Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP SA: Musimy utrzymać programy inwestycyjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
22-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP SA: Musimy utrzymać programy inwestycyjne
wiz. PKP SA
Komisja Europejska powinna w związku z pandemią rozważyć przesunięcie o rok terminu rozliczenia inwestycji dofinansowywanych z funduszy unijnych – stwierdził podczas Kongresu Kolejowego członek zarządu PKP SA Andrzej Olszewski. Jak dodał, pełna poprawa sytuacji będzie mogła nastąpić dopiero po zakończeniu epidemii. PKP SA stara się tymczasem dbać o bezpieczeństwo pasażerów na dworcach i kontynuować rozpoczęte inwestycje.

– Pandemia pokazała, że kolej to jeden organizm – postawił tezę Olszewski. Spółka PKP SA koordynowała wszystkie zabezpieczenia dla podróżnych, wprowadzane na własną rękę przez przewoźników i inne spółki. Na kilkudziesięciu dworcach wydzielono izolatoria dla osób podejrzewanych o zakażenie. Całe dworce i fragmenty prowadzących do nich dróg były dezynfekowane. Szczególną uwagę skierowano na obiekty obsługujące ruch międzynarodowy, takie jak ten w Przemyślu.

PKP SA skierowały wielu pracowników na pracę zdalną. – Ponieśliśmy duże wydatki na konieczny sprzęt – wspomniał Olszewski. Spadek przewozów w tym roku odbił się na kondycji całej branży kolejowej. – Urząd Transportu Kolejowego prognozuje, że w tym roku pociągi przewiozą o ok. 130 mln pasażerów mniej. Znaczące spadki mają jednak miejsce we wszystkich krajach – podkreślił. W II kwartale we Francji liczba podróżnych zmalała o 262 mln, w Niemczech – o ponad 400 mln, w Hiszpanii – o 125 mln, a we Włoszech – 173 mln. W Polsce ubytek wyniósł 52 mln pasażerów.

Sytuacja mogłaby jednak być znacznie gorsza. – Bez środków pomocowych wyniki byłyby jeszcze słabsze. Zapewne wystąpiłyby też problemy z płynnością finansową i z utrzymaniem taboru – stwierdził przedstawiciel PKP SA. Przyznał też, że sytuacja w drugiej połowie listopada i w grudniu pozostaje niewiadomą. Nie wiadomo też jeszcze, kiedy pandemia się skończy i jak dalej będą zmieniać się statystyki przewozowe.

– Najważniejsze, by po zakończeniu epidemii łańcuchy dostaw i pasażerowie mogli powrócić już bez ograniczeń. Bez tego sytuacja trwale się nie poprawi. Dopóki to nie nastąpi, należy jednak utrzymać programy inwestycyjne, które zostały zaplanowane – postulował Olszewski. PKP SA proponuje też wydłużenie o rok czasu rozliczania projektów dofinansowywanych przez Unię Europejską. – Mamy pewne przesunięcia czasowe. Zmiana terminu z 2023 na 2024 r. pomogłoby nam spokojnie dokończyć inwestycje dworcowe – przyznał. Jak dodał, wobec pogorszonej przez pandemię sytuacji finansowej spółki kolejowe będą potrzebowały pomocy w gromadzeniu wkładu własnego dla kolejnych inwestycji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Koluszki: Bardzo szeroki peron na miejscu po wyburzonym dworcu

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem w Kłobucku?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem w Kłobucku?

Kasper Fiszer 15 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Koluszki: Bardzo szeroki peron na miejscu po wyburzonym dworcu

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem w Kłobucku?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem w Kłobucku?

Kasper Fiszer 15 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij