– Uważamy, że Dworzec Centralny to marka sama w sobie. Dlatego wydaje nam się, że to miejsce zasługuje na to, żeby mieć jasną i spójną identyfikację wizualną – powiedziała Justyna Sołtyk dyrektor marketingu PKP SA ogłaszając konkurs na opracowanie logo, plakatów oraz gadżetów promocyjnych Dworca Centralnego.
– Myślę, że pomysł na opracowanie identyfikacji wizualnej dworca jest jak najbardziej cenny, choćby z tego względu, że wszyscy mówią o tym dworcu i przydałby się jakiś jego znak, który zapadłby w świadomość wszystkich – powiedział prof. Lech Majewski ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Dodał, że środowisko grafików w Polsce bardzo zainteresowało się tym konkursem, gdyż to „jeden z ciekawszych tego typu konkursów, jakie ogłoszono ostatnio w Polsce”.
Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego projektu graficznego linii komunikacji wizualnej dworca, nawiązującej do jego charakteru: architektury, historii i miejsca w kulturze. Projekt ma na celu kreować wizerunek Dworca Centralnego, jako miejsca przyjaznego pasażerom i mieszkańcom miasta, otwartego na inicjatywy kulturaln
Regulamin konkursu ma być dostępny na stronie pkp.pl. Znajdują się w nim wytyczne dotyczące opracowania logotypu i materiałów promocyjnych obiektu. Spółka liczy, że w konkursie wezmą udział profesjonalni graficy. Prace można składać do 26 września. Ogłoszenie zwycięzców odbędzie się 5 grudnia, w 38 rocznicę otwarcia Dworca Centralnego.
– Nagrodą w konkursie jest kontrakt na półroczną współpracę z PKP SA przy opracowywaniu księgi znaków indywidualnych dla Dworca Centralnego oraz 50 tys. zł – wyjawiła Justyna Sołtyk.