NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP SA chce budować mieszkania na warszawskich Odolanach

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 10.09.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-10 15:59:09 Autor: lol
---.google.com
I wszystko fajnie, tylko nie do końca rozumiem dlaczego takimi inwestycjami zajmuje się grupa PKP. Myślę, że dobrze by było, gdyby ich misja dotyczyła tylko rdzennego obszaru linii oraz przewozów kolejowych. Ale pewnie to ja jestem w błędzie...
2015-09-10 16:31:48 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
@lol - jesteś w błędzie.

Remontuje się coraz więcej dworców (masa), PLK remontuje coraz więcej z własnych środków, mówi się o składach dla IC niefinansowanych z Unii tylko np. ze sprzedaży Energetyki itd.

Skądś pieniądze muszą się na to brać - nie wszystko da się sfinansować z podatków i łupić przewoźników. Niech PKP prowadzi nawet domy publiczne, jeżeli tylko zysk z działalności komercyjnej pójdzie na infrastrukturę i tabor, to nic tylko przyklasnąć.
2015-09-10 16:50:37 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
nareszcie ktoś poszedł po rozum do głowy że miasta są od mieszkania, a nie od składowania starych wagonów
2015-09-10 17:56:14 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
he he. domy publiczne prowadzone przez pkp sa - chyba na zapleczu banków :)
2015-09-10 19:34:29 Autor: zenek
---.dynamic.chello.pl
Czyli kolejne ciekawe miejsce w Warszawie straci swój urok przez budowę bloków dla słoików.
2015-09-10 22:15:50 Autor: kolejarz PKP
---.dynamic.gprs.plus.pl
Hurra, mieszkania sluzbowe dla kolejarzy, niech zyje prezes wszystkich kolejarzy !
2015-09-10 22:20:00 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
Straci jak zrobią grodzone osiedla. Poza tym jaki urok mają chaszcze porastające pośród śmieci nawiewanych z pobliskiego składowiska ? Co tam jest ciekawego?
2015-09-10 22:44:57 Autor: podróżnik
---.adsl.inetia.pl
Polskie Koleje Państwowe będą budować osiedla, zaś kolejami będą zarządzać fundusze inwestycyjne.
Taki ma być obraz naszej polityki gospodarczej?
Zaczynam żałować, że w 1989 głosowałem na Solidarność.
2015-09-10 23:47:02 Autor: Jeżdżę bo lubię
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
Nie będzie hipermarketów? A szkoda. Ja już nawet wymyśliłem nazwę dla takiego centrum handlowego: Stara Parowozownia...
2015-09-11 05:37:41 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Jasne - bloki dla słoików są brzydkie, a stare wagony urocze :)
2015-09-11 07:35:06 Autor: rotring
---
Panowie, pracujcie nad Waszym językiem pisanym, bo aż wstyd czasem za Was:

"Spółka ma też jednak także...", a cóż to za masło maślane?!

Żenada.
2015-09-11 07:48:22 Autor: pwlk
---.centertel.pl
Na tym terenie działają też prywatne firmy, z których część potrzebuje dostępu do infrastruktury kolejowej jak terminal kontenerowy, betoniarnie itd. Pewnie zostaną "grzecznie wyproszone" przez dewelopera podobnie jak z terenu byłych ZM Ursus. Powstanie kolejny paskudny kołchoz bez wizji urbanistycznej kilkupiętrowych bloczków nawtykanych jeden przy drugim, bez infrastruktury, szkół, przedszkoli, którego radośni mieszkańcy z kredytami na 30 lat będą korkować i tak już zapchane Kasprzaka i Al Prymasa.
2015-09-11 09:08:53 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Pomysł tego osiedla to patologia do sześcianu.

1. Nie da się bez hiper kosztownych inwestycji komunikacyjnych (trasa N-S) zapewnić tam właściwej komunikacji z miastem. Kasprzaka, Prymasa Tysiąclecia , Aleje Jerozolimskie - czyli ulice dojazdowe do centrum W-wy prowadzące z tego rejonu są już obecnie na granicy przepustowości. Do tego w pobliżu trwa już w najlepsze zabudowa terenów poprzemysłowych (d. zakłady VIS na Kasprzaka, cały rejon ul. Jana Kazimierza) - wkrótce zamieszka tam kilkanaście tysięcy ludzi. Osiedle PKP przypieczętuje absolutny paraliż komunikacyjny okolicy- no chyba, że z podatków mieszkańców Warszawy lub całego kraju wybuduje się trasę N-S, której jednak nie ma w planach na najbliższe 10 lat i która byłaby niezwykle kosztowna oraz konfliktogenna (chciwi developerzy obudowali na Woli i Ochocie planowany korytarz tej trasy blokami, będą wielkie protesty ludzi przeciwko jezdni 10 metrów od okien).

