NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP SA wypracowały 219 mln złotych zysku w 2014 roku

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 08.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-06-08 14:56:27 Autor: mPKPe
---.199.251.1
A to już nie ma w grupie PKP Energetyki z przychodami na poziomie ponad 4 miliardów złotych? Ciekawe czemu pomijają tą spółkę.

Pozdrawiam
2015-06-08 15:03:20 Autor: maryjan
---.static.ip.netia.com.pl
Zysk a przychód to zupełnie inna bajka.
2015-06-08 15:17:57 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
"Warto zauważyć, że wyniki PKP SA nie obejmują strat, które generuje spółka zarządzając krajową infrastrukturą: PKP PLK"

No i prawidłowo. Bo to chore jest, że PLK jest spółką, a nie agendą rządową jak gdaka...
2015-06-08 15:24:29 Autor: qkiz
---.dynamic.chello.pl
Nic wam nie pomoże bankowe ryje....na jesień precz razem z kolesiami ze spółek PKP.
2015-06-08 15:26:22 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Czyli przynajmniej w 1 kwestii się zgadzamy, no popatrz... ;)
2015-06-08 15:42:09 Autor: łoś super ktoś
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
wyniki są podawane wybiórczo...to taka Pr-owa papka dla mas. Nic nie mówi się o PKP Energetyka bo prawdopodobnie jest tam strata....nic też nie mówi się o PKP Informatyka bo tam też prawdopodobnie jest strata...
2015-06-08 15:54:25 Autor: dex
---.skarzysko.vectranet.pl
Jak zaczęli generować zyski to oddali się zapewne dluuugo oczekiwana prywatyzacja. A tak BTW jak niektore spolki przynosza straty to sprzedać chociażby za symboliczną zlotowke jakiemuś prywaciarzowi i kłopot z głowy - nie mówiąc o odciążonym budżecie.
2015-06-08 15:56:42 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Ta, w Energetyce strata i spółka idzie do prywatyzacji. Daj źródło swoich rewelacji albo przestań chrzanić.
2015-06-08 16:30:55 Autor: Bankomat
---.play-internet.pl
A jaki to produkt oferuje pkp sa?
2015-06-08 16:38:37 Autor: pusz pull
---.238.99.102
PKP SA wyprzedaje zabytkowy tabor i wyprzedaje nieruchomości należące do PKP.
Mówienie, że koszty administracji są nieco mniejsze niż rozprzedany majątek i chwalenie tego jako zysk budzi zgrozę.
2015-06-08 17:37:37 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Malopolanin i Góral
Panowie! PKP PLK w formie agendy rządowej będzie taką samą patologią jak GDDKiA. Tylko prywatyzacja szlaków lub dzierżawa na 50 lat dla przewoźników towarowych.
PKP IC do likwidacji. Majątek do licytacji.
PKP LHS jest wzorem godnym naśladowania. Mimo kryzysu u-Kraina-Rossija ma zysk większy niż całe Cargo i w dobrym stanie utrzymuje jeszcze 400 km linii.
Kolej to nie drogi.
Dyrektywy UE dot.transportu kolejowego przynoszą patologię. Przewoźnik towarowy musi jeździć po swoich szynach.
2015-06-08 18:04:29 Autor: mech cargo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cargo traci rynek bo ludzie zarządzający nie mają pojęcia o koleji brudne wagony dziurawe się podstawia aby sztuka kiedyś ktoś oto dbał były myjnie wag a dziś burdel likwidują wszystko schodzą z kosztów aby wykazać zyski ! I jak ma być dobrze w tej firmie .Opłaca się wysyłać 90km loki na PK i zamknąć warsztat i dać zarobić PLK więc kogo to robota?Myślę że nikt niema złudzeń.
2015-06-08 18:15:04 Autor: mech cargo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cargo traci rynek bo ludzie zarządzający nie mają pojęcia o koleji brudne wagony dziurawe się podstawia aby sztuka kiedyś ktoś oto dbał były myjnie wag a dziś burdel likwidują wszystko schodzą z kosztów aby wykazać zyski ! I jak ma być dobrze w tej firmie .Opłaca się wysyłać 90km loki na PK i zamknąć warsztat i dać zarobić PLK więc kogo to robota?Myślę że nikt niema złudzeń.
2015-06-08 18:40:21 Autor: binder
---.zetservers.com
[Admin: zmoderowano]
2015-06-08 19:49:28 Autor: 3028
---.radom.vectranet.pl
tylko do października..
2015-06-08 20:27:17 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Co to ma być? Niech PKP SA się zdecyduje,czy informuje tylko o wyniku ''Szczęśliwickiej'',która odpowiada obecnie wyłącznie za zbycie majątku,czy o wyniku całej grupy. Co to za metodologia, zakładająca prezentacje wyniku z uwzględnieniem PKP Cargo, PKP Intercity, a pomijająca wynik PKP PLK??? Bełkot medialny dla GW i TVN24?

