Jeśli PCC zrealizuje planowane przejęcia, to jego kolejowe ramie będzie miało pełne ręce roboty. Rail Szczakowa już potrzebuje nowego taboru.
Kilka dni po tym, jak do grupy PCC dołączył Coaltran, spółka transportowa Elektrociepłowni Warszawskich, inwestor już wie, jak wykorzysta jej potencjał. Na ich terenie chce wybudować terminal kontenerowy. Wczesnej, bo już w ciągu dwóch miesięcy ruszy terminal, który spółka wybuduje w Świeciu, gdzie od niedawna także zarządza bocznicą. PCC ma już dwa terminale przeładunkowe przy szerokim torze ze Wschodu: w Sławkowie i Mukaczewie na Ukrainie.Przewoźnik finalizuje umowę na obsługę bocznicy w firmie Intercell w Ostrołęce, A także chce wziąć udział w przetargu na przewozy dla zespołu elektrowni w tym mieście.
Prezes PCC Rail Szczakowa Mieczysław Olender zakłada, że w tym roku na zakup elektrowozów lub gruntowną modernizację lokomotyw spalinowych i zakup wagonów specjalistycznych wyda 40 mln zł a w 2006 roku drugie tyle.
Przychody firmy w 2005 roku sięgną 200 mln zł i wzrosną o 20 procent w stosunku do roku poprzedniego.