Partnerzy serwisu:
Biznes

PLK nie zamierza płacić za rozjazdy w Szeligach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
16-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PLK nie zamierza płacić za rozjazdy w Szeligach
Stację Szeligi na CMK udało się otworzyć przed startem Pendolino. Jednak poprzedni generalny wykonawca nie zapłacił KZN Rail 1,6 mln złotych za rozjazdy. PLK odebrała rozjazdy, ale płacić KZN nie zamierza.

Przypomnijmy - w lipcu PKP PLK zerwała umowę na modernizację stacji Szeligi wraz z modernizacją obiektów inżynieryjnych z konsorcjum Eneo–Nord i Ortiz Construciones y Proyectos. Wybór polskiej firmy Eneo-Nord (lidera konsorcjum) od początku budził kontrowersje: Została ona wpisana do KRS zaledwie kilka miesięcy przed podpisaniem umowy. Nowemu generalnemu wykonawcy PNUIK Kraków udało się zakończyć prace przed wjazdem Pendolino, a jednotorowa jazda obowiązuje dopiero na kolejnym odcinku Szeligi - Biała Rawska.

Jednak w sytuacji są poszkodowani – dostawca rozjazdów KZN Rail złożył do sądu pozew przeciwko PKP Polskie Linie Kolejowe i polsko - hiszpańskiemu konsorcjum Eneo-Nord - Ortiz. Spółka KZN Rail nie dostała pieniędzy za dostawę sześciu rozjazdów na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej Korytów-Szeligi i stacji Szeligi. Chodzi o 1,6 mln złotych. Polska firma jest rozżalona, tym bardziej że za rozjazdy w torach głównych szwajcarska firma VAE pieniądze otrzymała.

Jednak PKP PLK nie poczuwa się do odpowiedzialności finansowej za rozjazdy, które odebrała do użytkowania. - PKP Polskim Liniom Kolejowym zależy w szczególny sposób na tym, by podwykonawcy otrzymywali należne im wynagrodzenie. Jednak w naszym przekonaniu KZN Rail nie był podwykonawcą robót, a jedynie dostawcą rozjazdów, co w tym przypadku wyłącza odpowiedzialność PKP Polskich Linii Kolejowych – poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik zarządcy infrastruktury Mirosław Siemieniec. Otwartym pozostaje pytanie, czy w razie awarii PKP PLK zamierza domagać się od KZN wykonania napraw gwarancyjnych. Krakowska firma nie chce o tym słyszeć.

KZN Rail zgłaszał też poważne wątpliwości co do wejścia Pendolino na tory w tej sytuacji. Ponieważ nie dostał pieniędzy, nie przekazywał nikomu dokumentacji - mimo to rozjazdy zostały przez PKP PLK odebrane. KZN sugeruje, że niezgodnie z prawem - bo ważniejszy był terminowy start Pendolino. - Ruch pociągów na stacji Szeligi po zakończonej modernizacji odbywa się bezpiecznie i bez ograniczeń. Potwierdzają to odbiory eksploatacyjne, które zostały przeprowadzone w zgodzie z obowiązującymi procedurami – mówi krótko Siemieniec.


* W pierwotnej wersji artykułu opisano Eneo-Nord jako firmę hiszpańską, co nie jest prawdą

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2023

Kraków. 3 oferty na przebudowę torowiska na Kościuszki i Zwierzynieckiej

Zintegrowany transport

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej

Innowacje

Przetarg na dokumentację przebudowy stacji Szeligi na CMK

Przetargi

Przetarg na dokumentację przebudowy stacji Szeligi na CMK

jm, Rynek Kolejowy, 13 maja 2011 13 maja 2011

Szeligi: Zwinęli interes, podwykonawcy mieli problem

Biznes

Szeligi: Zwinęli interes, podwykonawcy mieli problem

jm, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2014

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2023

Kraków. 3 oferty na przebudowę torowiska na Kościuszki i Zwierzynieckiej

Zintegrowany transport

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej

Innowacje

Przetarg na dokumentację przebudowy stacji Szeligi na CMK

Przetargi

Przetarg na dokumentację przebudowy stacji Szeligi na CMK

jm, Rynek Kolejowy, 13 maja 2011 13 maja 2011

Szeligi: Zwinęli interes, podwykonawcy mieli problem

Biznes

Szeligi: Zwinęli interes, podwykonawcy mieli problem

jm, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5