Warto wspomnieć,że PKP IC od momentu przejęcia w 2012 roku zarządzania spółką przez ludzi z nadania Karnowskiego, ma za sobą najgorsze 3 lata, tak w ujęciu łącznej straty finansowej,jak i liczby pasażerów.Kogo oni chcą oszukać?
2015-06-08 20:29:14 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Nazwij ten konflikt po imieniu, a nie, cytuję, "u-Kraina-Rossija". Myślę, że zdecydowanie bliższym prawdzie jest - agresja sowieckich potworów na cywilizację ludzką.
2015-06-08 20:33:37 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ unapologetic bitch

Ależ oczywiście, że to jest tylko medialny bełkot na potrzeby "ocieplenia wizerunku partii sprawującej władzę". Każdy na wpół rozgarnięty osobnik w wieku lat co najmniej kilkunastu rozumie tę oczywistą oczywistość ;)
2015-06-08 20:51:39 Autor: TT
---.dynamic.chello.pl
Jeśli podają wynik PKP SA, a nie tzw. grupy, to oznacza, że uwzględnili w nim udziały i zyski z Cargo i LHS, prawie 140 mln złotych. Czyli że realny wynik samej PKP SA oscyluje wokół 60-80 mln złotych, bo pewnie jakąś część zysków zaksięgowano także z PKP Energetyka i może pomniejszych aktywów. Czyli - d. nie urywa, jak na wielomiliardowy potencjał spółki, dotacje do budowy dworców, haracze ściągane z dzierżaw od spółek z tzw. grupy, a przede wszystkim - jak na potencjał intelektualny archaniołów biznesu z zarządu - wynik jest więcej niż mizerny.

Ale jest. Pretekst do wypłaty nagrody rocznej również. Płatna do końca czerwca. I o to by szło.

A jak tam wycena ryzyka kursowego dla kontraktu Pendolino w PKP Intercity? Prawda, że boli? O tym się Karnowski nie zająknie.
2015-06-08 20:52:36 Autor: Gierek
---.dynamic.chello.pl

Gierek
Dziwne, żeby spółka która zajmuje się głównie wyprzedażą majątku z PKP miała jeszcze przynosić straty... nie wiem cóż to za odtrąbienie fałszywego sukcesu. PKP S.A. powinna przestać istnieć, bo to tylko biurwa która nic dobrego nie przyniesie kolei.
2015-06-08 20:54:42 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
"upraszczamy ich strukture i optymalizujemy procesy" - patrząc na PKP PLK SA, to brzmi jak ponury zart i robienie ludzi w nie powiem co!
2015-06-08 21:18:17 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
''Koordynujemy działania spółek, upraszczamy ich strukturę i optymalizujemy procesy. Wszystko to przekłada się na poprawę naszych wyników finansowych''.

Tyle w teorii. Za tydzień mija równo pół roku od uruchomienia przez PKP IC marki EIP na bazie pociągów Pendolino. Najwyższy czas żeby poznać wyniki koordynacji, optymalizacji procesów, uproszczenia struktury w wydaniu PKP IC... Jak to się dzieje,że według znajomych królików ten segment przewozów ma już kilkadziesiąt milionów straty,optymalizacja procesów polega na serwowaniu zleceń dla firm doradczych za setki tysięcy złotych,uproszczenie struktury na zatrudnieniu 7 dyrektorów wykonawczych,a odpowiedzialność za strategię, rozkład jazdy i taryfy 25letniemu słodziakowi od Celejewskiego?
2015-06-08 21:21:42 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-08 21:44:41 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@goral

Wątpię odkąd stało się oczywiste,że dofinansowanie ze środków UE spadło z planowanych 60 do 22%. Wtedy był czas żeby się z tego wycofać, ale duża polityka wzięła górę nad oczywistym rachunkiem finansowym. Tu nie było miejsca na szczere ''nie stać nas''.

Biorąc pod uwagę konieczność obsługi rat kredytowych, IC wyjdzie na Pendolino na przysłowiowe 0+ dopiero jak bilet w klasie 2 będzie kosztował...230 zł, a nie 49 zł. To co robią w tej chwili z happy hours, to od strony marketingowej krok w słusznym kierunku (choć zrobienie promocji all na wszystkie pociągi w szczycie przewozów do Trójmiasta jest sprzedażowym idiotyzmem), jednak od strony finansowej takie działanie, polegające na zastosowaniu taryfy nie gwarantującej przynajmniej zwrotu kosztów jest działaniem na szkodę spółki...

Podziwiam odwagę członków zarządów spółek, składających podpisy pod rozwiązaniami skutkującymi prędzej czy później spotkanie z przedstawicielem prokuratury...
2015-06-08 21:56:46 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ unapologetic bitch

Ironia, Panie, ironia to była...

Przecież chyba kojarzysz mnie jako zatwardziałego na wskroś ortodoksyjnego hejtera Pędoszmaty i to od samego początku, gdy tylko się bardziej "materializować" zaczynała ta cała hucpa zorganizowana za nasze wszystkich pieniądze.
2015-06-08 22:11:00 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ unapologetic bitch

Bo bym zapomniał. Oczywiście, że Pędoszmata jest porażką, nie musisz nawet przytaczać żadnych danych ekonomicznych. Gdyby Pędo nie było klapą i pociągi były dobrze zapełnione już przy ich taryfie podstawowej (plus Super Promo), to nikt by nawet nie wpadł na pomysł wprowadzania żadnych Happy Hours na całkiem pokaźną liczbę kursów.

Wydaje mi się także, że owe HH są głównie po to, by chociaż w mediach można było pokazać pełne Pędolyno, a dodatkowo móc wszem i wobec głosić, jak to też drastycznie wzrosło zainteresowanie tymi pociągami. A wzrosnąć musi, to logiczne, skoro w terminach obowiązywania HH Galaktyczna Pędoszmata jest tańsza od zwyczajnej TLKi w tej samej relacji... ;)

HH jest takim samym zagraniem marketingowo-politycznym, jak otwieranie bramek na A1 w sezonie wakacyjnym 2014. Jesteśmy super władcy z ludzką twarzą, nasze hiper extra międzygalaktyczne pociągi postanowiliśmy łaskawie udostępnić także biedakom, a że potem wszyscy za to zapłacimy w dotacji dla PICU, to już owi super władcy mają w d...
2015-06-08 22:19:11 Autor: Ted
---.dynamic.chello.pl
Niech Pan Karnowski pokaże zysk na działalności operacyjnej, a nie wynik napompowany dywidendami z PKP Cargo i sprzedażą nieruchomości, to zobaczymy jaki z niego prawdziwy gospodarz.
2015-06-08 22:26:05 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Po co istnieje PKP SA?
2015-06-08 22:34:42 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Goral
Konflikt w Donbasie (jakby go nie nazywać) jest szkodliwy dla przewozów kolejowych, przeto dziwię się, że LHS ma wzrost i zyski. Przecie węgla ze wschodu chyba już nie wożą, ani stali?
2015-06-08 22:45:49 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Na pewno wożą wciąż rudę do Dąbrowy Górniczej, a "obiło" mi się o oczy, że teraz węgiel zmienił "kierunek" transportu ;)
2015-06-08 22:46:01 Autor: TED
---.dynamic.chello.pl
http://pkpsa.pl/grupa-pkp/raporty/raport_roczny_grupa_pkp_2013-web.pdf str 25. Raport roczny pokazuje spadek przychodów, wzrost kosztów oraz dramatycznie ujemną rentowność. Za takie wyniki prezes spółki giełdowej pakuje manatki po pierwszym kwartale i w niesławie z podkulonym ogonem ucieka na Cypr, a u nas dostaje się kolejną kadencję.
2015-06-08 23:14:40 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Goral
Węgiel z jewroSojuza jedzie na u-Krainę?!
O rewersie gazu słyszałem, ale ten węgiel to musi z kopalni odkrywkowych Australii/Ameryki a nie z Polszy górniczej pod okupacją związków zawodowych?
2015-06-09 00:07:01 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Nie wiem skąd, ale wożą:

http://www.wrp.home.pl/details.php?image_id=34351
2015-06-09 05:56:06 Autor: Bank Pekap
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post unapologetic bitch:
"@goral

Wątpię odkąd stało się oczywiste,że dofinansowanie ze środków UE spadło z planowanych 60 do 22%. Wtedy był czas żeby się z tego wycofać, ale duża polityka wzięła górę nad oczywistym rachunkiem finansowym. Tu nie było miejsca na szczere ''nie stać nas''.

Biorąc pod uwagę konieczność obsługi rat kredytowych, IC wyjdzie na Pendolino na przysłowiowe 0+ dopiero jak bilet w klasie 2 będzie kosztował...230 zł, a nie 49 zł. To co robią w tej chwili z happy hours, to od strony marketingowej krok w słusznym kierunku (choć zrobienie promocji all na wszystkie pociągi w szczycie przewozów do Trójmiasta jest sprzedażowym idiotyzmem), jednak od strony finansowej takie działanie, polegające na zastosowaniu taryfy nie gwarantującej przynajmniej zwrotu kosztów jest działaniem na szkodę spółki...

Podziwiam odwagę członków zarządów spółek, składających podpisy pod rozwiązaniami skutkującymi prędzej czy później spotkanie z przedstawicielem prokuratury..."
Cena z uwzględnieniem ryzyka kursowego i wzrostu płac dla mechaników (km ex)?
2015-06-09 08:35:08 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Iza:
Spoko wodza, zawsze koledzy z PLK mogą podrasować cennik dla linii 4 żeby jednak trochę podkolorować część kosztową projektu pędolyno. Aczkolwiek wiele nie zdziałają, bo to nie jest składnik dominujący w tej pozycji. Pytanie zatem brzmi: czekamy na utratę płynności IC, czy matka pomoże?
2015-06-09 09:33:15 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
Radosna kreatywna księgowość - podliczamy to co nam się podoba, resztę zamiatamy pod dywan. Obawiam się że wartość majątku PKP SA leci na łeb z roku na rok w tempie wielokrotnie szybszym niż rzekome "zyski"
2015-06-09 14:36:20 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ .Piotr

Najpierw skakałbym z radości do omdlenia, a po ocuceniu nie trzeźwiał przez tydzień ;)
2015-06-09 17:19:54 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Te zyski to chyba tylko ze złomowanego taboru i infrastruktury (szyny itd.) bo ja nie wiem z czego skoro spółki notorycznie notują straty. Pan Jakub Karnowski jak i cała banda bankomatów nie nadaje się na rządzenie polską koleją bo widać jakie mamy efekty. Gadanie bzdur i głupot oraz likwidacje, a kolej jak się sypała tak się dalej sypie i sypać będzie. Mam nadzieję, że to już niedługo się skończy i na jesieni wszystko się zmieni. Liczę na zjednoczenie spółek do jednego PKP i oddanie kolei do zarządzania kolejarzom, którzy pracują na kolei i posiadają doświadczenie, a bankomatom ze zdjęcia pozostanie tylko jakiś bank ewentualnie szukanie sobie pracy u pana Balcerowicza.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS