Być może jednak szybciej niż w grudniu 2023 roku pociągi dotrą do Zegrza. PKP Polskie Linie Kolejowe w odpowiedzi na nasze pytania przedstawiło nam projektowany harmonogram opóźnionych prac do reaktywowanej stacji nad Narwią.
O tym, że nie ma szans na połączenia Zegrza z Warszawą jeszcze w tym roku,
pisaliśmy w połowie października, po rozmowie z Alanem Beroudem, prezesem SKM Warszawa. Zaznaczył on, że linia 28 od Wieliszewa do Zegrza Południowego, wbrew wcześniejszym obietnicom, nie jest przygotowana na to, by uruchomić pociągi. Poprosiliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe o przestawienie powodów opóźnienia inwestycji. Zapytaliśmy też o zaawansowanie robót.
– Obecnie kontynuowane są prace przy budowie nowych peronów, torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wykonawca usuwa kolizje z sieciami – napisał Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Jakubowski wyjaśnia, że w trakcie realizacji projektu badania nasypu i podłoża wykazały odmienne warunki geologiczne. Po wypracowaniu metody wzmocnienia nasypu wykonawca opracował dokumentację projektową i przystąpił do realizacji prac.
– Do wykonania górnej warstwy nasypu przewidziano geotkaniny o podwyższonych parametrach, które są dostępne na indywidualne zamówienie. Materiał, zgodnie z deklaracjami wykonawcy, powinien zostać dostarczony na budowę w listopadzie br. Od terminu dostawy tych materiałów uzależnione jest zakończenie wszystkich prac na linii – powiedział przedstawiciel PLK.
– Powiedział przedstawiciel PLK.Z uwagi na konieczność wykonania dodatkowych prac związanych ze wzmocnieniem nasypu, przywrócenie ruchu pociągów planowane jest do marca przyszłego roku. Wykonawca będzie starł się przyśpieszyć prace – powiedział przedstawiciel PLK. Czas pokaże, czy to możliwe i czy pociągi SKM do Zegrza dojedziemy już na wiosnę.
Pociągi pasażerskie mają wrócić do Zegrza Południowego po 28 latach. W ramach inwestycji od nowa zbudowanie zostanie stacja Zegrze Południowe, a w Wieliszewie pojawi się znacznie lepiej zlokalizowany przystanek Wieliszew Centrum, który powstanie obok skrzyżowania z drogą wojewódzka nr 631.
Problemy z modernizacją zaledwie 3,5 kilometrowej linii trwają niemal od momentu wybrania wykonawcy.
Pisaliśmy o tym tutaj.