Prace na dworcu w Żywcu dokończy firma Medra Contractor. Remont, który obejmuje m.in. remont elewacji od strony miasta, powinien zakończyć się w IV kwartale tego roku.
PKP SA przystępują do kolejnego etapu remontu dworca w Żywcu. Wcześniej odnowiono już elewację od strony torów i peronów, a także portal wejściowy od strony miasta. Jak informuje inwestor, tym razem zakres robót obejmuje m.in. odnowienie elewacji budynku od strony miasta oraz od strony północnej i południowej wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej, remont toalety i przystosowanie jej do potrzeb osób niepełnosprawnych, naprawę instalacji odgromowej, naprawę posadzki w holu przejściowym oraz wykonanie nawierzchni wokół dworca.
Prace zrealizuje firma Medra Contractor. Umowa opiewa na kwotę ponad 600 tys. zł brutto. Remont powinien zakończyć się w IV kwartale br.
Żywiecki dworzec znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków. Budynek datowany jest na II poł. XIX w. w związku z powstaniem w 1878 r. linii kolejowej Bielsko – Żywiec i budową dalszych połączeń w 1884 r. Dworzec został zbudowany w stylu eklektycznym o cechach neorenesansowych. Obiekt został częściowo przebudowany w latach 50. XX w. po pożarze. Charakterystyczną cechą budynku są dwa kamienne orły z rozpiętymi skrzydłami, umieszczone nad wejściem od strony miasta.
2015-07-24 13:17:09 Autor: Żywiec!
---.31.76.61.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
I bardzo dobrze. Teraz jeszcze tylko pociągi dalekobieżne do Zakopanego przez Żywiec. Czemu nasze miasto ma być gorsze od Wisły, czy innych miejsc, gdzie składy dalekobieżne dojeżdżają?
2015-07-24 15:52:27 Autor: kzkkolej
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@Żywiec!
Zgadzam się! Fajnie by było gdyby np. powstała linia międzynarodowa do Bratysławy (przez Żywiec, Zwardoń) :-)
2015-07-24 16:50:13 Autor: Kornel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kzkkolej
Pociąg do Bratysławy (a nawet do Budapesztu) jeszcze kilka lat temu jeździł z Warszawy przez Bielsko, Żywiec, Zwardoń. Nazywał się Batory, a w Bielsku był przed północą. Teraz nocny na Budapeszt jeździ w Chopenie przez Zebrzydowice, a potem od Bogumina w innym pociągu na południe.
Natomiast dopóki nie zostanie przeprowadzony remont tej linii, to za bardzo nie ma sensu nic takiego tam puszczać. A to będzie trochę więcej kosztować niż zakończenie remontu dworca...
2015-07-24 17:44:53 Autor: jkl
---.146.79.133.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Kornel, linia Katowice - Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń ma jedną z najlepszych frekwencji. Jedź, zobacz. :)
2015-07-24 21:38:40 Autor: mobilna
---.158.218.80.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ja jeździłam, kiedyś nawet kilkanaście razy w miesiącu, różnymi pociągami, i za każdym razem kolejarze nie chcieli kupić biletu, za to podawali mi rękę, albo w zamian biletu próbowali się ślinić na mój widok. Działo się to na odcinku Żywiec - Zwardoń. Ostatecznie mój pracodawca nieformalnie poparł przewóz kolejarzy za darmo. Na szczęście od dłuższego czasu jeżdżę na inne trasy, Zwardoń - Żywiec to najgorsza trasa jaka może się przydarzyć uczciwemu pracownikowi.
2015-07-24 22:31:29 Autor: okokc
---.174.36.203
Batorego jeżdżącego przez Żywiec zabrał senator PIS-u pan Kogut na linię przez Muszynę. a ponieważ frekwencja spadła to go w końcu skasowali.
Taki jest efekt działania pewnej opcji politycznej
2015-07-25 08:26:41 Autor: kzk kolej
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Pamiętam jak jeszcze jeździły tam pociągi do Krakowa... I ten pociąg "Góral" na słowackich wagonach, na nim chyba jeszcze jeździły lokomotywy EU06. Czasem się nawet wagony piętrowe pokazywały...
To były piękne czasy.
Ta linia ma potencjał który trzeba wykorzystać!
2015-07-25 09:18:00 Autor: Kornel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z Batorym to nie tak do końca było...
Jeśli już, to senator Kogut chciał pociągu dziennego, więc zaczął od 2007 roku jeździć EC BEM przez Kraków, Nowy Sącz, Muszynę, odjazd z Warszawy Centr. o godz. 9.05, do Budapesztu o 21.27.
Do podróży nocą został wymyślony Chopin, do którego wagonów kursujących na Wiedeń i Pragę doczepiono wagony do Budapesztu. I wtedy z trasy zniknął Batory jeżdżący przez Bielsko. Nowy nocny jechał ponad trzy godziny szybciej niż Batory. No, ale nie przez Bielsko, Żywiec, Zwardoń...
2015-07-25 12:05:03 Autor: traxx
---.net.e-net24.pl
Brakuje bardzo Batorego człowiek mógł nim wszędzie dojechać,to był bardzo dobry pociąg i zawsze zapełniony po dach .
2015-07-25 12:05:08 Autor: traxx
---.net.e-net24.pl
Brakuje bardzo Batorego człowiek mógł nim wszędzie dojechać,to był bardzo dobry pociąg i zawsze zapełniony po dach .
2015-07-25 12:05:13 Autor: traxx
---.net.e-net24.pl
Brakuje bardzo Batorego człowiek mógł nim wszędzie dojechać,to był bardzo dobry pociąg i zawsze zapełniony po dach .
2015-07-26 00:48:25 Autor: Wit
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeśli wszędzie oznacza BB, Żywiec i Zwardon oraz W-we, Bratysławe i Budapeszt to tak. Ale na tym nie kończy się świat, traxx. Oprócz tych miast jest jeszcze parę innych. ..