Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP SA zlecą rozbiórkę dwóch zlikwidowanych linii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
21-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP SA zlecą rozbiórkę dwóch zlikwidowanych linii
fot. MOs810, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsLinia kolejowa nr 385 przeznaczona do rozbiórki
Ruszyło postępowanie przetargowe, w którym PKP SA poszukują wykonawcy rozbiórki dwóch linii kolejowych pod Poznaniem. Przedmiotem procesu przetargowego jest przede wszystkim sprzedaż złomu z likwidacji torów.

PKP SA planują sprzedać złom z likwidacji torów i rozjazdów dwóch linii kolejowych w okolicach Poznania. Łącznie kolejarze chcą pozyskać 4,775 ton złomu. Oferent zobowiązany będzie we własnym zakresie przeprowadzić rozbiórkę infrastruktury kolejowej – tory i rozjazdy – zabezpieczyć ich załadunek i transport, zutylizować podkłady kolejowe i inne odpady oraz uporządkować teren po wykonanych pracach.

Przetarg podzielono na dwa zadania podzielone ze względu na linię kolejową. Zadanie pierwsze dotyczy demontażu toru głównego linii kolejowej nr 411 Godków – Siekierki od km 72,413 do km 93,579 oraz torów bocznych stacyjnych i rozjazdów w stacji Przyjezierze Moryń, Klępicz i Siekierki. Fragment linii z Siekierek do Godkowa zamknięto dla ruchu pasażerskiego 1 sierpnia 1991, zaś dla ruchu towarowego w 2000 roku. Całą linię Pyrzyce – Godków zamknięto z kolei 30 maja 1992 roku.


Linia kolejowa nr 411 Fot. openrailwaymap.org

Wykonawca będzie zobowiązany zdemontować tory i rozjazdy, usunąć z terenu PKP podkłady torowe (drewno, beton), a teren po demontażu uporządkować. Ponadto PKP SA nie wyrażają zgody na pozyskiwanie podsypki torowej (tłuczeń, kliniec, żwir) i podkreślają, że materiały podtorza należy pozostawić na ławie torowiska. Ponadto pracom rozbiórkowym nie podlegają mosty, wiadukty, przepusty i inne urządzenia odwadniające a w odniesieniu do skrzyżowań torów z drogami nie podlegają rozbiórce tory zlokalizowane w przejazdach drogowych trwale zabudowanych nawierzchnią asfaltową. W tych przypadkach masę złomu zamawiający odliczył w specyfikacji złomowej.

Drugie zadanie dotyczy demontażu toru głównego linii kolejowej nr 385 Janowiec Wielkopolski – Skoki od km 3,900 do km 24,805 oraz torów bocznych stacyjnych i rozjazdów w stacji Mieścisko i Popowo Kościelne. Decyzja o jej rozbiórce zapadła 9 października 2015 roku w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Tutaj również wykonawca jest zobowiązany zdemontować tory i rozjazdy, usunąć z terenu PKP podkłady torowe, a teren po demontażu uporządkować. Dodatkowo wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt zabudować dwa kozły oporowe w miejscu rozpoczęcia i zakończenia prac rozbiórkowych


Linia kolejowa nr 385 Fot. openrailwaymap.org 

Całkiem niedawno Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przedstawiło listę linii oraz odcinków, które posiadają decyzję o likwidacji. Poseł Tomasz Jaskóła w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa poprosił o dane dotyczące polskiej sieci kolejowej. Na prośbę posła resort przekazał wykaz 83 linii kolejowych oraz odcinków linii kolejowych, dla których wydane zostały decyzje o ich likwidacji przez poprzednich ministrów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tomaszów Maz.: Zaczyna się projektowanie remontu dworca

Pasażer

Tomaszów Maz.: Zaczyna się projektowanie remontu dworca

Kasper Fiszer 30 września 2025

PKP S.A. Ogłasza nowy program dworcowy (lista lokalizacji)

Infrastruktura

PKP S.A. Ogłasza nowy program dworcowy (lista lokalizacji)

inf. pras PKP SA, oprac. PP 25 września 2025

PKP SA: Początek modernizacji dworca w Otwocku

Infrastruktura

PKP SA: Początek modernizacji dworca w Otwocku

Redakcja/inf. pras. 10 września 2025

Katowice: PKP wyremontują pawilon na tyłach stacji

Infrastruktura

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

Koluszki: Bardzo szeroki peron na miejscu po wyburzonym dworcu

Infrastruktura

Zobacz również:

Tomaszów Maz.: Zaczyna się projektowanie remontu dworca

Pasażer

Tomaszów Maz.: Zaczyna się projektowanie remontu dworca

Kasper Fiszer 30 września 2025

PKP S.A. Ogłasza nowy program dworcowy (lista lokalizacji)

Infrastruktura

PKP S.A. Ogłasza nowy program dworcowy (lista lokalizacji)

inf. pras PKP SA, oprac. PP 25 września 2025

PKP SA: Początek modernizacji dworca w Otwocku

Infrastruktura

PKP SA: Początek modernizacji dworca w Otwocku

Redakcja/inf. pras. 10 września 2025

Katowice: PKP wyremontują pawilon na tyłach stacji

Infrastruktura

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

Koluszki: Bardzo szeroki peron na miejscu po wyburzonym dworcu

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij