NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej

| mat. partnera 07.12.2022 578

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej
Fot. KZN Bieżanów
Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej
Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej
Spółka KZN Rail udowadnia, że innowacyjny system Bramownic PWP dedykowany pierwotnie do zabudowy prefabrykowanych rozjazdów kolejowych można z powodzeniem stosować także w budownictwie tramwajowym. W dniach 05-06.11.2022 te urządzenia sprawnie ułożyły kilkuset metrów torowiska Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.
Technologii wzdłużnej układki przęseł torowych użyto do montażu torów w ramach prac modernizacyjnych trasy popularnej „pestki” na odcinku od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska. Rozwiązanie zastosowane na zlecenie PORR, nie było dotychczas wykorzystywane na budowach polskich torowisk tramwajowych.

– Wykorzystanie systemu Bramownic PWP w połączeniu z wagonami specjalnymi SWITCHER do realizacji zabudowy kluczowych elementów infrastruktury kolejowej jest wysoce elastycznym i funkcjonalnym rozwiązaniem. Idąc tym śladem, chcieliśmy przetestować podobne rozwiązanie na potrzeby zabudowy nawierzchni tramwajowej. W ramach tego poligonu wykorzystaliśmy jedną z głównych zalet opracowanego systemu – mobilność – mówi Maciej Frączek, koordynator ds. logistyki i transportu blokowego rozjazdów – Bramownice PWP dotarły do Poznania transportem samochodowym. Na miejscu rozładowały się samodzielnie i ruszyły do prac – dodaje.

– Wraz z bramownicami i modułem transportowym systemu, składającym się z wózków dwudrogowych, kolejowych oraz kilku elementów kratownicy, wybraliśmy odpowiednią dla realizacji tego zlecenia konfigurację długości całego modułu, czyli jego najkrótszą wersję. Wybrane przez nas wózki dwudrogowe mogą swobodnie poruszać się po podbudowie z tłucznia, co daje możliwość prac na budowach nawierzchni tramwajowej. Dzięki mobilności systemu, przęsła dostarczane były z miejsca składowania bezpośrednio w miejsce docelowej zabudowy i tam precyzyjnie odkładane przez Bramownice PWP. Taka operacja została wykonana kilkunastokrotnie, dzięki czemu sprawnie i bezpiecznie zbudowane zostało kilkaset metrów torowiska. Takie umaszynowienie procesu układania nawierzchni tramwajowej jest odpowiedzią na inwestycje, w których należy maksymalnie skrócić czas przeznaczony na operacje budowlane – mówi Frączek.

– Wykonywana realizacja była sprawdzianem dla funkcjonalności sprzętu i ekipy obsługujących go pracowników. Prace udało się przeprowadzić zgodnie z planem, a dzięki pierwszej takiej realizacji widzimy dalszy potencjał sprawnego rozwoju systemu i optymalizacji na potrzeby realizacji budowy nawierzchni tramwajowej. Przy odpowiednim planowaniu wzdłużna zabudowa przęseł systemem Bramownice PWP pozwala na znaczące skrócenie czasu wyłączenia ruchu na liniach tramwajowych w porównaniu do tradycyjnej zabudowy.
Widzimy także potencjał zastosowania technologii na liniach tramwajowych z utrudnionym dostępem, gdzie nie ma możliwości zastosowania bocznego układania toru, szczególnie w tunelach i na obiektach mostowych. Taki sprawdzian daje nam możliwość dalszego doskonalenia systemu i skrócenia czasu trwania prac – dodaje koordynator KZN Rail.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (1128)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (1128)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5