Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP SA: Musimy utrzymać programy inwestycyjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP SA: Musimy utrzymać programy inwestycyjne
wiz. PKP SA
Komisja Europejska powinna w związku z pandemią rozważyć przesunięcie o rok terminu rozliczenia inwestycji dofinansowywanych z funduszy unijnych – stwierdził podczas Kongresu Kolejowego członek zarządu PKP SA Andrzej Olszewski. Jak dodał, pełna poprawa sytuacji będzie mogła nastąpić dopiero po zakończeniu epidemii. PKP SA stara się tymczasem dbać o bezpieczeństwo pasażerów na dworcach i kontynuować rozpoczęte inwestycje.

– Pandemia pokazała, że kolej to jeden organizm – postawił tezę Olszewski. Spółka PKP SA koordynowała wszystkie zabezpieczenia dla podróżnych, wprowadzane na własną rękę przez przewoźników i inne spółki. Na kilkudziesięciu dworcach wydzielono izolatoria dla osób podejrzewanych o zakażenie. Całe dworce i fragmenty prowadzących do nich dróg były dezynfekowane. Szczególną uwagę skierowano na obiekty obsługujące ruch międzynarodowy, takie jak ten w Przemyślu.

PKP SA skierowały wielu pracowników na pracę zdalną. – Ponieśliśmy duże wydatki na konieczny sprzęt – wspomniał Olszewski. Spadek przewozów w tym roku odbił się na kondycji całej branży kolejowej. – Urząd Transportu Kolejowego prognozuje, że w tym roku pociągi przewiozą o ok. 130 mln pasażerów mniej. Znaczące spadki mają jednak miejsce we wszystkich krajach – podkreślił. W II kwartale we Francji liczba podróżnych zmalała o 262 mln, w Niemczech – o ponad 400 mln, w Hiszpanii – o 125 mln, a we Włoszech – 173 mln. W Polsce ubytek wyniósł 52 mln pasażerów.

Sytuacja mogłaby jednak być znacznie gorsza. – Bez środków pomocowych wyniki byłyby jeszcze słabsze. Zapewne wystąpiłyby też problemy z płynnością finansową i z utrzymaniem taboru – stwierdził przedstawiciel PKP SA. Przyznał też, że sytuacja w drugiej połowie listopada i w grudniu pozostaje niewiadomą. Nie wiadomo też jeszcze, kiedy pandemia się skończy i jak dalej będą zmieniać się statystyki przewozowe.

– Najważniejsze, by po zakończeniu epidemii łańcuchy dostaw i pasażerowie mogli powrócić już bez ograniczeń. Bez tego sytuacja trwale się nie poprawi. Dopóki to nie nastąpi, należy jednak utrzymać programy inwestycyjne, które zostały zaplanowane – postulował Olszewski. PKP SA proponuje też wydłużenie o rok czasu rozliczania projektów dofinansowywanych przez Unię Europejską. – Mamy pewne przesunięcia czasowe. Zmiana terminu z 2023 na 2024 r. pomogłoby nam spokojnie dokończyć inwestycje dworcowe – przyznał. Jak dodał, wobec pogorszonej przez pandemię sytuacji finansowej spółki kolejowe będą potrzebowały pomocy w gromadzeniu wkładu własnego dla kolejnych inwestycji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Kasper Fiszer 17 lipca 2023

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

inf. prasowa PKP SA 14 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Kasper Fiszer 17 lipca 2023

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

inf. prasowa PKP SA 14 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5