NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP SKM Trójmiasto podsumowuje 2015 rok i przedstawia plany na 2016

| Rynek-Kolejowy.pl 04.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-04 14:19:05 Autor: AZ
---.limes.com.pl
SKM-ka powinna obsługiwać jeszcze linię na Hel.
Wtedy w regionie mielibyśmy jednego przewoźnika i porządek z biletami.
2016-01-04 16:37:49 Autor: Czes
---.centertel.pl
En57 na SKMT do 2050 pojeżdżą, tym samym pewnie ten tabor będzie miał na koncie kolejny rekord świata zaraz po najdłuższym okresie produkowania en57 :D
2016-01-04 17:56:31 Autor: japan1972
---.dynamic.chello.pl
@AZ
SKM-ka powinna calkowicie zniknac z ruchu regionalnego. Od tego sa PR-y.
To one powinny obslugiwac ruch regionalny, w tym takze ruch wokol aglomeracji trojmiejskiej.
SKM to SKM, czyli trojmiejski "ekspress" z wciaz bardzo slabym taborem, do tego bez toalet - WSTYD.
Do Slupska, Elblaga, Helu, Koscierzyny - Chojnic oraz do Bydgoszczy i Olsztyna powinny jezdzic PR-y, i to czesto, obslugiwane nowym taborem o wlasciwym standardzie.
3 godziny jazdy bez WC, w zimnie, bez Wifi, to nie jest odpowiedni poziom na 2016 rok.
2016-01-04 18:01:03 Autor: rychu
---.56.37.46
stary kibelek bedzie wezykowal i radosnie podskakiwal na SKM jeszcze w 21 wieku ;)
2016-01-04 18:08:32 Autor: Maćko
---.rzeszow.mm.pl
To SKM powinna obsługiwać cały ruch regionalny w województwie pomorskim i do województw ościennych. SKM pomimo swoich ułomności i bieda-taboru ma dużo lepszy rozkład jazdy i taryfę od Przewozów Regionalnych. Ostatnio zmienia się także podejście do klienta. Nie jest ono idealne, ale jednak się poprawia. Potrzeba pełnego usamorządowienia i doinwestowania tego przewoźnika, zakupu taboru regionalnego i miejskiego. Zdecydowanie nie dla Pomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych.
2016-01-04 19:29:49 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
Gdyby system transportu na Pomorzu funkcjonował prawidłowo to byłbym za tym, żeby SKM skupiła się na jeżdżeniu na linii 250, a resztę obsługiwał dedykowany przewoźnik. Rzecz w tym, że realia tutaj są mocno odmienne od pożądanego modelu funkcjonowania kolei w regionie. PR-y tutaj to syf, kiła i mogiła, brak zakupu nowych EZT, ciągle się pomniejszająca pula gotowego do jazdy taboru, cały czas są odstawiane w krzaki kolejne kible. To zaś ma taki efekt, że są likwidowane połączenia, bo nie ma czym jeździć. SKM jest daleka od ideału, lecz od jakiegoś czasu zabrała się za swój folwark i stopniowo się sytuacja poprawia. Zakupione zostały dwa nowe Impulsy. To bardzo mało, lecz bardzo istotne, że taki zakup został w ogóle dokonany, PR nic nie zakupiły. Do tego ewentualny plan zakupu opisanego tutaj SZT. Do tego SKM utrzymuje jeszcze infrę, działa aktywnie w tym temacie. PR-y nie mają obciążenia infrą. W takiej sytuacji lepiej jednak, żeby całość przewozów na Pomorzu przejęła SKM.
2016-01-04 19:52:45 Autor: tczewiak
---.google.com
1 Ezt aha ha to do do 2060 roku wymienicie wszystkie. Żenujące jest to województwo. A PR Gdynia coś kupi :)? Lub patologiczny urząd Marszałkowski?
2016-01-04 19:58:15 Autor: tczewiak
---.google.com
Właśnie kochany RK :) macie jakiś deal z PR Gdynia ze nawet o nich nie piszecie? Zróbcie proszę wywiad z ludzi z PR I UM. Nie ciekawi was dlaczego jedno województwo tak mocno odstaje od innych?
2016-01-04 23:27:36 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
Tymczasem planowane jest przedłużenie dzierżawy SZT z Małopolski:
http://bip.malopolska.pl/umwm/Article/get/id,1153389.html
2016-01-05 00:56:22 Autor: 1089
---.play-internet.pl
SKM jest znacznie lepszym przewoźnikiem niż te zdziczałe PRy w pomorskim. Tabor SKM może pozostawia wiele do życzenia ale i tak jest o wiele lepszy niż ten PR. Dlaczego cały czas się pisze że w pociągu SKM nie ma WC skoro jest. Proszę na przyszłość osobiście przyjechać i sprawdzić a nie takie bzdury pisać o SKM. Ludzie patrzą tylko na tabor ale SKM to również infrastruktura a ta jest lepsza niż w Warszawie. Są znacznie szersze plany zakupowe niż te o których tu się pisze lecz na razie brak stosownej umowy z UM uniemożliwia zrealizowanie tych planów a są nim np: zakup 10 nowych EZT. A tak nawiasem mówiąc to UM planuje kupić 30 nowych EZT ale to dopiero po elektryfikacji PKM. Mam tylko nadzieję że wtedy PRy będą tylko złym wspomnieniem bo wszystkie przewozy przejmie właśnie SKM.