2. Tereny na Odolanach są nietrakcyjne (brak zieleni, drzew, cieków wodnych) i silnie zdegradowane. Wątpię, aby developerzy dokonywali kosztownych rekultywacji i wywożenia skażonej ziemi. Serdecznie współczuję wszystkim, którzy mieliby tam zamieszkać.

3. To nie są tereny bezludne i puste! Nadal trwa tam działalność przemysłowa, istnieje baza Warbudu, betoniarnie, czynne bocznice kolejowe itp. Co z tymi wszystkimi zakładami??? PKP zamierza ich wygonić czy też wyobraża sobie współistnienie bloków i przemysłu ciężkiego?

Bankomaty z PKP chcą wycisnąć kasę choćby i z kamienia. Ta spółka jest do jasnej y powołana do działalności PRZEWOZOWEJ!!! Jeśli głównym celem jej działania ma być maksymalizacja zysku, to zamiast developerki proponuję otwarcie sieci agencji towarzyskich. Najlepiej dla gejów, bo z tych jest ponoć największy zwrot z kapitału. Panie Celejewski i reszta ferajny - DO DZIEŁA!!!

PS. Odrębny skandal to brak miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w Warszawie i dopuszczanie przez ratusz (Hania Gronkiewicz-Waltz) do rabunkowej zabudowy wszelkich wolnych terenów przez mafię developerską.
2015-09-11 09:35:04 Autor: gosc
---.146.132.166.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
do paf

ogarnij się.

1. Celejewski nie pracuje w grupie PKP a jest p. o. prezesa LOT.
2. w artykule jest mowa o spolce Xcity,a nie o PKP. Spolka wydzielona jest do dzialan deweloperskich m,in, budowy dworcow. jesli maja na tym zarabiac - niech zarabiaja jesli to poprawi jakosc obslugi polaczen, bo bedzie dodatkowa kasa.
2015-09-11 10:32:40 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
Nie zapomnijcie o rezerwie na linię KDP.
2015-09-11 12:17:04 Autor: Tomo1976
---.centertel.pl
Do: aron głuptak parczewski

Żebyś wiedział. Nie ma bardziej brzydkich budowli niż szpetne deweloperskie fortece. Te osiedla pełne ogrodzeń, furtek, "sektorów" podwórek podzielonych stalowymi płotami to jakiś koszmar. Vide chociażby osiedle na Zapustnej.

Paf ma rację. Gdy powstanie to osiedle, okolice czeka kompletny paraliż, który "rozleje się" na sąsiednie dzielnice. No chyba, że powstanie jakieś sensowne połączenie SKM do Centrum.
2015-09-11 12:21:21 Autor: Tomo1976
---.centertel.pl
Skoro artykuł dotyczy Odolan to dlaczego na zdjęciu zaznaczony jest teren dawnej Wagonowni Szczęśliwice?
2015-09-11 15:09:16 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Tomo1976
Bo ta strzałka to rzeczywiście Odolany. Cały ten teren określa się tą nazwą , łącznie z wagonownią Szczęśliwice wcale nie leżącą na terenie Szczęśliwic , które są na Ochocie, a Odolany to Wola.
2015-09-11 19:49:48 Autor: Tomo1976
---.centertel.pl
W zasadzie tak, ale w artykule jest mowa o0 całym obszarze od Al. Prymasa Tysiąclecia aż do Włoch.
2015-09-12 10:24:24 Autor: mps
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PKP S.A. zajmuje się wszystkim tylko nie tym do czego została powołana. Miała uregulować sprawę gruntów, wyposażyć poszczególne spółki w majątek i się rozwiązać. Teraz już nic nie słychać o dacie zakończenia działalności PKP S.A, jak też nie słychać o dalszym modelu organizacyjnym dworców kolejowych.
2015-09-14 23:38:04 Autor: kertoip
---.dynamic.chello.pl
X city powstało by tereny Państwowej spółki przejąć i degradacyjnie zagospodarować. Pracuję w tej okolicy i wszystkim podziękuję nie zwracając uwagi na szkodliwość społeczną tego postępowania. Firmy za dzierżawę płacą pieniądze PKP w zamian. Pracę straci parę setek osób może więcej jak tysiąc dla jakiś nych mieszkań gdzie i tak w Warszawie jest ich pod dostatkiem. Jak zlikwidują miejsca pracy to kto im będzie kupował te mieszkania. Bocznic ubywa w zamian za to ciężarówki rozjeżdżą to miasto. Gratuluję pomysłu ale paru pacanów albo jak to mówią na kolei bankomatów powinno się puknąć w głowę. Chwilowe zyski nie są warte funta kłaków bo w dalszej perspektywie nie będzie dochodów z tytułu dzierżawy i przewozów.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5