NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PLK: Nie ma problemów z systemem informacji pasażerskiej w Warszawie

| lp, Rynek Kolejowy 07.11.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-11-07 08:45:48 Autor: Cisc
---.111.166.137
Codziennie przesiadam się na Warszawie Zachodniej. Zapowiadanie wjazdu pociągu który będzie dopiero za kilka minut, albo odjazd pociągu którego od kilku minut już nie ma to żaden wyjątek. Jest z tego niezły ubaw, chociaż poprzedni system, gdy operatorzy zapowiadali był jeszcze większy - wtedy to się dopiero stadnie ganiało pomiędzy peronami...
2012-11-07 08:54:43 Autor: tramp
---.wapgw.era.pl
Niech PLk wyrzuci KM z obsługi swojego systemu a na ich miejscu posadzi Siemieńca. Kto wymyślił, że przewoźnik regionalny odpowiada za informację?
2012-11-07 09:23:18 Autor: Monday
---.tktelekom.pl
KM odpowiadają za informację o swoich pociągach. Układ podmiejski.
2012-11-07 09:52:28 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
A za dalekobieżne kto inny.
Potem się szczekaczki przekrzykują.
2012-11-07 10:03:15 Autor:
---.tktelekom.pl
\" System umożliwia dopisanie pociągów służbowych. Operacja zajmuje kilkanaście sekund. Szkolenie obejmowało także ten zakres obsługi.\"
- tę funkcję dopisano do oprogramowania we wrześniu - więc jak mogło to obejmować szkolenie w maju?. Po za tym system ogłasza: pociąg z... do... (puste fragmenty) i pociąg ten w ogóle nie pojawia się u operatora na sąsiedniej stacji.
2012-11-07 10:06:33 Autor:
---.tktelekom.pl
\"Przyczyną braku spójności momentu odjazdu pociągu z czasem zapowiedzi może być błędnie wprowadzona informacja o opóźnieniu lub wprowadzenie jej ze zbyt dużą zwłoką. \"
- tak, tylko, że sam system odświeża się czasami kilkanaście - do kilkudziesięciu sekund.
2012-11-07 10:14:28 Autor: nieważne
---.cbmm.lodz.pl
W czwartek miałem okazję sprawdzić nowy dworzec. Niestety stwierdziłem, że na tablicach pokazują się bzdury, przede wszystkim nie wyświetliły się opóźnione (tak sądzę) pociągi, które choć powinny być dawno na peronie, to nie było ani komunikatów o opóźnieniach, ani o zmianie peronów, nic. Na tablicy przyjazdów wyświetlały się pociągi PR znacznie w przód, podczas gdy brakowało pociągów IC i KŚ które w najbliższym czasie miały wjechać. I to samo z tablicą odjazdów. Na peronie stali zdezorientowani Chińczyk i Słowacy, którzy mieli w kierunku wrocławia jechać, a tu zero informacji o ich pociągu
2012-11-07 10:14:47 Autor:
---.tktelekom.pl
\"System nie pozwala na jednoczesne wprowadzenia dwóch pociągów na ten sam tor.\"
- oczywiście, tylko, że gdy np. jakiś pociąg ma problemy z drzwiami, obsługą itp. - to trzeba mu co chwilę zwiększać opóźnienie i gdy zadane opóźnienie minie, to ogłasza się następny. Powinno być tak, że dopóki poc. fizycznie nie odjedzie z toru, to system powinien go tam sam utrzymywać, aż do zadziałania czujników ruchu. Operator ma czasami tylko kilka - kilkanaście sekund na reakcję.
2012-11-07 10:14:50 Autor: nieważne
---.cbmm.lodz.pl
PS oczywiście chodzi o Katowice
2012-11-07 10:19:25 Autor:
---.tktelekom.pl
\"Do tzw. kolejkowania pociągów czy blokowania ogłaszania i wyświetlania następnych pociągów, podczas gdy poprzednie stoją jeszcze w peronach, służy mechanizm opóźnień. Jeśli dany pociąg stoi przy krawędzi peronu, na który zgodnie z rozkładem jazdy powinien wjechać inny pociąg, konieczne jest wprowadzenie opóźnienia pociągu nadjeżdżającego. System po wprowadzeniu opóźnienia wygłosi odpowiednie komunikaty i w odpowiedni sposób ustawi kolejkę pociągów.\"
- j/w - trzeba operatorowi dodać jeszcze jedną osobę z kalkulatorem, aby wszystko się zgadzało co do minuty.
2012-11-07 11:26:04 Autor: carambella
---.centertel.pl
Wystarczy stac ok. 15 minut na jakimkolwiek peronie we wschdniej a w głowie ma się szum i człowiek głupieje. Tak działa zapowiedź pociągów. Ciągły monotonny jazgot. Rewelka!!!!
2012-11-07 11:33:02 Autor: Monday
---.tktelekom.pl
Carambello, jak słusznie zauważyłaś/eś to dworzec kolejowy, a nie łąka. Czy głos kobiecy jest jazgotliwy? Oj chyba nie bardzo.
2012-11-07 11:50:08 Autor: stefan wątróbka
---.tktelekom.pl
Autorze, a czy gdyby system działał na pełnym automacie, to operatorzy nie stali by się kompletnie zbędni?
2012-11-07 11:59:32 Autor: carambello
---.centertel.pl
Monday. Głos kobiecy to głos kobiecy. A na wschdniej go nie ma. Jest syntezator mowy udający głos kobiecy. Widać że wolisz sztuczny plastik z sex shopu niż naturalny produkt. No cóż...
2012-11-07 12:02:43 Autor: carambello
---.centertel.pl
Monday i od kiedy w jezyku polskim na klase pierwszą w pociągu mowi sie wagon klasy jeden? Ta iwona jest bublem w tym przypadku i caly ten system kolowacenia ludzi.
2012-11-07 12:06:12 Autor: Monday
---.tktelekom.pl
Zdecydowanie wolę zrozumiały syntezator od bełkotu i zgrzytu starych megafonów. Wolę też postęp od zacofania. I nie przejmuj się kolego pierwsze pociągi też kiedyś wywoływały strach i przerażenie ludu...
2012-11-07 12:06:12 Autor: przewoz
---.opera-mini.net
>>System nie pozwala na jednoczesne wprowadzenia dwóch pociągów na ten sam tor.

