowy most kolejowy będzie gotowy do końca 2015 r. – informuje Maciej Dutkiewicz.

Bez odpowiedzi pozostaje natomiast na razie nasze pytanie, co z kwestią „kwalifikowalności” środków pomocowych z UE na to zadanie. Cała inwestycja ma zakończyć się w połowie 2016 r., a zasady udzielania unijnej pomocy w ramach perspektywy 2007-13 są takie, że wszystkie przedsięwzięcia powinny zostać zakończone i rozliczone do końca 2015 r. Czekamy na odpowiedź z PLK, jakie jeszcze inne inwestycje objęte unijną pomocą z perspektywy 2007-13 mogą przeciągnąć się na 2016 r. i czy podjęte zostały w związku z tym rozmowy z instytucjami UE, mające na celu utrzymanie kwalifikowalności. Pół roku temu podczas dyskusji o modernizacji linii kolejowej do Portu Gdańsk, Maciej Kaczorek, dyrektor biura planowania strategicznego w PKP PLK, deklarował, że PLK będzie starała się „zakwalifikować jak największą część otrzymanych środków pomocowych”.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Massel: Most kolejowy nad Martwą Wisłą do końca 2014 r.

Infrastruktura

Massel: Most kolejowy nad Martwą Wisłą do końca 2014 r.

sg, Rynek Infrastruktury 12 kwietnia 2012

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Massel: Most kolejowy nad Martwą Wisłą do końca 2014 r.

Infrastruktura

Massel: Most kolejowy nad Martwą Wisłą do końca 2014 r.

sg, Rynek Infrastruktury 12 kwietnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5