NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP SA: Punktualność polskiej kolei nie odstaje od standardów europejskich

| Kasper Fiszer 29.01.2019 312

PKP SA: Punktualność polskiej kolei nie odstaje od standardów europejskich
Tablica informacyjna w Koluszkachfot. Kasper Fiszer
W porównaniu z innymi środkami transportu i z kolejami innych krajów europejskich punktualność polskiej kolei wypada dobrze – ocenia prezes grupy PKP SA Krzysztof Mamiński. Wiceminister Andrzej Bittel zauważa zaś, że infrastruktura jest coraz lepiej przygotowana na możliwość wystąpienia trudności związanych z działaniem sił przyrody. W jego opinii poprawia się też stan taboru.
– Pewnym standardem stało się mówienie o niepunktualności kolei jako takiej, a ja zadam przewrotne pytanie: kto zarejestrował ostatnio punktualność lotów samolotem? Właściwie jeśli opóźnienie jest do godziny, to wcale się nie denerwujemy, podobnie jak gdy lot jest odwołany ze względu na złą pogodę – powiedział podczas Kongresu Rozwoju Kolei Krzysztof Mamiński, prezes Polskich Kolei Państwowych SA. Sytuacje te skontrastował on z minutowym opóźnieniem pociągu, które jest już zauważane.

Bittel: Stan infrastruktury i taboru ulega poprawie

– Mówię to nie po to, by się usprawiedliwiać – zaznaczył. – Jednak naprawdę punktualność polskiej kolei nie jest zła i nie wykracza poza standardy europejskie – ocenił. Dodał także, że PKP SA nieustannie pracują nad możliwością redukcji powstających opóźnień. – Rozumiemy bowiem, że klient się denerwuje – zakończył. Przypomnijmy, że w trzecim kwartale zeszłego roku zgodnie z danymi UTK do swojej stacji końcowej o czasie dojechały jedynie dwa na trzy pociągi uruchamiane przez PKP Intercity. Ogółem punktualnie zakończyło się 87,42 proc. kursów wszystkich przewoźników łącznie.

Przyczyny powstawania spóźnień przedstawił natomiast podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel. – Na punktualność taboru wpływ ma po pierwsze stan taboru, który poprawiamy, po drugie stan infrastruktury, który też ulega poprawie, a po trzecie organizacja pracy w poszczególnych przedsiębiorstwach. Tutaj wiadomo, że w każdej spółce kolejowej jest pole do tego, by poprawić logistykę działania w tym zakresie – ocenił.

Bolączką polskiej kolei są wypadki na przejazdach – oficjalnych i „dzikich”

Listę źródeł powstawania spóźnień uzupełniają przyczyny zewnętrzne, najczęściej tragiczne – wypadki na przejazdach kolejowych i w innych miejscach, w których przebywanie osób postronnych jest zabronione. – To się dzieje codziennie. To jest bolączka, o której trzeba mówić. Nie wolno lekceważyć przepisów w tym zakresie, bo to lekceważenie niesie śmierć – podkreślał wiceminister. Do tego dochodzą zdarzenia losowe związane głównie z niszczycielskim działaniem przyrody. Andrzej Bittel dodał przy tym, że każdego roku infrastruktura kolejowa jest lepiej przygotowana na wystąpienie takich zdarzeń, a czas usuwania awarii ulega skróceniu.

– Wyróżniam też taką kategorię jak opóźnienia pociągów o długich relacjach międzynarodowych – powiedział przedstawiciel resortu. – Czasami mają one gorszą punktualność niż inne kursy – stwierdził. Przyznał przy tym, że wpływ na to zjawisko z punktu widzenia Polski jest ograniczony.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4067)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4067)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5