NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK i NCBR zainwestują 50 mln zł w innowacje na kolei

| jm, Rynek Kolejowy 22.10.2015 181

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-10-22 15:56:16 Autor: Lukasz_Paschala
---.ssp.dialog.net.pl
PKP dobrze kombinuje - studenci są tańsi niż specjalistyczne firmy projektowe a i dużo ich projektów na pewno ma szansę ujrzeć światło dzienne (paniętam jak my na studiach robiliśmy projekty)
2015-10-22 16:14:10 Autor: toromiszcz
---.wtvk.pl
Generalnie cieszą takie inicjatywy, chociaż zawsze są obawy czy nie jest to kolejna okazja na wydojenie dojnej krowy zwanej PKP PLK S.A.

Z mojej perspektywy najciekawszym zagadnieniem jest sprawa utrzymania infrastruktury kolejowej. Obecny zarząd i pomysły Centrali w mojej ocenie nie ma pomysłu co zrobić z potężnymi potrzebami i brakiem pieniędzy na najpotrzebniejsze wydatki (materiały i sprzęt). Czy utrzymaniem będą się zajmować prywatne firmy, naprawcze spółki zależne czy IZety wraz z ISE mają sobie radzić we własnym zakresie. Mówię to z perspektywy drogowca w tym ostatnim.
2015-10-22 19:23:39 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@toromistrz

Proszę spojrzeć jak działa to w Niemczech. To jest obecnie obowiązujący wzór.
Jakiś czas po wyborach będzie inny :-).

Utrzymanie infrastruktury (niektóre linie albo odcinki) przez firmy zewnętrzne to dobry pomysł.
Najlepiej linie po których jedzie Pendolino, albo odwrotnie linie dla Pendolino dla IZetów a inne linie dla zewnętrznych firm.
Oczywiście linie strategiczne powinny być w rękach IZetów.
2015-10-22 22:25:58 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
Hmmm... No w sumie IZ Sosnowiec nie walczył jak lew na E-30 od Katowic do Krakowa przez ostatnie 15 lat, ale... mimo wszystko uważam, że IZty powinny zająć się utrzymaniem wyłącznie linii magistralnych. Resztę posłać w diabły prywaciarzom!
2015-10-23 07:20:39 Autor: toromiszcz
---.wtvk.pl
pytanie, czy pod hasłem "utrzymanie" ma ktoś na myśli tylko takie rzeczy jak wymiana podkładów/szyn czy dojdzie też do tego diagnostyka do wspomagania procesów decyzyjnych, czy nadal będą się zajmować diagności z Centrum Diagnostyki.
2015-10-24 20:49:16 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na pewno beda to progrtamy w stylu np. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ na które zgania sie 60 letnich drogowców w rózne zakątki tego Tuskolandu za którym bankomaty szaleja z umiłowania .
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5