Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP SKM Trójmiasto: Rok pandemii, ale też integracji taryfowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
15-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP SKM Trójmiasto: Rok pandemii, ale też integracji taryfowej
fot. MS
Rok 2020 upłynął w trójmiejskiej SKM pod znakiem spadku przewozów z powodu pandemii COVID-19. Ważnym wydarzeniem było też jednak wprowadzenie nowych rozwiązań taryfowych, ułatwiających pasażerom podróżowanie po Trójmieście z wykorzystaniem kolei – mówi w rozmowie z RK rzecznik przewoźnika. Jak dodaje, spółka – mimo niekorzystnych okoliczności – będzie kontynuowała wymianę taboru.

– Przez pierwsze trzy miesiące 2020 statystyki przewozowe spółki PKP SKM w Trójmieście były zbliżone do tych z analogicznego okresu 2019 roku – informuje rzecznik spółki Tomasz Złotoś. Załamanie nadeszło dopiero w kwietniu. O jego skali świadczy fakt, że przychody przewoźnika spadły wówczas do 15% stanu z kwietnia 2019 r. – W kolejnych miesiącach, gdy wydawało się, że pandemia się kończy i zaczęło się luzowanie obostrzeń, przychody z biletów stopniowo rosły, aby we wrześniu przekroczyć 60% wrześniowych przychodów z 2019 roku. Od października do grudnia, po wprowadzeniu dodatkowych obostrzeń, przychody Spółki ustabilizowały się na poziomie 50% przychodów roku 2019 – kontynuuje rzecznik.

Pandemia zweryfikowała więc plany PKP SKM co do skali przewozów (rzecznik nie podaje jednak zbiorczej wartości dla całego roku). – Natomiast jeśli chodzi o inwestycje na zarządzanej przez nas linii, najważniejsze zamierzenia zostały zrealizowane. To między innymi dokończenie modernizacji przystanku SKM Gdynia Redłowo i wykonanie drugiego etapu remontu muru oporowego w Gdańsku Wrzeszczu – podkreśla.

Inne ważne wydarzenia, które w ubiegłym roku wywarły wpływ na PKP SKM Trójmiasto, to wprowadzone w marcu 2020 r. honorowanie biletów okresowych ZTM Gdańsk dla posiadaczy gdańskiej karty mieszkańca. – Od 1 lipca została wprowadzona Taryfa Pomorska. To bardzo ważne wydarzenie dla pasażerów kolei w woj. pomorskim, gdyż TP umożliwiła im podróżowanie pociągami PKP SKM i Polregio na tym samym bilecie – wyjaśnia nasz rozmówca.

11 grudnia PKP SKM Trójmiasto podpisała z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego umowę powierzenia usług przewozowych na okres do grudnia 2026 r. Przewoźnik ma jednak zastrzeżenia co do treści dokumentu. – Niestety, Organizator Przewozów nie uwzględnił w tej umowie zakupu i rozliczenia 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ten tabor jest nam niezwykle potrzebny, gdyż średnia wieku naszych pojazdów przekracza 30 lat i zastąpienie najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów to dla PKP SKM absolutny priorytet – uzasadnia Złotoś. Tutaj przedstawiliśmy stanowisko samorządu w tej sprawie.

Właśnie podpisanie umowy na zakup 10 nowych pojazdów ma być najważniejszym dla PKP SKM wydarzeniem bieżącego roku. – Mamy zapewnione unijne dofinansowanie tego projektu w wysokości 160 mln zł i pożyczki na sfinansowanie wkładu własnego. Prowadzimy rozmowy w sprawie pozyskania nowego taboru z właścicielami i Organizatorem Przewozów, aby znaleźć najkorzystniejsze rozwiązanie – deklaruje rzecznik przewoźnika.

W lutym spółka podpisała z wykonawcą umowę na realizację Projektu "Centrum". – Dotyczy on rozbudowy i zintegrowania systemów monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją pasażerską na zarządzanej przez PKP SKM linii 250. Zakres prac obejmuje także modernizację peronów i infrastruktury torowej Gdyni Głównej – wyjaśnia nasz rozmówca. Dodatkowo pod nadzorem konserwatora zabytków zostanie odrestaurowany i zmodernizowany Dworzec Podmiejski w Gdyni. Inne przewidziane do modernizacji przystanki SKM w Gdyni to Leszczynki, Grabówek i Orłowo. – Zamierzamy też kontynuować zabudowę na zarządzanej przez nas linii dwukierunkowej samoczynnej blokady liniowej. W drugim i trzecim kwartale będzie ona instalowana na odcinku pomiędzy stacjami Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Oliwa – dodaje rzecznik.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Tabor i technika

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Witold Urbanowicz 21 października 2022

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Tabor i technika

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Witold Urbanowicz 21 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5