PKP PLK zerwała umowę na modernizację stacji Szeligi wraz z modernizacją obiektów inżynieryjnych z konsorcjum Eneo–Nord i Ortiz Construciones y Proyectos. PLK zarzeka sie, że nie spowoduje to utrudnień dla przejazdów Pendolino.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, w połowie czerwca PKP PLK rozwiązał z winy wykonawcy umowę z 10 października 2012 na modernizację stacji Szeligi wraz z modernizacją czterech obiektów inżynieryjnych, oraz kolejnych czterech obiektów na szlaku Korytów-Szeligi. - Tempo prac prowadzonych przez dotychczasowego wykonawcę było niewystarczające - uzasadnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. Wykonawcą było konsorcjum Eneo–Nord i Ortiz Construciones y Proyectos.
- Wykonawca już powinien zakonczyć całą stację, a tu mamy rozgrzebaną część parzystą, a nieparzysta jest w ogóle nie ruszona (...) Za "chwilę" powinny zacząć się zamknięcia na odcinkach Grodzisk - Korytów i Szeligi - Biała Rawska. No ale jak to zrobic, gdy od Korytowa do Szelig mamy wykopki - ostrzegał już w styczniu tego roku znany internauta "Iwan" na forum SkyScraperCity.
Czekamy na odpowiedź PKP PLK, jak w tej chwili wygląda sytuacja na budowie. Przypomnijmy, że prace m. in. właśnie w Szeligach spowodowały drastyczne ograniczenia przepustowości Centralnej Magistrali Kolejowej w obecnym rozkładzie jazdy. Celem jest uzyskanie w grudniu 2015 roku prędkości 200 km/h na północnym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej. Jeżeli nie uda się zamknąć prac w grudniu 2014 roku, oferta EIC Premium może ruszyć z dużym tąpnięciem, jeśli chodzi o czasy przejazdu i częstotliwość kursowania.
Według wciąż aktualnych prognoz PKP PLK z kwietnia tego roku w grudniu tego roku pociągi EIC Premium mają pokonywać Warszawa – Kraków w 2 h 28 min, a Warszawa – Katowice w 2 h 34 min. Takie czasy porównywalne są z osiąganymi przed modernizacją Centralnej Magistrali Kolejowej i zakupem Pendolino. Dopiero uzyskanie prędkości 200 km/h na całej linii CMK ma pozwolić osiągnąć czas 2 h 19 minut z Warszawy do Katowic i 2 h 12 minut do Krakowa.
- Nie ma żadnego zagrożenia dla zaplanowanych prac na stacji Szeligi. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą zdecydowane działania w celu utrzymania odpowiedniego tempa robót na Centralnej Magistrali Kolejowej - zapewnia rzecznik.
Według niego nowy wykonawca - PNUIK Kraków Sp.z.o.o - przeprowadzi prace na stacji zgodnie z harmonogramem zapewniającym w grudniu ruchu pociągów z prędkością rozkładową 160 km/h.