2016-01-05 02:19:04 Autor: Maciej Otręba
---.metrolink.pl
SKM to dno, bajkopisarze, pociągi jeżdżą niepunktualnie, korzystam codziennie to wiem.
Tabor przestarzały, brak połączeń między największymi stacjami na trasie Pruszcz Gd. a Wejherowo, kiedyś kursowały sprintery, a teraz pociąg jedzie że zasnąć można, 70 minut z Gdańska Głównego do Wejherowa to przecież jakaś kpina. Trasa SKM powinna być ograniczona tylko do trasy Wejherowo-Pruszcz Gd. . A pan prezes to bajki może opowiadać,
czy panie prezesie że jest coś takiego jak metro naziemne? SKM spełnia te wymagania,
ale po pierwsze należy zmienić tabor, zwiększyć częstotliwość oraz przyspieszyć czas przejazdu. Częstotliwość na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna powinna wynosić 5 minut w godzinach szczytu przewozowego.
2016-01-05 15:10:38 Autor: ep40
---.19.247.43
W odpowiedzi na post Maciej Otręba:
"SKM to dno, bajkopisarze, pociągi jeżdżą niepunktualnie, korzystam codziennie to wiem.
Tabor przestarzały, brak połączeń między największymi stacjami na trasie Pruszcz Gd. a Wejherowo, kiedyś kursowały sprintery, a teraz pociąg jedzie że zasnąć można, 70 minut z Gdańska Głównego do Wejherowa to przecież jakaś kpina. Trasa SKM powinna być ograniczona tylko do trasy Wejherowo-Pruszcz Gd. . A pan prezes to bajki może opowiadać,
czy panie prezesie że jest coś takiego jak metro naziemne? SKM spełnia te wymagania,
ale po pierwsze należy zmienić tabor, zwiększyć częstotliwość oraz przyspieszyć czas przejazdu. Częstotliwość na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna powinna wynosić 5 minut w godzinach szczytu przewozowego."
Nie można twierdzić, że SKM to cud malina, jest wiele do poprawienia, lecz przewagą SKM nad PR jest to, że chcą zmienić stan obecny na lepszy, gdy PR utrzymują syf jak był. Tabor przestarzały? Racja, lecz jest plan wymiany tego taboru, zakupiono te dwa sławne Impulsy. Brak sprinterów na trasie Pruszcz-Wejherowo, racja, powinny być takie połączenia, lecz tu jest problem ilości taboru i w przyszłości można będzie coś z tym zrobić. Problemem jest też podejście PLKi która nie chce wciskać SKMki między Pendolina i całą resztę, marszałek nie chce sypnąć kasą. SKM by chciała jeździć, lecz nie może z przyczyn niezależnych. Powinny być takie sprintery lecz ich brak jest wynikiem głębszego problemu. Da się to rozwiązać, nie należy jeszcze SKM przekreślać. Czy powinna trasa być ograniczona? Gdyby w województwie był dobry przewoźnik regionalny to tak, lecz PR-y są tak beznadziejne, że tu lepiej, żeby wszystko przejęła SKM, tu sens ma model systemu transportowego który w większości innych przypadków by się nie sprawdził i nie powinien być stosowany, lecz ze względu na szczególne okoliczności to jest potrzebne szczególne rozwiązanie. Przejęcie przewozów przez SKM rozwiązałoby problem sprinterów, dałoby to elastyczność w układaniu połączeń która jest niemożliwa przy towarzystwie PR-ów. Owszem, by zwiększyć częstotliwość trzeba wymienić tabor, lecz to jest work in progress, tu potrzeba cierpliwości, PR-y tego nie zrobią, SKM ma szansę.
2016-01-06 17:02:08 Autor: heniek
---.157.158.220.hispeed.pl
SKM - Samorządowa Kolej Metropolitalna - tak się powinna nazywać nowa firma przewozowa w woj. pomorskim. Trzeba jak najszybciej zakończyć współpracę z PR-oni nie mają czym jeździć ,muszą dzierżawić SZT z małopolskiego, do Helu będziemy jeździć sa109-zajebioza. Zabrać wszystkie samorządowe SZT z PR przekazać do SKM i niech na razie SKM obsługuje wszystkie linie w woj. pomorskim.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5