Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poślizg modernizacji CMK. Jest nowy wykonawca stacji Szeligi [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
25-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poślizg modernizacji CMK. Jest nowy wykonawca stacji Szeligi [aktualizacja]
PKP PLK zerwała umowę na modernizację stacji Szeligi wraz z modernizacją obiektów inżynieryjnych z konsorcjum Eneo–Nord i Ortiz Construciones y Proyectos. PLK zarzeka sie, że nie spowoduje to utrudnień dla przejazdów Pendolino.

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, w połowie czerwca PKP PLK rozwiązał z winy wykonawcy umowę z 10 października 2012 na modernizację stacji Szeligi wraz z modernizacją czterech obiektów inżynieryjnych, oraz kolejnych czterech obiektów na szlaku Korytów-Szeligi. - Tempo prac prowadzonych przez dotychczasowego wykonawcę było niewystarczające - uzasadnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. Wykonawcą było konsorcjum Eneo–Nord i Ortiz Construciones y Proyectos.

- Wykonawca już powinien zakonczyć całą stację, a tu mamy rozgrzebaną część parzystą, a nieparzysta jest w ogóle nie ruszona (...) Za "chwilę" powinny zacząć się zamknięcia na odcinkach Grodzisk - Korytów i Szeligi - Biała Rawska. No ale jak to zrobic, gdy od Korytowa do Szelig mamy wykopki - ostrzegał już w styczniu tego roku znany internauta "Iwan" na forum SkyScraperCity.

Czekamy na odpowiedź PKP PLK, jak w tej chwili wygląda sytuacja na budowie. Przypomnijmy, że prace m. in. właśnie w Szeligach spowodowały drastyczne ograniczenia przepustowości Centralnej Magistrali Kolejowej w obecnym rozkładzie jazdy. Celem jest uzyskanie w grudniu 2015 roku prędkości 200 km/h na północnym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej. Jeżeli nie uda się zamknąć prac w grudniu 2014 roku, oferta EIC Premium może ruszyć z dużym tąpnięciem, jeśli chodzi o czasy przejazdu i częstotliwość kursowania.

Według wciąż aktualnych prognoz PKP PLK z kwietnia tego roku w grudniu tego roku pociągi EIC Premium mają pokonywać Warszawa – Kraków w 2 h 28 min, a Warszawa – Katowice w 2 h 34 min. Takie czasy porównywalne są z osiąganymi przed modernizacją Centralnej Magistrali Kolejowej i zakupem Pendolino. Dopiero uzyskanie prędkości 200 km/h na całej linii CMK ma pozwolić osiągnąć czas 2 h 19 minut z Warszawy do Katowic i 2 h 12 minut do Krakowa.

- Nie ma żadnego zagrożenia dla zaplanowanych prac na stacji Szeligi. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą zdecydowane działania w celu utrzymania odpowiedniego tempa robót na Centralnej Magistrali Kolejowej - zapewnia rzecznik.

Według niego nowy wykonawca - PNUIK Kraków Sp.z.o.o - przeprowadzi prace na stacji zgodnie z harmonogramem zapewniającym w grudniu ruchu pociągów z prędkością rozkładową 160 km/h.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stracił przytomność w Pendolino, uratował go SOK

Pasażer

Stracił przytomność w Pendolino, uratował go SOK

inf. pras oprac. JM 23 maja 2023

Przetarg na dokumentację przebudowy stacji Szeligi na CMK

Przetargi

Przetarg na dokumentację przebudowy stacji Szeligi na CMK

jm, Rynek Kolejowy, 13 maja 2011 13 maja 2011

Szeligi: Zwinęli interes, podwykonawcy mieli problem

Biznes

Szeligi: Zwinęli interes, podwykonawcy mieli problem

jm, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2014

PLK nie zamierza płacić za rozjazdy w Szeligach

Biznes

PLK nie zamierza płacić za rozjazdy w Szeligach

jm, Rynek Kolejowy 16 grudnia 2014

Zobacz również:

Stracił przytomność w Pendolino, uratował go SOK

Pasażer

Stracił przytomność w Pendolino, uratował go SOK

inf. pras oprac. JM 23 maja 2023

Przetarg na dokumentację przebudowy stacji Szeligi na CMK

Przetargi

Przetarg na dokumentację przebudowy stacji Szeligi na CMK

jm, Rynek Kolejowy, 13 maja 2011 13 maja 2011

Szeligi: Zwinęli interes, podwykonawcy mieli problem

Biznes

Szeligi: Zwinęli interes, podwykonawcy mieli problem

jm, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2014

PLK nie zamierza płacić za rozjazdy w Szeligach

Biznes

PLK nie zamierza płacić za rozjazdy w Szeligach

jm, Rynek Kolejowy 16 grudnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5