Z 29 października, cytat z newsa po pewnych utrudnieniach na Zachodnim:

\"Ale szczekaczka przeszła samą siebie i na tor 20 przy peronie 2 kolejno zapowiedziała pociągi:
1) Warszawa - Siedlce
2) Pruszków - Otwock (już jak wjeżdżał poc. do Siedlec!)
3) Grodzisk - Celestynów (pociąg do Siedlec jeszcze się zatrzymać nie zdążył).\"

Czyli to się nie wydarzyło, czy może PLK jest głucha i ślepa :]

Jeżeli chodzi o głos damski, to bardziej mi się podoba ten w Katowicach, choć zapowiedzi nie są wolne od wad (\"pociąg przez (...) Dąbrowę Górniczą Goł. Dąbrowę Górniczą Ząb.\").
2012-11-07 12:14:33 Autor: carambello
---.centertel.pl
Monday. Widząc ze klikasz w tym momencie w pracy zza biurka, sądzę to po adresie tktelekom. Zauważyłem że mózg nie dokonca pozwala czytac ze zrozumieniem. Megafony ocziwiscie ze nowe ale ja mowie ze syntezator jest po pierwsze jazgotem po drugie nie slychac wypowiedzi poprawnie fonetycznie. Rozumiesz? Po trzecie są zapowiedzi bez przerwy a to po jakimś czasie staje sie nieslyczalne i niezrozumiale. Tego specjaliste to sobie zalatwiles czy jak? A na marginesie, to fajnie ze sztuczną?
2012-11-07 12:16:22 Autor:
---.tktelekom.pl
przeczytajcie stronę 7:
http://www.zbs.net.pl/zbs62.pdf
2012-11-07 12:17:36 Autor: carambello
---.centertel.pl
Wystarczy uslyszec zapowiedzi w czechach z automatu a jakie mile dla ucha. Nie slyszalem aby panie belkotaly na wschodnim mimo ze megafony były bardzo stare.
2012-11-07 12:48:26 Autor: Monday
---.tktelekom.pl
Pewnie nic nie róbmy, nic nie modernizujmy… Aby tylko narzekać...
2012-11-07 14:01:46 Autor: W
---.dynamic.gprs.plus.pl
Budujmy i modernizujmy - ale róbmy to dobrze.
2012-11-07 14:51:19 Autor: kolejarz ze Wschodniego
---.dynamic.chello.pl
Szkoda że tego mądrali wczoraj przed południem nie było na Wschodnim. przy peronie 6 stała SKM do Pruszkowa, a system zapowiadał pociąg do Radomia.
Podobne sytuacje zdarzają się po parę razy dziennie.
Może ten mądrala ruszy tyłek z biura i zobaczy jak naprawdę ten system pracuje.
Ewentualnie może ktoś wreszcie ktoś się przyzna że wywalił w błoto 15 milionów i poniesie za to konsekwencję
2012-11-07 15:15:32 Autor: wdr
---.235.176.225

wdr
@carambello
IVONA to niezły produkt, wdrażałem go u klientów i nie było problemów. problem jest z implenetacją systemu. jak serwerowi TTS dasz do przeczytania \"wagon klasy 1\" to masz \"wagon klasy jeden\", żeby mieć \"wagon klasy pierwszej\" wystarczy wysłać tekst \"wagon klasy pierwszej\". proste?
2012-11-07 17:42:51 Autor:
---.centertel.pl
A mi się i nowy dowrzec i sposób zapowiadania pociągów bardzo podoba
2012-11-07 18:35:32 Autor: Arbuz
---.opera-mini.net
Na peronie 1 WKD na Zachodnim problem wyświetlania informacji rozwiązano prosto. Wyłączono wyświetlacze. Dla pewności je jeszcze skreślono taśmą. Super podejście.
2012-11-07 20:37:06 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
^ faktycznie na WKD tablice ciemne. Jeszcze wczoraj się świeciły i wyglądało to tak:

http://imageshack.us/photo/my-images/696/img5880m.jpg/

Natomiast dziś również mogłem doświadczyć, jak to...

\" System nie pozwala na jednoczesne wprowadzenia dwóch pociągów na ten sam tor.\"

Jasne. Czy ten system ma jakąś historię? To niech PLK sobie sprawdzi jak zostały odprawione dziś pociągi 21244 i 40822. Taki przykład od ręki.
2012-11-09 09:21:52 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Będąc na zachodnim słyszałem kilka zapowiedzi WKD z takim durnowatym akcentowanym
i przeciągłym \"deeeeeeeee\".
Poza tym jeszcze jeden drobiazg: synchronizacja zapowiedzi ze zgrzytami/piskami
hamującego pociągu.
Bezcenne.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS