NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP SKM Trójmiasto sprzeda swoje ostatnie EW58

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 04.09.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-04 11:33:27 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
EW60-co się z nimi stało?
2015-09-04 11:41:50 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
EW60 jeżdżą skiblowane (2 pary drzwi) w KM.
2015-09-04 11:43:27 Autor: pęd doliną
---.mobile.sferia.net
@gustaw

Takie informacje są na www.forumkolejowe.pl/ilostan
2015-09-04 11:49:31 Autor: jerzy7491
---.158.246.94.ip4.artcom.pl
Są na stanie Koleji Mazowieckich.
2015-09-04 12:00:33 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Jakby na pomysł sprzedaży wpadli kilka lat temu sprzedaliby na pniu. Ale teraz też KŚ czy KD są bez taboru...
2015-09-04 12:42:44 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Chętnie bym kupił, ale... :)
2015-09-04 12:57:53 Autor: tiruriru
---.dynamic.chello.pl
śląskie kupią
2015-09-04 13:04:54 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Może by chociaż jedną sztukę, PKP SKM zostawiło na zabytek. EW55 zostało wykasowane do ostatniego, a dziś się żałuje że nie ma chociaż jednej sztuki zabytkowej. Resztę 5 powinny kupić Koleje Śląskie i zmodernizować. U nich straszne braki taboru, a na linie Gliwice-Częstochowa jak znalazł
2015-09-04 13:04:55 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Może by chociaż jedną sztukę, PKP SKM zostawiło na zabytek. EW55 zostało wykasowane do ostatniego, a dziś się żałuje że nie ma chociaż jednej sztuki zabytkowej. Resztę 5 powinny kupić Koleje Śląskie i zmodernizować. U nich straszne braki taboru, a na linie Gliwice-Częstochowa jak znalazł
2015-09-04 15:58:32 Autor: Krzywynos
---.free.aero2.net.pl
macie info do dupy, Koleje Śląskie już dawno zapowiedziały, że interesują je tylko zakupy NOWEGO taboru, a nie trupy spod stoczni wałęsowej
2015-09-04 17:05:53 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Niech KŚ kupią i zmodernizują w NEWAGU do standardu AKŚ. W sam raz na linię do Tychów! Bajki o nowym taborze to bajki, a takie stare EW58 może na kredyt udałoby się naprawdę kupić?
2015-09-04 17:14:50 Autor: mob
---.146.129.150.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
KS może by wzięły, ale tylko umyte, przez jakis czas były by umyte jednostki w ruchu. Potem można oddać na złom i znów kupić umyte.
2015-09-04 17:18:33 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
KŚ raczej nie kupią.
Kaczokibli od SKM Warszawa też nie kupiły.
I słusznie.
Miejsce złomu jest w hucie lub muzeum,
choć w tym drugim przypadku przydał by się
egzemplarz lepiej zachowany.
2015-09-04 18:04:42 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Lepsze 6 odnowionych EW58, niż zakup jednego nowego pociągu jakiejś serii jako jedynego egzemplarza tej serii. I jednocześnie oszczędność, że przestanie się wynajmować od PR 6 kibli, a nie 1. Dlatego w obecnej bardzo trudnej sytuacji taborowej tego śląskiego przewoźnika zakup EW58 i modernizacja wydają się nieodzowne.
2015-09-04 18:06:03 Autor: ,
---.lukman.pl
A z kilku poskładać jeden kompletny egzemplarz ?
2015-09-04 18:23:00 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
EW58 ma nieporównywalnie lepsze wóżki od kibli w tym kaczokibli. Gdyby zrobić tańszą modernę na AKM - tylko 2 wózki napędowe np. 2'Bo'2'2'Bo'2 i nie ciąć bez sensu kabin to można uzyskać całkiem sensowne składy, które jeszcze ze 2 dekady pojeżdżą. Nie wygłupiać się w klimy i inne bezsensowności, zrobić 1 porządną toaletę, a dla netofili co najwyżej gniazdka 230V lub 5V USB. Dużo cudować nie trzeba - silniki takie jak w obecnym EW60, spokojnie 130 pojedzie.

A tak na marginesie, nie tak dawno mieli 7 sztuk. Czyżby pocieli?
2015-09-04 18:28:57 Autor: mar
---.centertel.pl
Jest 7 szt EW58 ale jedna sztuka dokładnie EW58-028 zostanie na Cisowej jako eksponat.
2015-09-04 19:35:48 Autor: Markos
---.google.com
Dajcie PR Gdynia :) oni i tak wszystko wezmą. Wyklepią co tam trzeba, kurze zostaną starte i hejo... Jako nówka na trasę.. Niech się ludzie cieszą ze wogole jadą... :) :) :)
2015-09-04 19:39:16 Autor: Markos
---.google.com
PR Gdynia taka okazja xd !!!! Nie będziecie musieli konia puszczać lub odwoływać kursów!! Stan nie odbiega znacząco od waszych składów w eksploatacji :) :)
2015-09-04 19:43:23 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@Arrivederci


Tak jest, właśnie tak to widzę!
2015-09-04 19:49:29 Autor: Kamil Sikora
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dokładnie Arrivederci! T
2015-09-04 19:53:44 Autor: Kamil Sikora
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
(uzupełnienie) To są jedne z niewielu jednostek produkcji PaFaWag-u w które naprawdę warto inwestować. Ich wózki są o technologicznie o lata świetlne do przodu względem EN57. Jednostki te zostały wystawione po bardzo niskich cenach, jedna ponad dwa razy taniej niż PRy życzą sobie za zwykłą EN57 :

MINIMALNA CENA SPRZEDAŻY E.Z.T. WYNOSI:
- EW 58 005 - 358 400,00 zł netto; nr inwentarzowy – 0094/700;
- EW 58 006 – 358 400,00 zł netto; nr inwentarzowy – 0095/700;
- EW 58 011 – 448 000,00 zł netto; nr inwentarzowy – 0096/700;
- EW 58 012 – 403 000,00 zł netto; nr inwentarzowy – 0097/700;
- EW 58 019 – 413 000,00 zł netto; nr inwentarzowy – 0098/700;
- EW 58 024 – 426 000,00 zł netto; nr inwentarzowy – 0099/700.

(cytat z dokumentów przetargowych SKM)
2015-09-04 20:03:10 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@Arrivederci

Do jakich peronów nadałyby się EW58?
Bo jakoś cienko to widzę...
2015-09-04 21:14:55 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"@Arrivederci

Do jakich peronów nadałyby się EW58?
Bo jakoś cienko to widzę..."
EW60 i 14WE udało się przystosować do niskich, a to prawie to samo było.
2015-09-04 23:09:35 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
A może...
Może to Arriva je kupi? Aby za niewielkie jak na koncern DB pieniądze mieć solidną podstawę taborową do walki o kolejne przetargi? Powiązania SKM z Arrivą pewne są, więc kto wie?
2015-09-05 13:21:43 Autor: kzk kolej
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ja tam nie miał bym nic do tego aby KŚ kupiły te jednostki i zmodernizowały i jeździły :-)
2015-09-06 16:11:20 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Ich miejsce jest na linii 250.
W oryginalnej postaci te jednostki miały wiele wad, lecz moderna mogłaby te wady wyeliminować przy zachowaniu wielu przewag nad kiblami. To, że dotychczas były mocno problematyczne nie znaczy, że ich "poskromienie" jest niemożliwe.
Sprzedaż przez SKM jest kolejnym dowodem na bezmyślność ludzi z SKM.

Co do wykorzystania gdzieś indziej. EN57 mogą obsługiwać perony 600mm i niższe. Dla EW58 w obecnej postaci minimalna wysokość peronu jaki może obsłużyć to 960mm. Poprzez dorobienie mechanicznego stopnia jak w EW60 można obniżyć minimum do 760mm, tylko są 2 ale. Obsługa peronów 760mm, lecz nie niższych powoduje, że uniwersalność tak zmodernizowanych EW58 byłaby mniejsza od uniwersalności pospolitego kibla, a po drugie taki stopień można by zrobić tylko przy środkowych drzwiach, skrajne z powodu konstrukcji wózków i mocowania sprężyn odpadają, czyli przerobiona EW58 by miała tylko jedną parę drzwi na wagon, znowu gorzej niż kibel. Przypadków jak linia 250 gdzie są same perony 960mm jest niewiele, KM przed dodaniem stopni do EW60 miały ból ze znalezieniem zastosowania dla nich właśnie z powodu wejść.
2015-09-07 10:22:17 Autor: lolek
---.silesia-region.pl
Mikole będą rzewnie płakusiać :((
2015-09-07 19:53:22 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Problem z EW58 wynika z tego, że nie zostały poddane modernie wcześniej gdy nie były w tak złym stanie. Pisałem wcześniej, że sprzedaż to bezmyślność, lecz bardziej należy sprecyzować, że bezmyślnością było doprowadzenie do obecnego stanu, gdyż z perspektywy ekonomicznej przy niedostatkach w kasie SKM to obecne trupy nie opłaca się modernizować. Do tego zostały kupione Impulsy które będą godnymi następcami EW58 więc to trochę SKM rozgrzesza. Nie mniej jednak ten kto zakupi i nakaże modernę EW58 to będzie miał kłopot co z tymi jednostkami zrobić.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5